Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HappyHerb, du beviste nettopp noe uten kanskje å være klar over det, og som man har forsøkt å utrykke siden trådens morgen.

 

Velg konsoll etter hva som passer for deg og ikke fordi en gjeng på et forum sier PS3 er elite (ja beklager men i dette tilfellet har det vært ekstremt mye av det der tullet). Velger man enhet ut etter hva man selv setter som kriterier så er man garantert å bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Fabelaktig gameplay ja, derfor jeg ble lei av hele cover-skyt-cover-skyt opplegget.

 

No var det faktisk slik at eit lignende system skulle vere implementert i Killzone 2 også, noe som eg syns eg fett i og med at eg liker duck & cover i form av GeOW/Uncharted :D

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Xbox live :

 

Venneliste med plass til 100 stk.

Vennene dine kan du invitere til å spille sammen med deg veldig enkelt.

Du kan ha en limited profil med info om deg selv, eller bare masse drit.

Du kan se hva vennene dine spiller, og joine dem ved kun et tastetrykk.

Du kan laste ned demoer rett fra live.

Du kan spille gamle klassikere og andre "småspill" (doom og worms f.eks)

Du kan laste ned noen vanlige xboxspill.

I USA kan du leie film i HD og laste ned til harddisken.

Dette kommer forhåpentlig til Norge snart.

Du kan sitte på msn via LIVE.

Du kan sjekke venners vennelister og achievements.

Du kan vise frem din egen gamerscore (achievements) og se andres.

Du kan delta i noen turneringer i enkelte spill.

 

Blablabla.. det er sikkert bare noe av det som er.

Nå får noen andre ta ps3-delen, for den kan jeg lite om.

 

Det der har da svært lite med live spilling å gjøre? Er vel mere en "shop" ala playstation store.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Vel, det hører med til xbox live, så jeg synes det var greit å nevne.

Kan du gjøre det samme på Wii f.eks?

Nei, så det er vel et point of difference :]

 

Leie filmer og gamle spill er også noe du kan gjøre ved å ha live.

Uten nett, er xboxopplevelsen ikke komplett (rim)

Lenke til kommentar

Vel.. kan ikke annet enn å tro når man ikke har noen av dem selv?

Går vel for begge helt til slutt, sikler veldig på Live-delen. Er det ikke noe som heter Gold som gir deg lifetime membership? Må sjekke prisen på det.

 

Men så lenge de fleste spill kommer til begge konsoller er omtrent samma hva man velger :p

 

Noen ekstra spørsmål: har Elite-versjonen noe annet enn de andre versjonene annet enn at den er svart? :S Vil gjerne ha innebygd Wi-Fi!

Lenke til kommentar
Ingen Xbox 360 SKU`s har innebygget Wi-FI, Elite har i hovudsak 120GB HDD som som skiller den fra Premium med 20GB HDD.

Og alt kommer i svart på elite. Prisen blir i underkant av 4000kr.. jau.. to konsoller til 8000 i alt er jo en fin konf. gave til meg selv. Nå har jeg tenkt meg en MacBook og da, så spørs jo tilsammen hvor mye jeg får til konfen. Men må jeg velge.. hmm..

 

Nei, blir vanskelig anyway. Mange av mine venner har live, så hyggelig å kunne holde kontakten på den måten, likevel har jeg en viss dragning mot PS3en og dens framtid.

 

Det smarteste hadde vel vært en poll her? xP

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til følelser som var satt i sving her inne.. Det er jo nesten som gamle dager.. ;)

 

Det er lenge siden jeg har kommentert i slike tråder, men jeg har bare lyst til å legge til en liten ting som ikke er så ofte omdiskutert men allikevel svært så relevant om man ønsker å kikke litt lenger enn nesa.. ;) Nemlig levetid..

 

MS, Sony og Nintendo arbeider alle på sine neste generasjons maskiner, men enkelte av de er nok nølende når det gjelder å forplikte seg til å støtte sine tidligere produkter.

 

Hva er f.eks. intensjonen til MS med 360? Trekker de pluggen i det øyeblikket neste generasjon kommer og kutter støtten på dagen slik de gjorde sist?

 

Andre forplikter seg og sørger for fortsatt støtte, og det synes jeg så absolutt er verd å ta med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt til følelser som var satt i sving her inne.. Det er jo nesten som gamle dager.. ;)

 

Det er lenge siden jeg har kommentert i slike tråder, men jeg har bare lyst til å legge til en liten ting som ikke er så ofte omdiskutert men allikevel svært så relevant om man ønsker å kikke litt lenger enn nesa.. ;) Nemlig levetid..

 

MS, Sony og Nintendo arbeider alle på sine neste generasjons maskiner, men enkelte av de er nok nølende når det gjelder å forplikte seg til å støtte sine tidligere produkter.

 

Hva er f.eks. intensjonen til MS med 360? Trekker de pluggen i det øyeblikket neste generasjon kommer og kutter støtten på dagen slik de gjorde sist?

 

Andre forplikter seg og sørger for fortsatt støtte, og det synes jeg så absolutt er verd å ta med i vurderingen.

 

Du sier en del fornuftig her men jeg legger spesielt merke til en ting. Hvor mange enheter ble det solgt av PS2 kontra xbox. Tviler sterkt på att MS hadde kuttet ut Xbox på den måten de gjorde hvis salget av den konsollen hadde vært i nærheten av salget til PS2.

 

Begge konsoller har sine sterke og svake sider, hva disse er får være helt opp til den enkelte å avgjøre. Selv sitter jeg med begge to.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...