Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg og, synest Sony kunne spandert på PS3 ein ny kontroll, ikkje nødvendigvis den banansaken som lenge var aktuell, men Dualshock 2 er utdatert etter min meining. Mykje meir komfortabelt å bruke X360-kontrolleren. Gamecube-kontrolleren (trur eg det var) er og knall.

 

 

Enig, jeg er bortskjemt med X360 kontrolleren, syns ikke Dualshock 3 er i nærheten engang.

Lenke til kommentar

D-Paden er det eneste på X360 kontrollen som er så feil som det lar seg gjøre. Virker som de brukte masse timer på hele kontrollen før de i sluttfasen tenkte "shit, vi glemte D-padden", tok et stykke plast og klaska på måfå på kontrollen.

 

Opplevde litt irritasjon når jeg spilte CoD4 og skulle bruke D-padden til granater og nattsyn. Fikk en del bomvalg i starten.

Lenke til kommentar
Sony skulle forbedret kontrollen da de ga ut Dualshock som svar på N64's analogstikke kontroll. Da de klasket de 2 stikkene på den ellers perfekte kontrollen gikk alt til helvette.

 

Ja, det var utvilsomt det som utgjorde å være eller ikke være for Playstation merkevaren.. :ermm: - alt - gikk til store h etter det.

Lenke til kommentar
Ja, det var utvilsomt det som utgjorde å være eller ikke være for Playstation merkevaren.. :ermm: - alt - gikk til store h etter det.

 

Ja det er min mening, PS kontrollen i sin tid var meget god, knappene var i passelig størrelse, kontrollen var i passelig vekt og det var passelig plass mellom knappene. Så kom N64 ut med analogstikken og Sony ville følge etter, resultatet var 2 analogstikker på kontrollen. Etter det har jeg aldri helt likt PS kontrollen, de 2 stikkene synes jeg ødela det som ellers var en god kontroll.

Lenke til kommentar

Hvorfor Xbox 360?

 

* 1/2 pris for konsollen

* Bedre FPS i samtlige(?) cross platform-spill

* Mye bedre ergonomi på kontrollene. PS3 sine er ikke VELDIG ulike de jeg brukte da jeg rundet Tomb Raider 2 på PS1

* Bedre grafikkprosessor

* Smart anti-aliasing, som ikke herper FPS

* Flere og bedre eksklusive titler

 

En misforståelse:

 

* Xbox 360 har ikke 1080p.

 

Jo, den har det. Den hadde det ikke i starten, men det har vært 1080p på den så lenge jeg har hatt bruk for det ihvertfall. Uansett er dette fullstendig irrelevant, da så å si INGEN spill rendres i 1080p, og det er en god del som rendres i sub-720p og. Forskjellen på 1080p og 720p på konsoll er hvor scalingen blir foretatt.

 

Men nok fanboying fra min side. Jeg er bare så evig lei av PS3-kids som ikke har peiling på hva de snakker om når de sammenligner konsoller. "Jammen Sony sier at PS3 er ti ganger bedre enn 360...", ...

 

Når det er sagt, er ikke PS3 noen halvgærn maskin det heller. Den har absolutt noen fordeler, men som spillmaskin er Xbox360 et foreløpig førstevalg, av åpenbare grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...