Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Ganske morsomt at Killzone 2, en oppfølger til et drittspill, liksom skal være det garantert helt store.

 

Og at FPS spill, en sjanger Sony folket har kritisert 360 for å ha altfor mange av, er nå hva de prøver å hype opp.

 

Nå var dette mer ett eksempel av hva ps3 kan få til rent teknisk. Om spillet blir bra gameplay messig gjenstår jo å se.

 

Når det er sagt så er det ingen tvil om at dette er en prestasjon uten like hva angår grafikk, lighting og animasjon. Dere må huske på at denne killzone footagen er fra en pre-alpha built som ble vist frem i 2007. Sluttproduktet vil tilogmed se bedre ut en dette. Det sier jo sitt.

 

En ting er helt sikkert: dette hadde ikke vært mulig å få til på øvrige next-gen konsoller. Vi er snart i tredje året med xbox 360 og jeg har ikke sett noen spill på denne platformen som er i nærheten av killzone2 på det grafiske plan.

 

Kveruller så mye dere vil. Sannheten stirrer dere rett i øynene

post-158465-1208251287.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor viser dere GIF animasjoner fra Killzone2? Folk vet spillet ser bra ut, ingen tvil om det.. Og sluttproduktet bør se bedre ut, for ser du en HD film fra Killzone2 vil du oppdage plenty av dårlige textures.. Men hvor bra spillet er rent teknisk er urelevant om spillet suger hesteballer på andre områder.. Om trådstarter skal kjøpe ps3 på grunnlag av at du viser en GIF animasjon av et spill som ikke en gang er ute blir jeg veldig øverasket..

 

Skal vi kjøre den veien kan vi vell like så godt vente enda litt lenger til GeoW2 begynner å vise sitt ansikt..?

Lenke til kommentar

Det som har imponert meg mest med KZ2 er animasjonene, som ser ut til å bli veldig bra. HD-klippet var fyllt til randedn med dårlige og utvaskede teksturer ja. Men som nevnt over var dette en svært tidlig utgave av motoren.

 

Så eg gleder meg til å se ka vi får se under årets E3 eg :) Hadde jo vert flott om spillt fulgte opp på gameplayet også.

Lenke til kommentar
Ganske morsomt at Killzone 2, en oppfølger til et drittspill, liksom skal være det garantert helt store.

 

Og at FPS spill, en sjanger Sony folket har kritisert 360 for å ha altfor mange av, er nå hva de prøver å hype opp.

 

Nå var dette mer ett eksempel av hva ps3 kan få til rent teknisk. Om spillet blir bra gameplay messig gjenstår jo å se.

 

Når det er sagt så er det ingen tvil om at dette er en prestasjon uten like hva angår grafikk, lighting og animasjon. Dere må huske på at denne killzone footagen er fra en pre-alpha built som ble vist frem i 2007. Sluttproduktet vil tilogmed se bedre ut en dette. Det sier jo sitt.

 

En ting er helt sikkert: dette hadde ikke vært mulig å få til på øvrige next-gen konsoller. Vi er snart i tredje året med xbox 360 og jeg har ikke sett noen spill på denne platformen som er i nærheten av killzone2 på det grafiske plan.

 

Kveruller så mye dere vil. Sannheten stirrer dere rett i øynene

 

Enig. Kunne ikke sagt det bedre selv Ramsey. Legg særlig merke til hvor mye som skjer på skjermen samtidig (antall soldater, lynnedslag, vind-partikkel og røykeffekter). Dette er også demonstrert in-game og ikke bare in-engine, som slike trailere ofte er. Må si meg mektig imponert over Guerilla som utviklere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Har jeg ikke sett alt det du ramser opp, i COD4?

 

Når tid kommer dette spillet?

Synes det er litt rart å diskutere om det spill er bra eller ikke,

ut i fra GIF og early-alpha.

 

Velger du ps3 grunnet 10 spill som ikke er ute, så

tar du en risk.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Rimelig ironisk at alle PS3 boys sier X360 er død og ingen spill kommer i fremtiden som er spennende, men i følge Gamer.no's Prisguid er der 134 X360 spill som er annonsert kommende kontra 39 på Playstation 3.

 

og ifølge tothegame.com :

xbox 360 (upcoming): 161

PS3 (upcoming: 141

 

Er glad jeg har begge konsoller.

Lenke til kommentar
Kjøper man en ny konsoll i dag så bør man jo vurdere hva som kommer i den nærmeste fremtid. Utifra det så er vel de fleste enige om at PS3 har de mest spennende titlene fremover. I tillegg så har den avspilling av det nye vinnende HD formatet Blu-ray, med mange gode filmtitler ute og mange flere gode nye titler som kommer !

 

Det er jo så opp til envær som det er mulig. For min del er det kun GT5, LittleBigPlanet, God of War 3 og et nytt Team Ico spill som er noe interesangt. Storhøggertene som Final Fantasy, Metal Gear solid og Killzone 2 er så uinteresang for min del som det lar seg gjøre, FF har faktisk ikke vært bra synes jeg siden FF6 (FF3 her i Europa) og det til tross for random battles som jeg hater. I mine øyne er musikk, story og gameplay i FF6 noe av det beste i den serien.

 

X360 har Gears of War 2, Fable 2, Ninja Gaiden 2, Alan Wake og Banjo Kazzoie 3 som jeg kan komme på nå som jeg ser frem til. Skal jeg da si at alle burde skjønne at X360 har flest spennende titler fremover? Totalt meningsløst utsagn du kommer med der.

 

Ja selvfølgelig som jeg har sagt bør man se fremover men man må og ta i betrakning det som er. Hvis det står mellom å kjøpe X360 og nyte spill i dag fremfor å kjøpe PS3 og nyte spill i 2009, hvorfor i all videste verden skulle man da velge PS3? Fordi svart pianolakk passer fint som støvmagnet? En konsoll som står og støver ned hjelper ikke hvis det er underholdning man er ute etter og da burde man velge den enheten som har spill som frister per i dag.

 

Til dere som flasher GIF av Killzone 2: Med tanke på Sony's og andre selskaps enormt gode meritter i å pynte på sanheten når det kommer til spillene sine så er det vel totalt meningsløst å flashe et GIF som det ultimate beviset på uberhet. Stoler like mye på de bildene som jeg stoler på en gjennomsnitlig norsk politikker, non what so freaking ever.

Lenke til kommentar

Veldig mye ugjennomtnkte utsagn her. Det virker som om noen er så opptatt av ps3 at de ikke skjønnner at konsollene scorer ganske likt på de fleste punkter. Ingen kan vite hvem som kommer med flest interessante titler. For meg er Halo Wars og Gears 2 mye mer spennende enn MGS og GT. Greit at noen liker ps3s eksklusive spill bedre, men det betyr ikke at "de fleste er enige".

 

Og en konsoll er ikke bedre av at noen synes spillene er fantastisk mye bedre enn på andre konsoller. Trådstarter får ta den konsollen med spillene hans synes er best, ingen grunn til å si at ps3 kommer med mye bedre spill enn hva 360 kan greie, det får man avgjøre selv.

Lenke til kommentar

Litt av en fanboy krig det har blitt her (med for oss som lurer på valg, noen totalt "uinteressange" innlegg fra begge sider). Men litt tilbake til basics (for meg hvertfall - skal ikke si det er interessant for alle): Hvordan fungerer online delen på de to forskjellige maskinene? Er det noe som gjør noen spill mye mer moro?? (eksempler på hvordan ting fungerer hadde vært knall :) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
på 360 må man betale for online spilling

 

Det var en bra beskrivelse av hvordan ting fungerer,

og hvilken tjeneste som gjør spill mere morro og sånt, som han spurte om.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd verken ps3s online-funksjoner eller Xbox Live, Lindquist. Jeg kom med den informasjonen jeg hadde, nemlig at Live Gold(som man trenger for å spille online) koster penger. Det kan kanskje være interessant for han å vite, og jeg skjønner ikke hvorfor det er et problem for deg at jeg fortalte DKH at det ikke var gratis på 360. Kanskje h*n ble glad for å vite det.

 

Jeg vet også at noen mener at Live er bedre, mens andre mener ps3 er bedre på online-funksjoner. Den diskusjonen overlater jeg til de som har prøvd begge. Kanskje du har noen erfaringer bortsett fra å observere at jeg kunne gjøre DKH oppmerksom på at Live Gold ikke er gratis?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ingen som har prøvd ps3 onlinedelen kan med hånden på hjerte si at den er bedre. HVIS noen her allikevel prøver å si at den er best, så skal det begrunnes grundig.

 

Xbox live :

 

Venneliste med plass til 100 stk.

Vennene dine kan du invitere til å spille sammen med deg veldig enkelt.

Du kan ha en limited profil med info om deg selv, eller bare masse drit.

Du kan se hva vennene dine spiller, og joine dem ved kun et tastetrykk.

Du kan laste ned demoer rett fra live.

Du kan spille gamle klassikere og andre "småspill" (doom og worms f.eks)

Du kan laste ned noen vanlige xboxspill.

I USA kan du leie film i HD og laste ned til harddisken.

Dette kommer forhåpentlig til Norge snart.

Du kan sitte på msn via LIVE.

Du kan sjekke venners vennelister og achievements.

Du kan vise frem din egen gamerscore (achievements) og se andres.

Du kan delta i noen turneringer i enkelte spill.

 

Blablabla.. det er sikkert bare noe av det som er.

Nå får noen andre ta ps3-delen, for den kan jeg lite om.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg kan ikke uttale meg sånn egentlig. Har ingen av konsollene enda selv, bare en Wii men skal etter konf ha en PS3 tenkte jeg.

Hvorfor? Jo, jeg TROR utifra det jeg har lest og tenker selv (men likevel ikke slå meg ned på gata selvom jeg sier dette. Var faktisk så vitt jeg turde å skrive dette postet i frykt for at eventuelle fanboys skal angripe meg) at PS3 over tid vil være en bedre konsoll enn 360 pga PS3 er en kraftigere konsoll (basert på specs) og at derfor vil komme flere spill til denne plattformen etterhvert. Dessuten liker jeg tanken om å bruke en konsoll som PC, dessuten er jeg generelt litt mot M$ sin "politikk" (men det er annen sak).

 

HVORFOR det vil komme flere spill over tid, tror jeg er at PlayStation er et så veletablert FØR krigen med sin PS2 at den vil vare mye lenger . De har mer erfaring og den skal være mer stabil. Desuten tror jeg ikke 360 varer så lenge pga lavere specs altså.

 

Det eneste jeg ser på som det STORE minuset på en PS3 er vel onlinedelen samt prisen. Likevel blir vel prisen på en Xbox med alt det samme som en PS3 har fra starten av vesentlig høyere? Og som de sier i den YouTube videoen "Good things cost good money".

 

Kunne noen foresten finne noen "specs" på PS3 sin onlinedel? Finner ikke så mye om den.

 

For å skrive enda litt til føler jeg at 360 KUN spiller på onlinedelen og antall spill. Tror derfor PS3 har mer å rutte med. Tror dessuten at det hadde vært mange flere PS3 der ute hvis PS3 hadde kommet først, men da hadde vel PS3 hatt no problemer i stedefor 360?

 

Edit: anyway så ender det vel med at man skaffer seg begge konsoller. Dessuten er det ikke så mange konsoll dedicated spill lenger, etter at PS3 har tatt seg opp?

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

For å summere opp ditt innleg: Du trur PS3 er betre enn Xbox 360. Mykje det same som resten av gjengen her driv med, dei trur og ikkje minst håper at ein konsoll er betre enn den andre, men ingen kan slå i bordet med noko.

 

Når du trur at 360 sine positive sider kun er Xbox Live og antal spel er det noko eg ikkje håpar andre legg til grunn for sitt val av konsoll.

 

Eit GIF-bilete av Killzone er ikkje akkurat overbevisande. Det kjem stadig nye spel med betre grafikk, eg kan godt trekke fram Gears of War 2 om denne grafikken er så viktig for alle. Eg er meir interessert i gameplay, eg veit ikkje korleis Killzone blir der, men eg veit at GeoW har eit fabelaktig gameplay.

Lenke til kommentar

Mange som tror mye, her. Vi kan ihverfall fastslå at konsollene er best på ulike punkter, og at det får være opp til her enkelt hvilke punkter de vil legge mest vekt på. Trådstarter lister opp de fleste fordeler og ulemper med hver konsoll, og hvis man ser på førsteposten(og alle de delte meningene i hele tråden)ser man at ingen kan si at en konsoll er utrolig mye bedre enn den andre. Man kan heller ikke spå inn i fremtiden og se hvilken konsoll som kommer til å bli best. Man kan selvfølgelig anta hva som skjer, men dette forblir rene gjetninger inntil noen kan vise at en av konsollene har komponenter som parkerer den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...