Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe var kanskje litt utydelig, men ja, jeg kjøper ikke en 46" skjerm uten å ha mulighet for å mate den med hd-materiale når jeg ønsker :)

Ikkje noko problem når eg kjøper ein dedikert Blu-Ray-spelar som passar betre inn i mitt anlegg enn ein PS3.

 

Så sant, men det er også kult at man kan få en konsoll med innebygget Blu-ray, så slipper man en ekstra box som tar opp plass hvis man vill ha begge deler.

Lenke til kommentar
hehe var kanskje litt utydelig, men ja, jeg kjøper ikke en 46" skjerm uten å ha mulighet for å mate den med hd-materiale når jeg ønsker :)

Ikkje noko problem når eg kjøper ein dedikert Blu-Ray-spelar som passar betre inn i mitt anlegg enn ein PS3.

 

Så sant, men det er også kult at man kan få en konsoll med innebygget Blu-ray, så slipper man en ekstra box som tar opp plass hvis man vill ha begge deler.

 

Så jeg går utifra at du bruker din PS2/xbox for dvd filmer og ikke har noen dvd spiller i huset?

Lenke til kommentar
hehe var kanskje litt utydelig, men ja, jeg kjøper ikke en 46" skjerm uten å ha mulighet for å mate den med hd-materiale når jeg ønsker :)

Ikkje noko problem når eg kjøper ein dedikert Blu-Ray-spelar som passar betre inn i mitt anlegg enn ein PS3.

 

Så sant, men det er også kult at man kan få en konsoll med innebygget Blu-ray, så slipper man en ekstra box som tar opp plass hvis man vill ha begge deler.

 

Så jeg går utifra at du bruker din PS2/xbox for dvd filmer og ikke har noen dvd spiller i huset?

 

Ja, jeg brukte min PS2 som DVD spiller, nå bruker jeg selvsagt PS3 til DVD også?

Lenke til kommentar
hehe var kanskje litt utydelig, men ja, jeg kjøper ikke en 46" skjerm uten å ha mulighet for å mate den med hd-materiale når jeg ønsker :)

Ikkje noko problem når eg kjøper ein dedikert Blu-Ray-spelar som passar betre inn i mitt anlegg enn ein PS3.

Men så var dette tråden for valg av X360 el. PS3. Mykje rart ein kan kjøpe i tillegg til hushaldninga om ein vil det.

Lenke til kommentar
Vær så snill...Ramguy kjøpte sin PS3 for lenge siden, og denne tråden har bare blitt en fanboy-diskusjon. Er det ikke på tide å stenge snart, Zeph? Du som deltar selv...

 

Har han? Det har ikke jeg fått med meg. Har vært for oppgitt over alle som skal si at sin konsoll er så ufattelig mye bedre enn alle andre konoller. :hmm:

 

Da kan det kanskje være like greit å stenge tråden, med tanke på alle de idiotiske innleggene, og at Ramguy har kjøpt ps3-en sin

Lenke til kommentar
hehe var kanskje litt utydelig, men ja, jeg kjøper ikke en 46" skjerm uten å ha mulighet for å mate den med hd-materiale når jeg ønsker :)

Ikkje noko problem når eg kjøper ein dedikert Blu-Ray-spelar som passar betre inn i mitt anlegg enn ein PS3.

Så sant, men det er også kult at man kan få en konsoll med innebygget Blu-ray, så slipper man en ekstra box som tar opp plass hvis man vill ha begge deler.

Det er etter behov, eg har ikkje noko problem med ein ekstra boks under TV-en. Det er ikkje noko problem å kjøpe ein dedikert BD-spelar, så å argumentere for PS3 med at du ikkje har mulighet til å sjå BD blir litt feil.

Vær så snill...Ramguy kjøpte sin PS3 for lenge siden, og denne tråden har bare blitt en fanboy-diskusjon. Er det ikke på tide å stenge snart, Zeph? Du som deltar selv...

Sant det, veldig mykje av den slags her inne, men eg hadde eit håp om at me kunne få ein god diskusjon rundt dette. Tråden er ein av få av typen som framleis er i live og kan forhåpentlegvis hjelpe andre som vil kjøpe seg ny konsoll. Oppretter du ein ny i dag blir den stengt og du blir henvist til søkemotoren.

hehe var kanskje litt utydelig, men ja, jeg kjøper ikke en 46" skjerm uten å ha mulighet for å mate den med hd-materiale når jeg ønsker :)

Ikkje noko problem når eg kjøper ein dedikert Blu-Ray-spelar som passar betre inn i mitt anlegg enn ein PS3.

Men så var dette tråden for valg av X360 el. PS3. Mykje rart ein kan kjøpe i tillegg til hushaldninga om ein vil det.

Ja, eg ville berre poengtere at det ikkje er alle som ser den store gevinsten i å ha BD kombinert med PS3.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kjøper man en ny konsoll i dag så bør man jo vurdere hva som kommer i den nærmeste fremtid. Utifra det så er vel de fleste enige om at PS3 har de mest spennende titlene fremover. I tillegg så har den avspilling av det nye vinnende HD formatet Blu-ray, med mange gode filmtitler ute og mange flere gode nye titler som kommer !

Kvifor i svarte skal alle være enige i det? På dei siste sidene får du jo ørten bekreftelser på at det langt i frå er alle som synest det kjem flest spanande titler til PS3. Slutt å legge ord i munnen på folk, les kva dei skriv og kom med nokre argument som faktisk held mål. Eg blir nesten kvalm over denne tankegangen til enkelte her inne.

 

Blu-Ray er det ikkje noko problem å kjøpe ein dedikert spelar til, det har eg tenkt til.

 

Ro ned og pust ut.....

Utifra de ekslusive titlene som er planlagt lansert i den nærmeste fremtiden så er det flere stortitler på PS3 enn Xbox360 som det er knyttet spenning og forventninger til utifra mediaoppslag og det som diskuteres på forum. Det betyr ikke at disse nødvendigvis blir vellykket, men det får fremtiden vise, fortiden har vist at mange av disse titlene ble bestselgere. Eks. på store klassiske ekslusive PS3 titler som snart lanseres er: GT5, Metal Gear Solid 4, Killzone 2, God of war 3 og siste versjon av Final Fantasy. Nye store titler som LittleBigPlanet og Home er det også store forventninger til. Disse er viktige Sony titler som kan påvirke konsollkrigen og som jeg mener folk som vurderer kjøp av ny konsoll bør kjenne til.

 

Når det gjelder diskusjonen om pris på disse to, så er det en viktig faktor at du får med en BD spiller på kjøpet med PS3. For mange som i dag har HD kompatibel TV så kan dette være en avgjørende faktor da mange bruker like mye tid på å se film som å spille spill. Og ja, man kan nå leie og kjøpe rimelige BD filmer i flere og flere videobutikker.

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar

Du får og ein BD-spelar på butikken.

 

Sjølv om PS3 har flest spel som er opphypa av media betyr ikkje det at eit fleirtal av dei som er på jakt etter ny konsoll er interessert i desse. Å argumentere med at det kjem det og det spelet til den og den konsollen er heilt greit. Men å påstå at ein bør velge ein konsoll pga. desse spela blir for dumt. Informer dei som treng hjelp om kva dei forskjellige konsollane kan tilby og la folk velge sjølv.

 

Eg har etter kvart fått med meg at GT5, MGS4, KZ2 og FF kjem snart, og vil nok ein gang presisere at dette på ingen måte er eit argument for å kjøpe konsollen med mindre vedkommande faktisk har lyst å spele dei. Eg har GT3 til PS2, men er ikkje noko fan av den slags spel. MGS og FF har eg ikkje noko interesse av, KZ har eg ikkje noko forhold til.

 

Dessutan antar eg dei fleste har ein konsoll i minst 4-5 år, å basere eit kjøp på eit knippe stortitlar som kjem innan eit år eller to ser eg og på som merkeleg, forutsatt at ein sjølvsagt ikkje har stor interesse for dei.

 

For å nevne nokre Xbox-spel: Gears of War, Halo, Bioshock, Mass Effects.

 

Det er måten argumentene blir lagt fram på som er svært misvisande.

Lenke til kommentar
Du får og ein BD-spelar på butikken.

 

Sjølv om PS3 har flest spel som er opphypa av media betyr ikkje det at eit fleirtal av dei som er på jakt etter ny konsoll er interessert i desse. Å argumentere med at det kjem det og det spelet til den og den konsollen er heilt greit. Men å påstå at ein bør velge ein konsoll pga. desse spela blir for dumt. Informer dei som treng hjelp om kva dei forskjellige konsollane kan tilby og la folk velge sjølv.

 

Eg har etter kvart fått med meg at GT5, MGS4, KZ2 og FF kjem snart, og vil nok ein gang presisere at dette på ingen måte er eit argument for å kjøpe konsollen med mindre vedkommande faktisk har lyst å spele dei. Eg har GT3 til PS2, men er ikkje noko fan av den slags spel. MGS og FF har eg ikkje noko interesse av, KZ har eg ikkje noko forhold til.

 

Dessutan antar eg dei fleste har ein konsoll i minst 4-5 år, å basere eit kjøp på eit knippe stortitlar som kjem innan eit år eller to ser eg og på som merkeleg, forutsatt at ein sjølvsagt ikkje har stor interesse for dei.

 

For å nevne nokre Xbox-spel: Gears of War, Halo, Bioshock, Mass Effects.

 

Det er måten argumentene blir lagt fram på som er svært misvisande.

Jeg viser til at det kommer flere nye ekslusive stortitler til PS3 som er oppfølgere til store bestselgere. Det bør gi en pekepinn på at oppfølgerne kan bli bra men ingen garanti. Denne tråden er til å for at vi kan veilede folk som vurderer valg av konsoll, derfor så mener jeg at det er på sin plass å nevne disse nye PS3 stortitlene. Jeg tvinger ingen til å like disse, men det er verd å ta disse med i betraktning for valg av konsoll.

 

Det vil helt sikkert komme mange flere stortitler fremover så jeg tror nok ikke det blir med kun disse til PS3, hvis ikke du har informasjon om at det vil være full stopp på lansering av stortitler etter dette ? Hva dere synes er interresant av de nye PS3 spillene er jo irrelevant for folk som kansje liker de ? Det får nye kjøpere av konsoll vurdere selv.

 

BD spilleren som er inkludert blir en billigere løsning en å kjøpe en ekstra på butikken dersom man skal kjøpe en ny konsoll. Det at PS3 har BD spiller gir jo også fordeler med tanke på lagringskapasitet til fremtidige PS3 spilltitler.

Lenke til kommentar
Du får og ein BD-spelar på butikken.

 

For å nevne nokre Xbox-spel: Gears of War, Halo, Bioshock, Mass Effects.

 

1. ikke alle betaler 4-6000 ekstra for en funksjon som er inkludert i prisen til ps3. Ja ekstern spiller er en del bedre på vanlige dvder, men jeg hadde ikke kjangs til å se forskjell på blu-ray på min tv. Personlig så jeg ikke forskjell på dvd heller men.. Regner med du sitter på lerret og et sykt anlegg siden du er så pro-ekstra blu-ray spiller, men det gjør nå ikke jeg..

 

2. Heldigvis for oss ps3 spillere er/kommer 3 av de spillene på pc.. Når jeg tenker meg om har vel halo vist seg på pc også, men det var jo lovlig seint.. og halo3 skal vi vel se langt etter..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Denne tråden er til å for at vi kan veilede folk som vurderer valg av konsoll, derfor så mener jeg at det er på sin plass å nevne disse nye PS3 stortitlene. Jeg tvinger ingen til å like disse, men det er verd å ta disse med i betraktning for valg av konsoll.

Aldri påstått noko anna eg, men det er enkelte her inne som er veldig flinke til å påstå at dette er ein regel som gjer PS3 betre enn Xbox 360 uansett.

Du får og ein BD-spelar på butikken.

 

For å nevne nokre Xbox-spel: Gears of War, Halo, Bioshock, Mass Effects.

 

1. ikke alle betaler 4-6000 ekstra for en funksjon som er inkludert i prisen til ps3. Ja ekstern spiller er en del bedre på vanlige dvder, men jeg hadde ikke kjangs til å se forskjell på blu-ray på min tv. Personlig så jeg ikke forskjell på dvd heller men.. Regner med du sitter på lerret og et sykt anlegg siden du er så pro-ekstra blu-ray spiller, men det gjør nå ikke jeg..

 

2. Heldigvis for oss ps3 spillere er/kommer 3 av de spillene på pc.. Når jeg tenker meg om har vel halo vist seg på pc også, men det var jo lovlig seint.. og halo3 skal vi vel se langt etter..

Markedet er framleis veldig ungt for BD, eg såg nyleg ein artikkel om eit BD-drev til PC til under tusenlappen. Nye og billigare avspelarar kjem etter kvart. Om du ikkje såg forskjell på DVD vil eg nesten påstå du har for liten TV eller feil oppsett. Kvifor var forresten BD så avgjerande om du ikkje ser forskjell på det og DVD forresten?

 

Eg har faktisk projektor, men nyttar den lite lengre, det meste går på ein 32" LCD-TV med 720p. Og der ser eg forskjell på HD og SD. Lydanlegget er nok det beste med heile anlegget og ein god BD-spelar vil eg investere i når eg ein dag kjøper 37"-42" LCD med 1080p. Aldri påstått at du har noko ekstremt anlegg heller.

 

Dessutan er det ikkje mange som har hoppa på BD så langt, sånn sett kan du sei det er positivt å kjøpe PS3 sidan det då blir meir aktuelt å kjøpe BD-filmar.

 

Eg er ikkje ute etter å trykke PS3 ned i driten, skal innrømme at eg har Xbox 360 sjølv, hadde PS2 før, men valgte X360 på grunn av Guitar Hero-problemer med PS3, kontrolleren, prisen og dei eksklusive spela. Det eg vil fram til er at ein kan argumentere for forskjellig utan å heile tida prøve å gje andre eit inntrykk av at PS3 er best uansett kva personlege preferanser du har. Eg har aldri involvert meg noko særleg i dette emnet, mykje fordi eg aldri har hatt ein next-gen-konsoll før i år, og er klar over at det finnes Xbox-fanboys som er akkurat like langt ute å sykle, men på dei siste 3-4 sidene er det uhemma skryt av PS3 på grunnlag av argumenter som går på personlege preferanser som har ført til at eg involverte meg.

 

Enkelte får det til å høyrest ut som PS3 er einaste måten å sjå BD på og at dei komande spela til konsollen er så fabelaktige at å kjøpe Xbox 360 er idioti.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
1. ikke alle betaler 4-6000 ekstra for en funksjon som er inkludert i prisen til ps3. Ja ekstern spiller er en del bedre på vanlige dvder, men jeg hadde ikke kjangs til å se forskjell på blu-ray på min tv. Personlig så jeg ikke forskjell på dvd heller men.. Regner med du sitter på lerret og et sykt anlegg siden du er så pro-ekstra blu-ray spiller, men det gjør nå ikke jeg..

 

Man betaler ekstra for BD-spilleren i ps3. Det er jo litt av grunnen til at den er dyrere enn 360, og selvfølgelig pga harddisk. Det er også ganske merkelig at du argumenterer for at ps3 var et lett valg for deg pga BD, når du ikke ser forskjell på BD og DVD.

Lenke til kommentar

For meg er det revnende likegyldig hva konsollene kan, eller ikke kan, utover det jeg har kjøpt dem for å bruke dem til - nemlig det å spille spill. Konsollene begynner å ligne mistenkelig på dagens mobil"telefoner" som nå har blitt så proppfulle av unødvendig dritt at det snart er komplett umulig å ringe med.

 

Etter å ha hatt Xbox360 i et par år, og PS3 kun i et par uker, er min erfaring med de to så langt omtrent som følger:

 

Xbox360

=======

+ Fantastisk kontroller; den beste på markedet og det med god margin.

Går utenpå alt annet jeg har prøvd.

+ Meget bra LIVE-tjeneste.

+ Nydelig brukergrensesnitt.

 

- Håpløst støyende.

- Mangler ratt for de som er interessert i bilspill. MS rattet er et

leketøy som ikke er verdt noe i nærheten av hva det faktisk koster.

- Ikke akkurat en fryd for øyet.

- Monstrøs ekstern strømforsyning.

 

PS3

===

+ Fullstendig lydløs.

+ Sony kan design.

+ Gratis onlinetjeneste.

+ Innebygget strømforsyning.

+ Innebygget WLAN.

 

- Elendig kontroller. For liten, for lett, for glatt og synes i

tillegg å være av svært simpel kvalitet.

- Ikke så fullspekket, strømlinjeformet og velfungerende online-

tjeneste som for Xbox pr.nå.

 

Eksklusive titler er snart en saga blott ser det ut til, men hadde jeg vært nødt til å velge kun den ene av konsollene, hadde det blitt PS3 ene og alene fordi de spillene jeg rangerer høyest kommer kun til den...enn så lenge.

Lenke til kommentar
1. ikke alle betaler 4-6000 ekstra for en funksjon som er inkludert i prisen til ps3. Ja ekstern spiller er en del bedre på vanlige dvder, men jeg hadde ikke kjangs til å se forskjell på blu-ray på min tv. Personlig så jeg ikke forskjell på dvd heller men.. Regner med du sitter på lerret og et sykt anlegg siden du er så pro-ekstra blu-ray spiller, men det gjør nå ikke jeg..

 

Man betaler ekstra for BD-spilleren i ps3. Det er jo litt av grunnen til at den er dyrere enn 360, og selvfølgelig pga harddisk. Det er også ganske merkelig at du argumenterer for at ps3 var et lett valg for deg pga BD, når du ikke ser forskjell på BD og DVD.

 

Hvis han har en standard CRT skjerm så kan jeg godt forstå at han ikke ser forskjell på BD og DVD. Uten HD skjerm (helst full HD), så er det ikke mye poeng med BD.

Lenke til kommentar

Du ser meir forskjell frå DVD til 720p enn frå 720p til 1080p, DVD til 1080p gjev sjølvsagt størst forskjell. Då er derimot størrelsen på apparatet ein faktor. På ein 32" har eg vanskeleg for å sjå den store forskjellen mellom 720p og 1080p. Difor eg skal ha minst 37" og 1080p, delvis og fordi eg nyttar det som PC-skjerm til mediasenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...