Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velge begge konsollene. Jeg syns faktisk ikke at PS3 er noe særlig dyr i forhold. Tenker da på at Blu-ray og tråløst nettverkskort er med fra første stund. Nesten lydløs :)

Jeg digger begge to i bunn og grunn. Begge har sine pros and cons.

 

Men, jeg tror på sikt at antall eksklusive titler kommer til å bli kraftit redusert. Det medfører enorme kostnader å produsere et spill i dag, og derfor tror jeg at færre og færre utviklere kun lager et spill for en konsoll. Du hopper ikke bukk over et marked på 10-15 millioner potensielle kunder.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig en PC gamer, men første jeg kjøpte var en Xbox 360, grunnen var spill. Er tross alt det som er viktig når man kjøper seg en spille konsol. Og der er 360 suveren. Jeg mente og at jeg aldri kom til å spille FPS på console, men så prøve jeg bare på moro, og det var faktisk ganske så moro. Så det er noe jeg ville sett litt på og, selv om du tenker at det ikke er så moro. Spillt screen er alltid moro med kamerater. For bil zpill er Forza 2 konge. Prøvd GT5P litt, og ikke imponert, ser nydelig ut og alt det. spes london banen. Men selve kjøringen syns jeg er gått ned siden GT4.

 

Når det kommer til Xbox Live vs PSN, du må betale 500kr per å for Xbox Live, PSN er gratis, men og Xbox Live er bedre eller var, 6 mnder siden jeg prøvde PSN sist) 500kr året er værdt i mine øyne.

 

Media, Xbox 360 funker meget bra. Hatt litt problmer når jeg skulle sett opp PS3'n til en kompis som streaming fra PC til TV, Xbox 360 funker fint med Windows Media Player. Tror begge streamer bilder, musikk og film.

 

Jeg kjøpte meg en PS3 for Metal Gear Solid 4, eller det vil si, den er under bestilling. Men det er eneste jeg har interese for, siden jeg liker Xbox 360 kontrolleren bedre blir alle Multi plat spill 360(Det plus achivments, friends system, voice chat, osv)

 

 

Jeg vil ikke påstå at noen av konsollene er et dårlig valg, det kommer veldig ann på hva spill du liker egentlig, og for meg høres det ut som du liker racing. Forza 2 er beste racing spillet til dags dato.

 

Vist jeg hadde vært deg, hadde jeg tatt Xbox 360(selv om jeg har fått RROD en gang, er den absolutt til å anbefalle enda, jeg har 2 360er pågrunn av at jeg ikke ville vente på reperasjons konsolen, og prisen på 360 er jo ingen ting nå)

 

Nå er spille tiden min fordelt 50/50 mellom PC og 360, fordi jeg ble hektet på en del andre type spill i tilleg og ser frem til Too Human, Fable 2, og Gears 2(Jeg syns Gears 1 fungerte bedre på 360 enn PC)

 

Men usansett hva du velger, er det nok et bra valg, begge har spill(360 liggert litt fremfor akkurat der)ps3 har Blu-ray, xbox har online, og wii... ja..

Lenke til kommentar

Måtte jeg ha valgt en, tror jeg faktisk jeg hadde gått for 360..

Banjo Kazooie, Fable 2, Lost Odyssey, Bioshock, Mass Effect og Gears er for store titler til å gå glipp av!

Ps3 har selvfølgelig noen gode titler som er ute og kommer også, men jeg føler den ligger litt under fortsatt.. MGS4 interesserer meg heller ikke noe særlig, siden jeg aldri har fått spilt de andre spillene i serien, og ikke er helt motivert for å ta opp masse gamle spill nå som det hagler med storspill..

 

Angående online synes jeg PS3 er bedre i forhold til pris.. Synes ikke 270-300kr året for å spille online er helt verdt det, iforhold til ps3's gratis tjeneste.. Men, det er jo bedre helt klart! Får se når PS3 får opp Home og ingame XMB.. :)

 

360 har også ekstremt dyrt tilbehør, hvor ps3 stiller seg MYE sterkere enn 360 siden den er kompatibel med det meste av bluetooth headsett osv.. :)

 

Likevell er det spillene som bestemmer, og 360 er favoritten der! Skulle bare ønske den bråket litt mindre, men tror min konsoll er litt ekstrem...

Endret av Pebble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...