Bear^ Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei, allesammen! Må bare fortelle hvor ramgo' ps3'en er. Når man får med en Blu-Ray spiller på kjøpet bør valget være enkelt. Som tidligere utpekt er det ingenting spennende som kommer ut på xbox360 fremover. Platformen er mer eller mindre død og jeg tror de fleste MicroSoft™ fanboys venter trofast på xbox 720. (spekuleres i at den kommer om 2 år) På PS3 kommer det en god del stortitler utover året. Her snakker vi om legendariske spill som metal gear solid 4 og final fantasy +++ Det er hevet over enhver tvil at Ps3 tilbyr mest av disse to platformene. Både når man ser på det tekniske som CELL prossersoren og Blu-Ray playback, men også innholdsvis (langt flere stortitler, gratis internett). For meg var valget enkelt: Ps3 Rimelig ironisk at alle PS3 boys sier X360 er død og ingen spill kommer i fremtiden som er spennende, men i følge Gamer.no's Prisguid er der 134 X360 spill som er annonsert kommende kontra 39 på Playstation 3. Metal Gear solid 4, Final fantasy, Gran Turismo 5. Ja samme rekke jeg hører hele tiden. Eneste jeg ser frem til er GT5, ellers er MTG serien dessverre den mest oppskrytte og tafatte serien som er laget for min del og Final Fantasy har jeg aldri likt og holder fremdeles FF6 (FF3 i Europa) som den beste i serien ever både musikkmessig, storymessig og gameplaymessig. Andre kommende PS3 spill som jeg holder øynene oppe for er LittleBigPlanet, God of War 3 og et nytt spill fra Team Ico, hva enn det måtte bli (Shadow of the colossus er fremdeles et av mine favoritt PS2 spill). Til tross for all tvil som du forsøker å fremheve er det tekniske langt fra så imponerende som det tilsies, X360 har fremdeles ingen problemer å gjøre det PS3 kan gjøre, mye grunnet at utviklerner fremdeles ikke har snøring på hvordan de utnytter PS3's arkitektur. Blu-Ray er jo vel og bra for film men ettersom jeg nå har lest har den blå disken skapet mer hodebry for utviklerne enn goder, mye grunnet at de ikke har nok filer til å ta opp den enorme plassen, noe som innebærer loading tider langt over det normale og faktisk gjør at du må innstallere spillet på enheten. Skulle vel være unødvendig med 50 Gb å ta av men slik ble det bare. Stortitler er som sagt opp til envær å bedømme, ser frem til noen PS3 titler ja men ser og frem til ekslusiviteter som f.eks Alan Wake, Fable 2, Gears of War 2 og Ninja Gaide 2. Bare for å nevne noen få. Så uansett hvordan det snues og vendes på det, PS3 er langt fra så overlegen som det skal til, den er faktisk meget pent sidestilt med X360. Den er t.o.m, til tross for sin overlegenhet, utstlått av en teknisk dårligere enhet med navnet Wii. Så det er ikke så åpentlyst som du skal ha det til. Men valget mellom PS3 og X360 er faktisk ikke så vanskelig om man bare klarer å luke unna svada som kommer fra enkelte brukere (som det jeg akkurat har quoted). Om man setter seg ned og ser på spillene man vil spille på enheten, både de som er kommet og de som kommer, og legger til hvilken nyttefunksjoner man selv er ute etter og tenker litt hva man skal bruke enheten til annet enn spilling, ja da er valget litt vel lettere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei, er ny her. Har akkurat kjøpt en Ps3, er storfornøyd og tenkte å dele dette med dere. Er det så galt dah? Nå som en ny xbox er rett rundt hjørnet er det ganske surt å kjøpe'n hvis den blir dumpet på samme måte som den forrige xboxen. Jeg var en gang i tiden en stolt eier av denne og på mange måter en vaskekte MicroSoft™ fanboy. Dette forandret seg drastisk når absolutt all spillstøtte for konsollen ble dumpet og jeg satt igjen med det som i praksis må kalles for en "dreamcast" - En forlatt konsoll med nær null utviklerstøtte. Bare se i MicroSoft™ delen av forumet, er jo helt dødt med unntak av "hjelp, jeg har hardwarefeil på xboxen" trådene. Føler liksom at jeg må advare andre mot å gjøre samme feil. Hva er vitsen med å kjøpe en konsoll som det er annonsert omtrent ett interessant exclusivt spill til og som sannsynligvis er utdatert om 1-2 år om ikke allerede? 1: Pris 2: Korleis kan du bestemme kva andre ser på som interessanne spel? 3: "Sannsynligvis er utdatert om 1-2 år". Er du synsk og no? 4: For å ta eit konkret eksempel: Guitar Hero 3. Har prøvd det på både PS3 og Xbox, utvilsomt best på Xbox. Skal du først argumentere for PS3 så nevn fordelane med den konsollen, ikkje kom med usaklege kommentarer for å dra Xbox 360 ned i gjørma. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Skyt meg om eg tar feil,men det virker som om den dominerende trollegjengen er Sony gutter med hånda i buksa om dagen. Halvparten er vel nettopp troll da, men det fremstår jo likevel som åndsvakt og barnslig. Endret 12. april 2008 av Mala Lenke til kommentar
Tiidus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Skyt meg om eg tar feil,men det virker som om den dominerende trollegjengen er Sony gutter med hånda i buksa om dagen. Halvparten er vel nettopp troll da, men det fremstår jo likevel som åndsvakt og barnslig. Skyt meg om jeg tar feil, begge sider har store hærer av troll. Kanskje de sover på forskjellige tidspunkt. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er bare håpløst unødvendig å komme med sånne kommentarer som kremkatten og Ramsey. Det er ikke noe poeng i å argumentere mot dem, de skriver jo bare tull. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 *SNIP* Hvorfor tar du/dere på vei slik? Jeg sier bare min subjektive mening og begrunner hvorfor jeg gikk til innkjøp av Ps3. Man sku trodd jeg har fornærmet hu mor di eller noe slikt. Slike holdninger er veldig trangsynt og jeg synes dette ikke ligner grisen. For meg står Ps3 uten tvil sterkest. Både på exclusive spill og hva man kan gjøre med konsollen teknisk sett. Forstår ikke hvorfor dere absolutt skal degradere og latterligjøre meg av den grunn. Er det ikke lov å si sine subjektive meninger uten å bli kalt for ett troll av den grunn? Virker på meg som flere av dere bare tar den enkle utvei og avskriver meg som ett troll fordi dere ikke har noe vettug å si. Tips til dere: STFU! Istedenfor å spamme ned tråden med dumme poengløse kommentarer som nesten er som personangrep å regne. "Alan Wake, Fable 2, Gears of War 2 og Ninja Gaide 2" Disse spillene gir meg ikke mer en ett trøtt *gjesp* med untak av kanskje NG2 og GeoW2. Synes den lista er ett veldig trist syn av hva xbox360 eiere har i vente. Jeg mener, greit nok det kan være ålreite spill det, men jeg ville ikke satt mine penger på det da jeg har uthoringen av Rareware og dets franchiser ferskt i minnet. Inntil jeg ser disse spillene i bevegelse og for spille dem for meg selv stoler jeg absolutt ikke på at disse spillene vil bli noe særlig mer enn ei fjært i havet. "Blu-Ray er jo vel og bra for film men ettersom jeg nå har lest har den blå disken skapet mer hodebry for utviklerne enn goder" Er du seriøs nå? Du har beina så godt plantet i microsoft leiren at du ikke engang klarer å se hvorfor mer lagringsplass er gunstig for developers. Mere lagringsplass = Mere innhold til spill (Flere brett, mer varierte teksturer osv, osv.) Men dette tror jeg du visste. Synes dette sier sitt om deg og ditt ståsted som forumtroll. Det er veldig drøyt å diskutere med deg når du åpenbart ikke har det minste peiling om hva du snakker om. Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Bare fordi utviklerne har tilgang til mer lagringsplass betyr ikke det at de faktisk kommer til å utnytte den. De lager bare det som er ytterst nødvendig for dem og spillet de lager, som gjerne er på størrelsen av en DVD-plate. Tenk deg et helt standard FPS-spill. Det er gjerne på 8-10 timer, og har da 3-4 forskjellige miljøer. Mer trenger den ikke ha, fordi vi kjøper spillet uansett. Inntil vi nekter å kjøpe spill som ikke er lengre enn 20 timer så kommer få utviklere til å gi oss noen lengre spill. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei og velkommen til forumet broder! Må si jeg beundrer deg for at du har klart å sitte på gjerdet såpass lenge. Du har også gjort ett meget godt valg Som du har merket deg er det lite intressant som kommer ut på XboX360, der finnes ingen skam i å forkynne ordet. Skulle ønske flere nøkterne brukere som deg joinet dette forumet, dette trenger vi virkelig! Gikk selv for xbox360 i mine tidlige next-gen dager og etter at røyken har lagt seg må jeg si meg rimelig skuffet over konsollen. De fleste gode spill er jo multiplatform uansett så hvis man allerede har eller skal skaffe seg ps3, kan det diskuteres at xboxen er overflødig i så måte. Helt riktig Ramsey. Flott observasjon! PSNID: Kremkatten - Legg meg til! Jo takk for det kremkatten. =) Enig med deg. Utifra det jeg har sett av forumet kunne det ikke skade med flere vettuge brukere. Det er jo så enkelt å signe opp og, synes flere der ute kunne tatt litt initiativ og deltatt i vår gode diskusjon. Endret 12. april 2008 av Ramsey Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Spar meg... Deres subjektive mening er overhodet ikke begrunnet. Dere bare rakker ned på Xbox 360, og sier at den er død om 2 år. Det er bare tull å si, fordi det er flere eksklusive spill på vei til 360 enn det er på ps3 (ifølge gamer.nos prisguide). Derfor er det lite sannsynlig at 360 vil bli utdatert før ps3. Det virker som om Ramsey har så sterke følelser for ps3, at han overser alle de positive sidene til Xbox 360, og overser alle de negative sidene til ps3. Det er sørgelig å se at noen kan være så glad i en spesiell konsoll at de misforstår alle andre konsoller. De fleste spillene kommer uansett ut til begge, og det sier seg selv at det er veldig vanskelig å velge mellom 360 og ps3, da de er like gode på de fleste områder. Endret 12. april 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Selvom det kommer flere ekslusive spill til 360 enn PS3 betyr det ikke at alle er like gode. Kvalitet fremfor kvantitet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Selvom det kommer flere ekslusive spill til 360 enn PS3 betyr det ikke at alle er like gode.Kvalitet fremfor kvantitet. Kjempe eksklusiven Hour of Victory til 360 Nei det er sannt som du sier, flere er ikkje nødvendigvis alltid bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Xbox 360 er en maskin man kan få det morro med i flere måneder etter kjøp, med tanke på alle spillene som allerede er ute og er "store." Playstation 3 er en sterkere maskin som sikkert kommer og knuser xbox360 etterhvert, men når dette skjer; har de med 360 allerede hatt åresvis med morro. Jeg vil troi de nesten er ferdig med denne spillgenerasjonen ^^ Ps3 kan nok si "den som ler sist, ler best".. og kanskje de gjør det. Ps3 er nok en maskin som kan holde lengre enn xbox360. Man man vel si at xbox360 kanskje er et hode foran ps3 nå til dags, på det meste. Men det kan farlig fort snu nå som ps3 får så mye gøy. Så vi får se. Hvertfall mine meninger, men nå får jeg vel høre at det også er feil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Alt koker som vanleg ned til kva spel som kjem ut vil kva konsoll, og gjekk kva, det er 100% individuelt. Eg har ikkje interesse av MGS eller GT5, GeoW2 derimot er eit av høgdepunktene i tillegg til GH4. Å argumentere med at det kjem betre spel til ein konsoll enn ein anna er nyttelaust sidan det er opp til kvar enkelte å meine kva som er bra og ikkje. Forresten, Ramsey, du er bror til kremkatten om eg forstår riktig? Når det gjeld levetid, utnyttelse av lagringsplass og den slags så er det ting som ligg i framtida, kanskje dei aldri får bruk for den ekstra lagringsplassen BD har, kanskje dei vil, det er nyttelaust å argumentere med sånt sidan det er utviklarande som er ansvarlege for den delen. Det eg meiner ein bør legge til grunn for val er: Kontrollen(e), eksklusive spel, nettbasert spel (om ein er interessert i det), Blu-Ray og pris. Kva kontroll ein føler seg mest vel med er indivduelt, kva spel ein likar er individuelt, om ein har behov for Blu-Ray er individuelt og kva pris ein er villig til å betale er individuelt. Eg har endå til gode for å sjå eit argument som faktisk har grunnlag i noko reellt. For nye kjøparar er det beste me kan gjere å vise kva dei forskjellige konsollane kan tilby og la dei velge sjølv. Endret 12. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke så gæli Lindquist, er jo faktisk som du beskriver. Det er jo som om vi skal velge Dualcore eller Quadcore prossesor. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Spørsmålet er om du treng ein Quadcore prosessor til å spele minesveiper. Dessutan har Xbox 360 vore på markedet eit år lengre og MS kan kanskje lansere ein ny konsoll før PS3 eventuelt får eit så kraftig overtak. Noko eg så langt har til gode å sjå. Det var eit spel som fyllte ein BD, men om eg ikkje hugsar feil var det kun på grunn av CGI. Det må skje drastiske ting i spelmarkedet for at PS3 skal "knuse" Xbox 360, om det kjem nokre spel der PS3 kan tilby meir enn Xbox 360 ifm. lagringsplass er det framleis ein smakssak kva folk vil spele. Per i dag ser eg ikkje noko tendens som tilseier at verken den eine eller andre konsollen skal plutseleg bli superekstremtfantastisk god. Salet går opp og ned hos alle partene (ikkje gløyme Wii, som har solgt mest av alle tre), kva sluttresultatet blir er egentleg lite interessant sidan ein då har hatt ein god konsoll i 3-4-5-6 år. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 At ps3 kommer til å knuse xbox 360 gjenstår å se, hvis det er på ytelse den knuser Xbox 360, burde den vel gjort det allerede? Uansett er ikke den konsollen med kraftigst maskinvare som "vinner konsollkrigen". Det har Wii allerede bevist. Wii har, som Zeph sier, solgt mest av alle tre. Man kan trygt si at Wii har knust Ps3 og Xbox 360, men den har svakest maskinvare. Derfor koker det ned til hva som er morsomst å spille på. Til nå står ps3 og Xbox 360 ganske likt der, det kommer an på hvilke eksklusive spill man liker. Det er ikke flere som nå liker de eksklusive spillene til ps3 best, derfor har ikke ps3 knust 360. Om ps3 kommer med bedre spill enn Xbox 360, kan ingen vite. Husk at Xbox 360 kom ut en god stund før ps3, og for alt det vi vet kan det komme en ny konsoll fra Microsoft om to år. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Bare å kjøpe alle 3 så slipper man å krangle om hvem som vinner Hvem som har best spill bryr meg ikke da jeg har dem 3 og er storfornøyd. Jeg får det beste fra 3 verdener!! Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Husk at Xbox 360 kom ut en god stund før ps3, og for alt det vi vet kan det komme en ny konsoll fra Microsoft om to år. Husk at PS3 skulle egentlig komme bare noen måneder etter X360 med akkurat samme hardware som sitter i den nå, men pga noen Blu-ray komponenter ble den utsatt, og så utsatt igjen, og enda engang utsatt i denne delen av verden. Og det her med at PS3 kommer til å knuse X360 på grafikk fronten er bare tull. Om den er så kraftig som enkelte mener burde den knust X360 fra dag en! Unnskyldninger som "porter, dårlige utviklere, bare vent" er bare piss. Det har snart gått 2 år siden PS3 faktiskt ble lansert, og jeg har fortsatt ikke sett noe som faktiskt får meg til å tenke "Oj, kanskje det var lurt av Sony å velge Blu-ray og Cell". Alt jeg har sett av PS3 spill er noe som allerede finnes på X360. Men jeg skal vel bare vente, ikke sant? Greit det, jeg venter fortsatt på noe som gjør at jeg "må ha" en PS3, men en Blu-ray videospiller og en Cell prosessor er ikke noe jeg får glede av sånn uten videre. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg tror du misforsto meg litt, KEELr. Det er ikke jeg som sier at ps3 skal knuse 360, jeg sier det samme som deg, at jeg tror ps3 og Xbox har like bra maskinvare, og at de er like gode konsoller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå