Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på å kjøpe en av de to nå (ps3 eller 360). Er ekstremt usikker på hvem jeg vil ha. Ps3 frister med BD spiller, mens xboxen er jo utrolig prisgunstig om dagen. Vil nok spille mest bilspill, sport, og "party-spill" til sosiale sammenkomster. Annbefalinger??

 

I tillegg lurer jeg på om det er noen bra slåsspill og Goldeneye (N64) lignende spill til noen av de to?? (ikke vært med helt de par siste årene som noen kanskje skjønner)

 

Har alltid likt Mario som et "avslappende" 1.player spill - har noen av disse maskinene noe lignende? (wii er ikke aktuell da jeg har tilgang på den hos min bror og synes bil og annet blir litt begrenset på den).

 

(vil ha en maskin som holder litt fremover - altså som har potensiale/ kommer til å levere gode spill fremover og "vare litt")

Endret av DKH
Lenke til kommentar

Har fått min PS3 siden sist jeg postet i denne tråden. Maskinen er kald og så godt som lydløs, noe som er et kjempepluss for meg uten at det trenger å være det for alle. GT5 prologue er et bra spill, selv om det er en del å flikke på. Utover dette og Forza er vel de fleste bilspillene som er noe å ha multiformat. I tillegg fungerer BD-spilleren som bare juling, jeg er kjempefornøyd. Derimot kan ikke brukervennligheten måle seg med 360. Begge er veldig gode maskiner og verdt pengene, men på grunn av støyen er nok PS3 min ganske klare favoritt foreløpig. At jeg kan slenge inn en kjempesvær disk på egenhånd kan heller knapt sies å være noe minus.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på å kjøpe en av de to nå (ps3 eller 360). Er ekstremt usikker på hvem jeg vil ha. Ps3 frister med BD spiller, mens xboxen er jo utrolig prisgunstig om dagen. Vil nok spille mest bilspill, sport, og "party-spill" til sosiale sammenkomster. Annbefalinger??

 

I tillegg lurer jeg på om det er noen bra slåsspill og Goldeneye (N64) lignende spill til noen av de to?? (ikke vært med helt de par siste årene som noen kanskje skjønner)

 

Har alltid likt Mario som et "avslappende" 1.player spill - har noen av disse maskinene noe lignende? (wii er ikke aktuell da jeg har tilgang på den hos min bror og synes bil og annet blir litt begrenset på den).

 

(vil ha en maskin som holder litt fremover - altså som har potensiale/ kommer til å levere gode spill fremover og "vare litt")

 

Mellom xbox 360 og ps3 er det vel ps3 som har de beste party spillene. Singstar, men det stadig økende Singstore, er en sikker vinner. Little Big Planet blir nok morsomt når man spiller 4-5-6 stykker samtidig, tror du vil like den siden du liker avslappende 1. player spill. Buzz kommer snart til Ps3, og dette blir nok også en vinner.

 

Om du liker GT serien, er Prologuen til GT5 kommet ut. Snart kommer Ferrari Challenge, som ser bra ut. Motorstorm 2 kommer til høsten, og vil nok fikse de tingene med 1'ern som ikke var bra. Burnout paradise er også ett meget bra arcade bilspill men ett morsom gameplay.

 

Ps3'en fungerer også som en meget bra DVD spiller(med oppskalering) og den er den eneste Profile 2.0 blu-ray spilleren foreløpig.

 

(vil ha en maskin som holder litt fremover - altså som har potensiale/ kommer til å levere gode spill fremover og "vare litt")

 

Den er vel garantert at Ps3 kommer til å vare en stund, og spillene vil komme i stadig økende frekvens.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på å kjøpe en av de to nå (ps3 eller 360). Er ekstremt usikker på hvem jeg vil ha. Ps3 frister med BD spiller, mens xboxen er jo utrolig prisgunstig om dagen. Vil nok spille mest bilspill, sport, og "party-spill" til sosiale sammenkomster. Annbefalinger??

 

I tillegg lurer jeg på om det er noen bra slåsspill og Goldeneye (N64) lignende spill til noen av de to?? (ikke vært med helt de par siste årene som noen kanskje skjønner)

 

Har alltid likt Mario som et "avslappende" 1.player spill - har noen av disse maskinene noe lignende? (wii er ikke aktuell da jeg har tilgang på den hos min bror og synes bil og annet blir litt begrenset på den).

 

(vil ha en maskin som holder litt fremover - altså som har potensiale/ kommer til å levere gode spill fremover og "vare litt")

 

Et litt usikkert valg står fremfor deg, ettersom både PS3 og X360 kunne falle for din del basert på de forskjellige tingene du selv er ute etter. Partyspill messig troner nok PS3 lengs opp på listen men når det kommer til bilspill og sports spill vil jeg si X360 drar det lengste strået. Nå har jo X360 og Forza 2, et bilspill som jeg personelig mener er bra nok til t.o.m utfordre Gran Turismo serien.

 

Det kommer da ann på om du vil vente litt på skikkelige gromtitler (GT5 kommer jo ikke før til neste år dessverre) eller ta nytte av et stort utvalg fra børjan av. Spillsmaken og hva du skal bruke konsollen til bestemmer det. Om du skal bruke enheten til mer enn spillkonsoll må du selvfølgelig vurdere på en litt annen måte.

 

Slåssespill fronten er jeg ikke så oppdatert på men Goldeneye aktige spill skal du lete lenge etter for jeg personelig mener det finnes ingen spill som en gang kan utfordre Goldeneye til N64, et skikkelig knakende velbalansert og ufattelig morsomt spill. Men X360 har, som kjent, et meget solid bibliotek av monsterdrepende spill i alle former og farger fra superpurk i Crackdown til elitesoldat i Call of Duty 4 (merk: finnes og på PS3), og alt i mellom. Gears of War er i alle fall temmelig morsomt både SP og MP messig, blodet flyter kan man trygt si.

 

Avslappningsmessig har du på arkade delen på X360, med påfølgende gode titler for avslapning. Bruker dog ikke noe av dette selv for jeg slapper godt nok av med Wii og Super Mario Galaxy, ingen over, ingen ved siden av.

 

Nå har jeg ikke giddet å ta med noe til PS3 ettersom UrgeLoL hadde en velformulert og fungerende tekst som taler for den enheten, ikke noe nødvendighet med smør på flesk.

 

Alt i alt koker det ned på smak og behag. Du må regel rett og slett bare se gjennom hva du skal bruke enheten til, hvilken spill som faller i smak hos deg, lese litt rundt på nettet og finne ut selv hvilken enhet du vil ha.

Lenke til kommentar

Så det er lite med "goldeneye-spill" ja.. Ingen som likner litt på perfect dark heller? (perfect dark til N64 var jo i samme duren som Goldeneye). Liker overhodet ikke "monsterdrepende" spill - synes ikke det kan måle seg med den "realistiske" goldeneye/perfect dark (n64) stilen. Mulig det er slapt av meg å spørre om det her, men er jo en god del spill, så blir litt mye å få full oversikt med en gang :p

 

Takk for de gode svarene!!!

 

Tar også gjerne i mot tips om "Mario-lignende-spill" som finnes til de to maskinene (selv om jeg er enig med Bear^ at ingen er over Mario, heh ;) )

Lenke til kommentar
Så det er lite med "goldeneye-spill" ja.. Ingen som likner litt på perfect dark heller? (perfect dark til N64 var jo i samme duren som Goldeneye). Liker overhodet ikke "monsterdrepende" spill - synes ikke det kan måle seg med den "realistiske" goldeneye/perfect dark (n64) stilen. Mulig det er slapt av meg å spørre om det her, men er jo en god del spill, så blir litt mye å få full oversikt med en gang :p

 

Takk for de gode svarene!!!

 

Tar også gjerne i mot tips om "Mario-lignende-spill" som finnes til de to maskinene (selv om jeg er enig med Bear^ at ingen er over Mario, heh ;) )

 

Perfect Dark Zero kom jo ut til 360 ved launch.

Lenke til kommentar

Perfect Dark, som mer eller mindre alle Rare spill (noen som gleder seg til Banjo Kazooie 3?) er og i en klasse for seg og fungerer og meget godt, men er fremdeles av den oppfatning at det er ingen ting som slår det gode gamle Goldeneye (også et Rare spill vel og merke).

 

Men dessverre, om interessen din ikke ligger i 2 elementer, enten drepe monster eller drepe nazister, er det veldig få skytespill der ute som passer. Call of Duty 4 er et spill hvor du heller knerter gale terrorister av russisk eller arabisk opprinnelse, så det er vel det nærmeste du kommer på noen av enhetene når det gjelder skytespill uten monster, ellers er det nok monster og alience som står i sentrum av kverkinga.

 

Perfect Dark Zerio til X360 ja, fikk jo grei omtale men når Perfect Dark fikk 97 på Metacritic's i snitt vil jeg si at Perfect Dark Zero ikke helt når opp med sine 81 poeng. Dessverre.

Lenke til kommentar
Perfect Dark Zero var jo ikkje i nærheten av å kunne leve opp til N64 kongen, på noe vis. Har kun testet demoen og det var nok for min del PD på N64 er eit av mine beste spillkjøp.

 

Det er faktisk ikke så dårlig. Spilte gjennom hele og ble positivt overrasket. Litt upolert ja, men det fortjente glatt rundt 80-85% da det kom ut. Multiplayer er også meget bra.

 

Og det er selvsagt mye bedre enn N64 spillet. Særlig for en som ikke har spilt særlig skytespill siden N64 dagene.

 

Kan ikke sammenligne gamle spill med dagens. PD på N64 er jo omtrent uspillbart i dag.

Samme er Goldeneye.

Lenke til kommentar

Kan jo legge til at mannen som programmerte hele multiplayerdelen av Goldeneye til N64 single-handed ikke jobber for Rare lenger. Han er en av hovedpersonene i selskapet Free Radical som fortiden jobber med Haze til PS3. Det er vel også et par andre profilerte ex-Rare'ere i den gjengen.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Kan jo legge til at mannen som programmerte hele multiplayerdelen av Goldeneye til N64 single-handed ikke jobber for Rare lenger. Han er en av hovedpersonene i selskapet Free Radical som fortiden jobber med Haze til PS3. Det er vel også et par andre profilerte ex-Rare'ere i den gjengen.

 

Og hva heter han? Så det du prøver å si her er at pga en fyr så vil Haze bli jævlig bra? Er ikke det fra de samme folka bak Timesplitters? Han fyren hjalp vel ikke så voldsomt da de spillene var rimelig middels.

 

Men nå er det jo ganske åpenbart hvorfor du postet det der.

Lenke til kommentar

Jeg stod også mellom begge. Eksklusive spill til begge jeg gjerne skulle spillt. Det ble PS3 pga blu ray og støynivå. Jeg er fornøyd. Super blu ray spiller. Så godt som lydløs. wifien kommer godt med, og den oppdateres ofte.

- Negativt er at jeg gjerne spilt med en xbox kontroller, som rister. At guitar hero gitarene ikke virker med rock band. Ihvertfall foreløpig ( ?litt spørrende her? ). -Noe som virker på xbox. Dette gjør at jeg sitter på gjerdet og ikke kjøper det spillet.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt PS3 pga Blue Ray og sonefrie spill.

 

Hva hvis man bare ser på dvd da?

Da ville jeg fortsatt valgt PS3 pga sonefrie spill. Og en kommer gjerne til å ønske seg en Blue Ray spiller da BR blir mer utbredt. Og da har du jo en. :)

 

De fleste 360 spill er vel også sonefrie. Ser uansett ikke på det som særlig viktig. 99% kjøper jo spillene sine i Norge/Europa uansett.

 

360 koster jo bare 1500kr, synes det kanskje er litt viktigere.

Lenke til kommentar
Kan jo legge til at mannen som programmerte hele multiplayerdelen av Goldeneye til N64 single-handed ikke jobber for Rare lenger. Han er en av hovedpersonene i selskapet Free Radical som fortiden jobber med Haze til PS3. Det er vel også et par andre profilerte ex-Rare'ere i den gjengen.

 

Og hva heter han? Så det du prøver å si her er at pga en fyr så vil Haze bli jævlig bra? Er ikke det fra de samme folka bak Timesplitters? Han fyren hjalp vel ikke så voldsomt da de spillene var rimelig middels.

 

Men nå er det jo ganske åpenbart hvorfor du postet det der.

 

Nei egentlig må jeg bare komme til Geofrank's forsvar her. Det er en ganske vanlig at man følger litt ekstra med når personer som har jobbet i kjente selskap forlater det selskapet og stifter eget. F.eks, som kjent var Molyneux en av hovedmennene bak Bullfrog. Han forlot som kjent Bullfrog og stiftet det nå så kjente Lionhead Studios, som har gitt oss titler som Black and White 1 og 2 samt Fable 1 og snart 2. Bullfrog er nedlagt og Lionhead Studios kjører videre under MGS denne gangen.

 

Eller den nå så kjente Will Wright som jobber for Maxis, et selskap nå under EA. Nå har ikke han skiftet selskap og har hele tiden vært del av Maxis helt siden grunnleggelsen, men like fult er han en kjent person man holder ørene oppe for selv når beitet er skiftet (som ved et oppkjøp som skjedde med Maxis).

 

Selv om Haze høres rimelig uinteresangt ut holder jeg fremdeles et lite øre oppe for det spillet. Det kan hende Free Radical klarer å lage et godt spill ut av det. Og når man tenker på at de som jobber i det selskapet har en gang vært del av et selskap som ga oss en gorilla med slips, en bjørn med en fugl på ryggen, 2 agenter og et ekorn med dårlig oppførsel. Ja jeg må ærlig innrømme at jeg holder mine små ører åpne om så bare litt.

Lenke til kommentar
PS3 er også ein bedre DVD-spiller enn Xbox 360, så man kan fint bruke den til det også. er det noen spill som frister er jo valget rimelig greit.

 

Men no får folk gjøre opp sin egen meining hver for seg da :)

Ja, enig i at DVD spilleren i 360 ikke er all verden, men er du som meg bruker du heller DivX/Xvid.

360 streamer Xvid/DivX/WMV fra Windows Media Player 11, satt nettopp og så på Ice Age 2 2006 Blu-ray VC1 720p 5 1 WMV, hele filmen ble sendt trådløst fra PC på soverommet til 360 & HDTV'n i stuen, og kvaliteten var superb og filmen var morsom, selv om 1'ern var bedre!

Alle DVD boxset sesongene/filmene mine har jeg flyttet over til en ekstern 250Gb HDD som er koblet til 360'n hele tiden.

Endret av KEELr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...