Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Det blir veldig mye poster uten argumenter her. Og la oss glemme alt om "leirer" og konsollkrig. Si hvilken konsoll dere hadde valgt, og begrunn valget på en seriøs måte. Ikke argumenter med at en konsoll "knuser" en annen, og kom heller ikke og si at en av konsollene har helt klart bedre maskinvare uten at dere har noe som kan backe opp utsagnet.

 

Jeg har en Xbox 360, og var veldig i tvil om hvilken konsoll jeg skulle velge. Jeg så på spillene som var ute og hvilke spill som skulle komme. Mediasenter og online-muligheter var ikke så veldig interessant. Likevel endte jeg opp med Xbox 360, og jeg kan ikke skjønne hvorfor en konsoll skal være så fantastisk mye bedre eller "knuse" en annen. Folk liker forskjellige spill, og legger vekt på ulike ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håpløst støyende var kanskje en liten overdrivelse på samme måte som "støyer litt" er et 'understatement'. Xbox360 støyer mye, altfor mye, noe som trekker helhetsinntrykket av en ellers utmerket konsoll ned mange hakk. Det skulle ikke være nødvendig å måtte øke volumet for å overdøve viftestøy fra produkter laget i moderne tid, men det må man faktisk.

 

No sant skal sies så er ikkje viftestøyen hovudkilden for støy på 360, men heller DVD-drevet som spinner med 12x hastighet ;) Dersom du har vifter som er vanskelig å overdøve med TV-lyd, da vil eg rett og slett påstå at det er noe galt med disse.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Håpløst støyende var kanskje en liten overdrivelse på samme måte som "støyer litt" er et 'understatement'. Xbox360 støyer mye, altfor mye, noe som trekker helhetsinntrykket av en ellers utmerket konsoll ned mange hakk. Det skulle ikke være nødvendig å måtte øke volumet for å overdøve viftestøy fra produkter laget i moderne tid, men det må man faktisk.

 

Den støyer ja, det er vi enig i, men spørsmålet er jo heller om X360 støyer så mye at det er skjemmende, og det vil jeg si den kun gjør vis du spiller med øret på boksen og lyden av.

 

Har som sagt ikke noe problemer med at konsollen støyer når jeg setter meg ned for å spille. At det er de som dog kan se det som en plage, ja det er klart.

 

Men det som slår meg mest er faktisk at de som roper høyest om støyen til X360 er inbitte PS3 preikere som aldri har hadt X360 men som bruker det som et "argument for hvorfor, å hvorfor, du bare MÅ ha PS3. Nå klassifiserer jeg deg langt unna den kategorien for du har i det minste en X360 og kan gjøre deg opp en mening pent og pyntelig alene, men dessverre tror jeg ikke jeg tar mye feil om jeg sier at 90% av frontkjemperne for at X360 støyer overdøvelig mye er folk som aldri har hadt en PS3.

 

@-drugiS-

 

Vel i alle fall jeg har fortalt, og det gjør jeg i etvært slikt konsollvalgs oppsett, hvorfor jeg kjøpte min X360. Ene og alene grunn for mitt valg er spillene. Jeg tenker først og fremst hvordan den nye enheten skal underholde meg, og da ser jeg først og aller først på spillene. Jeg har en Wii så grafikkmaset har jeg allerede så pent og pyntelig meldt meg ut av. Underholdningen i spillet er alfa og omega for min del, og der falt X360 mye mer naturlig inn enn PS3. Jeg får mer underholdning for pengene ved å betale vel 2600 for en premium og 2 spill (Forza 2 og Gears of War da jeg kjøpte X360) enn jeg hadde gjort for 4000 og kanskje 1 spill. PS3 er så uinteresang for min del per i dag som det lar seg gjøre. Det er ingen ting med konsollen som appelere til min smak.

Lenke til kommentar
Han skrev ikke bare at GOW var bedre enn alle PS3 spill, men det spillet alene mener han er bedre enn alt PS3 har å tilby, som bla. støtte for avspilling av BD filmer. T2 er veldig bra på BD ;-)

Kvar har eg skrive dette?

Her har du skrevet det:

Eg treng ikkje noko revolusjonerande spel, men for meg er GeoW betre enn alt det PS3 har å tilby, er det så vanskeleg å forstå? Kvifor er ein fanatisk fordi ein meiner eit spel er betre enn eit anna?
Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
(Prøver meg på et saklig innlegg her)

Jeg kjøpte X360 i påvente av PS3(siden den ble så forsinka). Dette gjorde jeg hvovedsaklig pga Oblivion. (Det spiller jegforsåvidt enda.)

Noen måneder senere fikk jeg meg GeOW, og det imponerte meg mest pga hele online-systemet. Våren 07 kom og jeg skaffet meg PS3, men hva skjedde? Jo jeg fortsatte å kjøpe spill til boxen. (Jeg har per dags dato 10 spill til den, og bare 3 til PS3.)

Nå, et år senere, sliter PS3 enda med å nå opp spillmessig. Men er bedre som mediasenter, og det gjør at jeg bruker den mye til tross for lite spill.

Men uten tvil er jeg fornøyd med å ha begge. Så jeg vil nok anbefale å skaffe begge :thumbup:

 

Hvorfor er PS3 bedre som mediasenter? Etter hva jeg har skjønt så fungerer divx osv bedre på 360?

 

Ganske enkelt fordi PS3 som mediasenter er mer tilgjengelig(alt kan kopieres fram og tilbake), spes for alle dem som har PSP. Men for all del; forskjellene er små. Det går nok helst på smak og behag.

Lenke til kommentar
Jeg finner det finurlig hvordan mange x360 eiere dysse ned støyproblemet. X360 er en vel og bra maskin, men støyen er i overkant høy fra en liten maskin som er til å spille og se film med.

 

X360 eier burde heller påpeke ovenfor MS at det her bør gjøres bedre.

 

Eh, kanskje fordi støyen varierer mye fra maskin til maskin? Min første hørtes godt, den jeg har nå er mye stillere.

Lenke til kommentar
Han skrev ikke bare at GOW var bedre enn alle PS3 spill, men det spillet alene mener han er bedre enn alt PS3 har å tilby, som bla. støtte for avspilling av BD filmer. T2 er veldig bra på BD ;-)

Kvar har eg skrive dette?

Her har du skrevet det:

Eg treng ikkje noko revolusjonerande spel, men for meg er GeoW betre enn alt det PS3 har å tilby, er det så vanskeleg å forstå? Kvifor er ein fanatisk fordi ein meiner eit spel er betre enn eit anna?

Eg meinte sjølvsagt det PS3 har å tilby av spel. Skreiv at eg ikkje trengde noko revolusjonerande spel, noko det var argumentert med at PS3-utgivelsene var, men at GeoW var nok.

 

Å samanlikne eit spel med ein konsoll blir litt feil. ;)

Jeg finner det finurlig hvordan mange x360 eiere dysse ned støyproblemet. X360 er en vel og bra maskin, men støyen er i overkant høy fra en liten maskin som er til å spille og se film med.

 

X360 eier burde heller påpeke ovenfor MS at det her bør gjøres bedre.

Eg er enig i at støyen er noko dei burde forbetre, grunnen til at eg ikkje klager og syter over det er at eg aldri har hatt problemer med det. Xbox-en er ei spelmaskin for meg, eg har alltid lyd på og høyrer ikkje susinga frå konsollen. Hadde eg brukt den til DVD-spelar ville dette vore eit større problem.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg finner det finurlig hvordan mange x360 eiere dysse ned støyproblemet. X360 er en vel og bra maskin, men støyen er i overkant høy fra en liten maskin som er til å spille og se film med.

 

X360 eier burde heller påpeke ovenfor MS at det her bør gjøres bedre.

 

Vel, de som "dysser ned" støyproblemet ser selvfølgelg ikke på støyen som et problem. Bear^, f. eks., sier jo at støyen ikke plager ham i det hele tatt. Da er det liten grunn til å påpeke overfor MS at det burde gjøres bedre. Støyen plager ikke meg når jeg spiller heller.

Lenke til kommentar
No sant skal sies så er ikkje viftestøyen hovudkilden for støy på 360, men heller DVD-drevet som spinner med 12x hastighet ;) Dersom du har vifter som er vanskelig å overdøve med TV-lyd, da vil eg rett og slett påstå at det er noe galt med disse.

 

Hehe! Ja, du har selvfølgelig helt rett. Jeg satt her i andre tanker. Jeg tenkte på PC-en som bråker så kraftig at jeg har blitt nødt til å begynne å bruke headsett når jeg spiller WoW f.eks. Her er det definitivt snakk om viftestøy. Helt forferdelig. På Xbox360 er det DVD-drevet som er støykilden. Beklager.

Lenke til kommentar
Jeg finner det finurlig hvordan mange x360 eiere dysse ned støyproblemet. X360 er en vel og bra maskin, men støyen er i overkant høy fra en liten maskin som er til å spille og se film med.

 

X360 eier burde heller påpeke ovenfor MS at det her bør gjøres bedre.

 

Dysser ikke ned støyproblemet, om du leser gjennom innleggene mine rundt dette sier jeg jo at X360 støyer. Men jeg sier og at den støyer mindre enn hva mange skal ha det til, for slik som det fremlegges skulle man tro at X360 støyet like mye som en forhøster som kjører over grus (for bygutter uten kjennskap til forhøstere over grus, det bråker sinnsvakt tidvis, kommer dog ann på grusen vel og merke).

 

Når jeg setter på lyden på anlegget mitt så hører jeg ikke noe av støyen fra maskinen. Selvfølgelig når jeg er ute i Live delen og shopper spill, og tilfeldigvis har et spill i, så kan de dure litt. Men så lenge platen ikke går er det heller ikke lyd fra enheten. Så det er drevet som støyer mest, og det overdøves lett av litt granatild.

Lenke til kommentar
Har som sagt ikke noe problemer med at konsollen støyer når jeg setter meg ned for å spille. At det er de som dog kan se det som en plage, ja det er klart.

 

Plage og plage fru Blom. Jeg synes det er i meste laget, ja, men jeg vil ikke gå så langt som til å si at det er en plage, mer irriterende. Jeg er en stor tilhenger av snikespill som f.eks Splinter Cell og Thief (nå er det forresten snart på tide med et nytt spill i Thief-serien - fantastisk bra spill), og da passer det seg liksom ikke med høyt volum synes jeg. Slike spill skal spilles i en dempet atmosfære, og da høres andre (u)lyder godt. Men misforstå meg rett, jeg har rukket å bli veldig glad i Xboxen og har aldri angret på at jeg kjøpte den for et par år siden.

 

Når alt dette er sagt, så er nok konsollen jeg har spilt mest på fortsatt PS2, som nå har gått over i pensjonistenes rekker her i huset. Konsollen som derimot har gitt meg den største aha-opplevelsen, og som jeg likte fantastisk godt, er faktisk den gamle Xboxen. Før jeg fikk bredbånd var jeg så inni granskauen dum å modde den (chip og større harddisk), så jeg fikk aldri anledning å spille online med den. Jeg vet jeg ikke om Xboxen lar seg tilbakeføre til original stand, men den kan vel neppe brukes online nå i dag allikevel så det spiller i og for seg liten rolle.

Lenke til kommentar
Jeg tipper denne tråden dessverre blir stengt ganske raskt fordi det er så mange andre slik tråder...

 

Men du har virkelig gjort forundersøkelse og argumenterer veldig godt for begge valg. Og det er på en måte umulig å komme noe nærmere avgjørelse ut fra dine preferanser som du beskriver. Du burde kjøpt begge egentlig. Sånn er det for meg og sånn er det for veldig mange andre også. Det er for mye bra med begge til at man kan gå glipp av en av de.

 

Par ting som er å nevne fra det du skriver: Betale for Xbox Live Gold medlemskapet føles ikke dyrt i hele tatt. Det er så store forskjeller på hvordan Live og playstation network har bygget opp sine tjenester at når du bruker de så vil du forstå hvorfor MS tar noen få kroner i året for å drifte sin tjeneste.

 

OG, når det gjelder Playstation 3 så er den faktisk en super Blu-ray spiller :) Faktisk er den også blitt en bra DVD spiller også. Men som BD spiller er den virkelig bra

 

Du har ramset opp veldig bra fordelen med begge konsoller, så... Lykke til med valget.

 

 

Der trur eg du tippa feil?

Tråden lever i beste velgående.

 

Om du likte DS2 kontrollernee kan du vel kjøpe deg DS3 kontrollene...

Har ikkje lest heile tråden, mulig du alt har kjøpt deg konsoll også for den delen.

Lenke til kommentar

"Nether har tatt fram popcornbollen og satt seg godt til rette".

Etter å ha lest gjennom konsollkrig etter konsollkrig må jeg si at konsoller har tatt over plassen til religion og penger som roten til alt vondt i verden. :p

 

Alle diskusjoner rundt dette kan vel oppsummeres slik:

Første innlegg starter med et enkelt spørsmål eller artikkel. Det kan være alt fra hva man bør kjøpe til et nytt eksklusivt spill til en av konsollene.

De to første sidene med innlegg prøver å holde seg litt til saken før Fanboy av konsoll y starter krigen. Deretter følger det en hel rekke innlegg hvor hver av konsollene blir promotert. Fanboys av konsoll x har nå telt over antall innlegg som snakker bra om konsoll y og ser at det er en mer enn om deres konsoll.

De begynner nå å klage over at fanboys y bare snakker dritt, men passer ofte på å legge til at selvsagt et eller to individer av hele fanboys x basen også kan oppføre seg litt tullete i blant (dette skjer selvsagt veldig sjelden i følge dem selv).

Både fanboys x og y kommer med argumenter som de andre synes er idiotiske og helt subjektive. Likevel bruker de disse argumentene selv i neste innlegg.

Fanboys x kan f.eks. bruke flere sider på å klage over hvor subjektive andres innlegg er, mens de deretter trekker fram sine subjektive meninger på hvorfor konsoll y er så elendig.

Og slik fortsetter til tråden blir stengt.

 

I denne tråden følte jeg at fanboys y er PS3 fans, mens fanboys x er 360 fans.

I andre tråder er det motsatt.

I denne tråden følte jeg at PS3 fans startet krigen, og kom med mye tull om at PS3 alltid har best spill, men 360 folka ble enda verre med innlegg lignende dette: "Å, dere PS3 eiere er så jævlig subjektive. Alle vet jo at 360 har best spill. Jeg liker ingen av PS3 spilla. De er bare dritt. Dere sier så my dumt ass. Høh, at noen kan tro at PS3 spill er bra".

Og så fortsatte det med slike innlegg: "Det er så sinnsykt mange PS3 fanboys assa. De er så mye verre enn andre fans. Har aldri sett på maken. Jeg mener, det finnes jo sikkert noen dumme fans på min side også, men de ser jeg aldri assa."

 

Sånn, da fikk jeg det ut. Vet det er off-topic og håper det ikke blir slettet, men har lengtet etter å si det i mange tråder. :p

Og som sagt er det motsatt i mange tråder, men jeg har som regel klart å holde meg tilbake så da ble innlegget som det ble siden jeg synes 360 fans var mest inkonsekvente i denne tråden.

Forresten Zeph, så du ikke at husgutten over deg skrev BRA spill som et positivt tegn med 360? Er ikke det veldig subjektivt siden mange ikke synes noen av spillene til 360 er bra?

Konsekvens er vel det jeg leter etter her, men det klarer nok ingen mennesker fullstendig, ei heller meg selv. Men det er greit når man får det påpekt likeså.

 

On-topic så har jeg ingen av konsollene, men har vurdert alle tre. Alle har så mange gode sider ved seg. Jeg kommer nok til å ende opp med en PS3 til sommeren. Wii høres morsom ut, og jeg skulle gjerne hatt Twilight Princess og noen av de andre spillene, men jeg tror ikke konsollen er for meg likevel. Burde få prøve den for å være sikker, men ingen jeg kjenner har den og den er aldri på utstilling i butikker.

 

360 har mange bra spill, men alle jeg er interessert i kommer på PC, og siden jeg har en gamer PC så er det bra nok for meg. Et unntak finnes dog i Lost Odyssey. Sukk. Kunne ønske jeg kunne få alle konsollene gratis. :p Problemet mitt er at jeg ikke liker FPS sjangeren så godt, og det er fortsatt det det er mest av på 360 så da er ikke det noe for meg.

Men for folk som liker action og FPS er det jo nesten en selvsagt konsoll.

 

PS3 er litt dyr, har ikke så stort spillutvalg enda, og jeg synes den virker litt stor og uhåndterlig. Likevel er det flere spill ute til den allerede som jeg har lyst på enn det er til de andre konsollene så det er jo en bra ting for meg.

Og så kommer veldig få PS3 spill jeg har lyst på til PC, mens Microsoft selvsagt sørger for at Pc får sin andel av 360 spill (selv om de kan være dårlig optimalisert).

Online og annet dill dall er jeg ikke interessert i, derfor trekker Blu-ray litt ned (men jeg tror jeg kan få bruk for det en gang i hvert fall), men da trekker heller ikke Live opp for 360 sin del.

Det viktigste ved et slikt kjøp er vel bare å veie fordeler og ulemper opp mot hverandre, og egentlig ikke høre så mye på hva andre synes siden alle tre konsollene er flotte i seg selv.

Sånn. Med min flaks så blir vel tråden stengt rett etter dette innlegget når en moderator skjønner at folk blir skremt vekk av så mange ord. :dontgetit:

Lenke til kommentar
(Prøver meg på et saklig innlegg her)

Jeg kjøpte X360 i påvente av PS3(siden den ble så forsinka). Dette gjorde jeg hvovedsaklig pga Oblivion. (Det spiller jegforsåvidt enda.)

Noen måneder senere fikk jeg meg GeOW, og det imponerte meg mest pga hele online-systemet. Våren 07 kom og jeg skaffet meg PS3, men hva skjedde? Jo jeg fortsatte å kjøpe spill til boxen. (Jeg har per dags dato 10 spill til den, og bare 3 til PS3.)

Nå, et år senere, sliter PS3 enda med å nå opp spillmessig. Men er bedre som mediasenter, og det gjør at jeg bruker den mye til tross for lite spill.

Men uten tvil er jeg fornøyd med å ha begge. Så jeg vil nok anbefale å skaffe begge :thumbup:

 

 

 

jøss, AKKURATT det samme med meg gitt..:D

Lenke til kommentar

Er nesten litt sur her nå... Dere bruker jo side opp og side ned på å prate dritt om den andre konsollen enn den dere selv har, men virker som dere driter i hva folk som har tenkt til å gjøre et kjøp lurer på! Men gir meg ikke jeg, så spør på nytt:

 

Til dere med XBOX360:Hvordan (om det er mulig) kommuniserer man med motspillere på online tjenesten til xbox 360? Går det an å prate med de over med headsettet/skrive beskjeder til de?

 

Til dere med PS3: Hvordan (om det er mulig) kommuniserer man med motspillere på online tjenesten til PS3?

 

Hadde vært flott og koselig av dere som er veldig aktive ellers å svare på akkurat dette istedet for å bruke energi på å skrive "xbox støyer/støyer ikke" - bare legg den død! (Vi som lurer skjønner vel at det aldri vil bli enighet mellom dere om dette, så tror nok alle vil høre selv, hvis dette er et av de viktig kriteriene ved kjøp).

 

Mvh

Lenke til kommentar

Xbox Live gir deg muligheten til:

 

Skrive/motta meldinger uavhengig av ka man driver med.man kan får kjøpt eit lite mini tastatur til å plugge i kontrollen også, som fungerer veldig godt etter min meining. Ellers kan man jo koble til ein rekke tastatur i konsollen også.

 

Sende spillinvitasjoner på kryss og tvers,uavhengig av hvilke spille begge parter spiller.

 

Pr. i dag kan to personer prate via private chat funksjonen, ganske greit så slipper man heile tiden å mute andre spillere på serveren. Eg skulle dog lnske at fleire persone kunne prate i private chat samtidig.

 

På PS3 er det heilt opp til utviklerene hvordan dette med kommunikasjon fungerer. I utg.punktet kan man ikkje lese eller sende meldingen mens man spiller, men i noen spill fungerer dette greit siden utvikleren har lagt til rett for det. Online spillinga på PS3 er lite sosialt pr.idag føler eg pga den har så mange mangler. Men når Home kommer skal det visstnok fungere mye bedre. Det flotte med PS3 er at den støtter stort sett de fleste Blåtann headsett/tastatur i motsetning til Xbox 360

 

Litt kort og vagt svar kanksje, men er ikkje helilt i form til å glo for lenge på skjermen :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Til dere med XBOX360:Hvordan (om det er mulig) kommuniserer man med motspillere på online tjenesten til xbox 360? Går det an å prate med de over med headsettet/skrive beskjeder til de?

 

Mvh

 

Det følger med headsett til alle Xbox konsoller.

Da kan du sende "private chat" til kompiser

Dette kan du også gjøre mens du spiller, noe som er nyttig.

Flere kompiser som heller sender meg en "Wants to chat" over LIVE istedet for å ringe meg når de ser jeg spiller, for da tar jeg som regel ikke tlf.

Da går jeg over i en egen chatte kanal med kompisen, mens jeg fortsatt spiller mot folk.

Om jeg vil kan jeg da switche frem og tilbake ettersom hvor jeg vil snakke.

Når jeg er ferdig med kompisen avsluttes chatten og jeg blir flyttet tilbake til chatten i spillet.

 

Siden alle 360'er har headsett blir dette faktiskt brukt mye når man spiller online.

Mange liker kun å spille sin egen musikk og ikke si ett ord, andre liker å synge, noen skriker, noen har utrolig irriterende stemmer, engelskmenn krangler ofte med amerikanere (noe som er fantastisk morro å høre på iblandt), men er det noe man ikke orker så kan man fint "mute" den personen og aldri høre ett ord fra han igjen.

 

Du kan også sende "chatte meldinger" til alle som finnes, både de som er på vennelisten din, og de du har nettopp, eller driver å spiller mot. MSN kan også brukes

 

 

EDIT: Trur faktiskt ikke headsett følger med til Arcade utgaven av Xbox.. sry, men skal du spille online kjøper du ikke den uansett.

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
efter at haft xboxan löpande för flera timar kan du också steka någon frukost ägg *sköjar* :!:

 

Eller så kan du grille noen fine koteletter med PS3 fra sekundet du setter den på.

Tilbehør som PS3-Sauce får man såklart kjøpt!

 

1-31-07-sony_sauce.jpg

Og noen sier PS3 kun er brukbar som videoavspiller *kidding*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...