Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KEELr. Er det ikke litt merkelig at de eksklusive spillene til ps3 ikke har bedre grafikk enn de på Xbox 360 hvis konsollen er så overlegen som Mark Randel påstår?

 

Rent grafikkmessig er vel ikke PS3 spesielt mye bedre enn 360 (om jeg ikke tar feil er vel faktisk 360 et lite hakk bedre enn PS3?). Det PS3 er bedre enn 360 på er vel fysikkhåndtering (eller noe sånt), så det er vel det fyren fra Terminal Reality tenker på, antar jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tviler også sterkt på at 360 er "et lite hakk bedre enn ps3". De er veldig jevne på det aller meste, og uansett har ingen av konsollene sluppet noen spill som er overlegent den andre konsollen. Så lenge ingen av konsollene kan bevise gjennom grafikk i et spill at den er best, hjelper det lite å komme med opplisting av hardware og hevde at noe er bedre enn noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg tviler også sterkt på at 360 er "et lite hakk bedre enn ps3". De er veldig jevne på det aller meste, og uansett har ingen av konsollene sluppet noen spill som er overlegent den andre konsollen. Så lenge ingen av konsollene kan bevise gjennom grafikk i et spill at den er best, hjelper det lite å komme med opplisting av hardware og hevde at noe er bedre enn noe annet.

 

Sant nok. Å ramse opp hardware specs hjelper ikke mye så lenge man ikke kan bevise eventuelle fordeler og ulemper via spillgrafikk ;)

Lenke til kommentar
Så lenge ingen av konsollene kan bevise gjennom grafikk i et spill at den er best, hjelper det lite å komme med opplisting av hardware og hevde at noe er bedre enn noe annet.

 

Forskjellen disse to konsollene imellom når det gjelder ytelse er i beste fall helt marginal og bør i alle tilfeller ikke være avgjørende for hvilken man velger. Dessuten er det slik, at grafikken har så godt som null og niks å si for om et spill oppleves bra eller ikke. Jeg vil gå så langt som til å si at de som bedømmer konsoller kun utifra deres evne til å pumpe piksler, og/eller spill kun utifra hvor lekre de ser ut, er ikke interessert i verken konsoller eller spill (spesielt ikke det siste), men noe helt annet udefinerbart noe.

 

Jeg tar det nesten for gitt at de fleste her inne har hørt om, eller har spilt/spiller World of Warcraft. Ingen kan, i fullt alvor, beskylde WoW for å tilhøre det ypperste av det ypperste hva grafikk angår, snarere tvert imot. Dette til tross, så er det knapt noe spill i historien som har oppnådd høyere popularitet enn nettopp WoW, hvilket igjen betyr at det må være helt andre kriterier enn grafikk som ligger til grunn. Slik bør det også være.

 

For all del, at ting er pent å se på er selvfølgelig ingen bakdel, men det må ikke få lov til å skje på bekostning av alt annet.

Lenke til kommentar
Dessuten er det slik, at grafikken har så godt som null og niks å si for om et spill oppleves bra eller ikke. Jeg vil gå så langt som til å si at de som bedømmer konsoller kun utifra deres evne til å pumpe piksler, og/eller spill kun utifra hvor lekre de ser ut, er ikke interessert i verken konsoller eller spill (spesielt ikke det siste), men noe helt annet udefinerbart noe.

 

Grafikken har veldig mye å si for noen, ikke så mye å si for andre. Å hevde at grafikk har null og niks å si for om spillet oppleves som bra er feil, da dette er veldig individuelt. Jeg vil tro at de som bryr seg mye om grafikken er veldig interesserte i spill, hvis ikke hadde de ikke brydd seg om grafikken heller.

Lenke til kommentar
Så lenge ingen av konsollene kan bevise gjennom grafikk i et spill at den er best, hjelper det lite å komme med opplisting av hardware og hevde at noe er bedre enn noe annet.

 

Forskjellen disse to konsollene imellom når det gjelder ytelse er i beste fall helt marginal og bør i alle tilfeller ikke være avgjørende for hvilken man velger. Dessuten er det slik, at grafikken har så godt som null og niks å si for om et spill oppleves bra eller ikke. Jeg vil gå så langt som til å si at de som bedømmer konsoller kun utifra deres evne til å pumpe piksler, og/eller spill kun utifra hvor lekre de ser ut, er ikke interessert i verken konsoller eller spill (spesielt ikke det siste), men noe helt annet udefinerbart noe.

 

Jeg tar det nesten for gitt at de fleste her inne har hørt om, eller har spilt/spiller World of Warcraft. Ingen kan, i fullt alvor, beskylde WoW for å tilhøre det ypperste av det ypperste hva grafikk angår, snarere tvert imot. Dette til tross, så er det knapt noe spill i historien som har oppnådd høyere popularitet enn nettopp WoW, hvilket igjen betyr at det må være helt andre kriterier enn grafikk som ligger til grunn. Slik bør det også være.

 

For all del, at ting er pent å se på er selvfølgelig ingen bakdel, men det må ikke få lov til å skje på bekostning av alt annet.

 

Veldig bra sagt. :thumbup: Jeg kunne ikke være mer enig.

Lenke til kommentar
Hvorfor koster forresten ps3 mer enn Xbox 360? Er det bare på grunn av Blu-ray? Ingen kan vel si at ps3 har noe kraftigere maskinvare ellers.

 

Dyrere cpu, dyrere innebygd strømforsyning(istedet for en klump fra 80 tallet), dyrere og mer effektiv kjøleløsning med storvifte og heatpipes, innebygd trådløsnett, dyrere å sette sammen en ps3, dyrer materialer.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal belønne meg selv etter eksamen med en ny konsoll. :)

Har ikke spilt noe særlig spill på LENGE, derfor er det også lenge siden jeg var aktiv her. Men, det er rart hvordan man vender tilbake...

 

Jeg tenker først og fremst X360. Innbiller meg at den er bedre, sikkert fordi jeg valgte XBOX forrige gang jeg skulle ha meg konsoll. Per i dag er det vel slik at man får de fleste gode spill til begge konsoller? Må jo innrømme at det er GTA IV som vipper meg i retning av å kjøpe, men det vet jeg at man får til X360 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...