Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at Xbox 360 kom ut en god stund før ps3, og for alt det vi vet kan det komme en ny konsoll fra Microsoft om to år.

Husk at PS3 skulle egentlig komme bare noen måneder etter X360 med akkurat samme hardware som sitter i den nå, men pga noen Blu-ray komponenter ble den utsatt, og så utsatt igjen, og enda engang utsatt i denne delen av verden.

Og det her med at PS3 kommer til å knuse X360 på grafikk fronten er bare tull.

Om den er så kraftig som enkelte mener burde den knust X360 fra dag en!

Unnskyldninger som "porter, dårlige utviklere, bare vent" er bare piss.

Det har snart gått 2 år siden PS3 faktiskt ble lansert, og jeg har fortsatt ikke sett noe som faktiskt får meg til å tenke "Oj, kanskje det var lurt av Sony å velge Blu-ray og Cell".

Alt jeg har sett av PS3 spill er noe som allerede finnes på X360.

Men jeg skal vel bare vente, ikke sant?

Greit det, jeg venter fortsatt på noe som gjør at jeg "må ha" en PS3, men en Blu-ray videospiller og en Cell prosessor er ikke noe jeg får glede av sånn uten videre.

 

Synes dette gir ett ganske mektig inntrykk av hva hardwaren er kapabel til.

post-158465-1208167398_thumb.jpg

post-158465-1208167667.gif

post-158465-1208167705.gif

post-158465-1208167842.gif

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hvordan kan du si noe sånt før spillet faktisk er ute? ;]

Tipper det ser en hel del annerledes ut når det først kommer.

Alle spill lager fancy stuff som det der.

 

Men for all del, jeg håper selv det blir slik, så hvem vet.

 

 

Edit: poenget mitt skal egentlig være at det er det som er feilen med ps3.

Det er aldri "omg se på dette bra spillet som gjør HW'en en grunn til å velge ps3."

Det er heller "se her hva ps3 får en gang i fremtiden, du bør kjøpe den nå og vente et år."

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Ganske morsomt at Killzone 2, en oppfølger til et drittspill, liksom skal være det garantert helt store.

 

Og at FPS spill, en sjanger Sony folket har kritisert 360 for å ha altfor mange av, er nå hva de prøver å hype opp.

Endret av valori
Lenke til kommentar

Jeg kan fremdeles ikke se at det er ting med PS3 som får meg til å tenke "det får jeg ikke på X360". Altså, X360 har spill som Bioshock og Mass Effect, spill jeg vil sette over de aller fleste PS3 spill ute per i dag. Hva som kommer er meg revende likegyldig i den sammenhenge, PS3 har ikke vist noe som gjør den på noen mulig måte overlegen X360 per i dag.

 

Men det beviser jo bare hva de fleste av oss sier, i snart 2 år har det alltid vært det største argumentet til PS3, "det kommer". Ja jeg hørte og det utsagnet i en annen ordform når det kom til Wii "bare vent, PS3 knuser Wii før 2007 er over". Nå skriver vi 2008 og PS3 er voldtatt av en dverg.

 

Killzone 2, kommer, Gran Turismo 5, kommer, Metal Gear Solid 4, kommer. Kommer kommer kommer kommer. Fint, det kommer potensielle spill i fremtiden, men ærlig spiker, kjøper jeg en konsoll i dag bør den gjør mer, i dag, enn å samle støv og spille av DVD filmer.

 

Poenget med det hele er at det hele tiden blir sagt at PS3 blir å komme seg men jeg ser ingen indisier som tilsvarer at den blir å voldta X360 bakfra i alle fall ikke i nærmeste fremtid. Og så lenge man bare har bilder, som Sony og andre selskap så fint har bevist de er veldig flinke med å pynte på, så aventer jeg det eller til de virkelige bevisene foreligger.

Lenke til kommentar
Nåda. Spillet blir sikkert bra det, men det slår vel aldri Hallo 3. Det spillet revolusjonerte jo spill som underholdningsform.

Okey, noko eg ikkje har fått med meg eller?

 

Revolusjonerte spel som underhaldningsform?

Revolusjonerende på den måten at intet spill hverken før eller senere har fått et større navn ved å være ikke noe mer enn helt greit.

Lenke til kommentar
Og at FPS spill, en sjanger Sony folket har kritisert 360 for å ha altfor mange av, er nå hva de prøver å hype opp.

 

Hehe, ja det der har faktisk slått meg også. Men personlig syns eg FOM var eit godt spill, ingenting nytt eller noe. Men det var underholdning. Killzone var greit det også.

Lenke til kommentar

Hadde en festlig kveld i går som fikk meg til å bli litt usikker på valg av konsoll igjen.

 

Spilte MarioKart Wii online mot noen elendige franskmenn, tyskere svensker nederlendere, og mot et par gode japser. Var jo fantastisk moro å knuse bl.a. svensker over nettet.

 

Men når jeg satt der og skjøt hull i motstanderne (var kanskje ikke så overlegen, men ja - lov å prøve å overbevise :p ), så savnet jeg litt det å kunne prate med motstnaderne (drittslengingen ville nok sitti løst) - bare å kunne skrevet til de samtidig hadde dratt det enda et hakk opp!!!

Og da tenkte jeg på x360: der er det jo headset - hvordan fungerer dette på x360 live? (har også sett at man kan få et lite tastatur til å feste på kontrollen...). Hvordan er det med slike muligheter på ps3?? Og er det egentlig noen spill som er litt sånn moro som mario kart på en av de to, som ikke bare en dønn seriøse liksom?? (som sagt før er ikke wii aktuell da jeg har god tilgang på den fra før)...

Endret av DKH
Lenke til kommentar

Mario Kart er jo noe helt spesielt. Vet ikke, det er noe med hele pakken som er så forbanna tiltrekkende. Du kan godt si at spillet inneholder massevis av Nintendos sjarm og sjel. Det er ingen andre spill som kan sammenlignes med Mario Kart, med ett eneste unntak.

 

 

Diddy Kong Racing, N64. Eneste virkelig gode kart-ern som ikke har kommet fra Nintendo, selv om mye var ganske shameless rip-off.

 

 

Men Nintendos linje på privacy og skjerming av barn osv er helt latterlig. Jeg vil kunne fortelle motstanderne mine hvor mye de suger ! :mad:

Lenke til kommentar
Jeg kan fremdeles ikke se at det er ting med PS3 som får meg til å tenke "det får jeg ikke på X360". Altså, X360 har spill som Bioshock og Mass Effect, spill jeg vil sette over de aller fleste PS3 spill ute per i dag. Hva som kommer er meg revende likegyldig i den sammenhenge, PS3 har ikke vist noe som gjør den på noen mulig måte overlegen X360 per i dag.

 

Men det beviser jo bare hva de fleste av oss sier, i snart 2 år har det alltid vært det største argumentet til PS3, "det kommer". Ja jeg hørte og det utsagnet i en annen ordform når det kom til Wii "bare vent, PS3 knuser Wii før 2007 er over". Nå skriver vi 2008 og PS3 er voldtatt av en dverg.

 

Killzone 2, kommer, Gran Turismo 5, kommer, Metal Gear Solid 4, kommer. Kommer kommer kommer kommer. Fint, det kommer potensielle spill i fremtiden, men ærlig spiker, kjøper jeg en konsoll i dag bør den gjør mer, i dag, enn å samle støv og spille av DVD filmer.

 

Poenget med det hele er at det hele tiden blir sagt at PS3 blir å komme seg men jeg ser ingen indisier som tilsvarer at den blir å voldta X360 bakfra i alle fall ikke i nærmeste fremtid. Og så lenge man bare har bilder, som Sony og andre selskap så fint har bevist de er veldig flinke med å pynte på, så aventer jeg det eller til de virkelige bevisene foreligger.

 

Kjøper man en ny konsoll i dag så bør man jo vurdere hva som kommer i den nærmeste fremtid. Utifra det så er vel de fleste enige om at PS3 har de mest spennende titlene fremover. I tillegg så har den avspilling av det nye vinnende HD formatet Blu-ray, med mange gode filmtitler ute og mange flere gode nye titler som kommer !

Lenke til kommentar
Kjøper man en ny konsoll i dag så bør man jo vurdere hva som kommer i den nærmeste fremtid. Utifra det så er vel de fleste enige om at PS3 har de mest spennende titlene fremover. I tillegg så har den avspilling av det nye vinnende HD formatet Blu-ray, med mange gode filmtitler ute og mange flere gode nye titler som kommer !

Kvifor i svarte skal alle være enige i det? På dei siste sidene får du jo ørten bekreftelser på at det langt i frå er alle som synest det kjem flest spanande titler til PS3. Slutt å legge ord i munnen på folk, les kva dei skriv og kom med nokre argument som faktisk held mål. Eg blir nesten kvalm over denne tankegangen til enkelte her inne.

 

Blu-Ray er det ikkje noko problem å kjøpe ein dedikert spelar til, det har eg tenkt til.

Lenke til kommentar
Kjøper man en ny konsoll i dag så bør man jo vurdere hva som kommer i den nærmeste fremtid. Utifra det så er vel de fleste enige om at PS3 har de mest spennende titlene fremover. I tillegg så har den avspilling av det nye vinnende HD formatet Blu-ray, med mange gode filmtitler ute og mange flere gode nye titler som kommer !

 

På hvilken måte kan du bestemme og avgjør det? Det begynner å blir ganske oppbrukt og gammelt å si at det kommer mangen spennende titler framover. Jeg som mangen andre gidder ikke å kjøpe en konsoll det i fremtiden kommer masse bra til, når det finnes alternativer som gir ekstremt masse underholding fra dag 1. Det er en det titler som lover bra, det skal jeg ikke nekte for, men vi burde lært til nå at vi ikke skal ta noe for gitt før det faktisk er ute..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...