Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han skrev ikke bare at GOW var bedre enn alle PS3 spill, men det spillet alene mener han er bedre enn alt PS3 har å tilby, som bla. støtte for avspilling av BD filmer. T2 er veldig bra på BD ;-)

Hrrm, klarer ikke helt se at det var det han skulle fram til så her tolker vi litt forskjellig, jeg legger den ballen død fra min side inntil videre.

 

PS3 har i dag HW og SW messig det beste fra begge konsollene. Det eneste som mangler er å få lansert 2-3 av de store ekslusive PS3 spilltitlene som kommer i år, dvs. ca. 1 år etter lanseringen. Vi måtte også vente ca. 1 års tid etter lanseringen av XBOX 360 før det kom noen store ekslusive titler der.....

Har ingen kilder å banke i bordet med så må ta dette fra hukommelsen, men jeg mener å ha sett noen tråder her inne som har handlet om at X360 og PS3 yter circa det samme hw-messig. Forskjellen er kanskje ikke så stor på innsiden ytelsesmessig, er på det ytre at X360 taper litt terreng i mine øyner. På en måte vil det jo bety at PS3 er best på området, men samtidig så blir det bare en bagatell å pirke på spør du meg. Har selv begge konsollene og klarer ikke peke ut den ene av dem som overlegen så jeg har slått meg til ro med tanken på at jeg har to flotte konsoller under tv'n, men så var det å få tid til å bruke dem :)

 

Vet ikke hvor mange som er i samme bås som meg, men for min del så er de store ekslusive titlene til PS3 ganske uinteressante for meg:

 

- Killzone 2: Aldri spilt det første, var visst bare helt greit ut fra det jeg har lest, så jeg blir neppe å kjøpe dette spillet før det havner på billigsalg hvis det viser seg å være bra.

- Final Fantasy(husker ikke tallet): Ikke spilt noen av de spillene heller og blir neppe å begynne med dette siden jeg ikke aner hva som foregår i det universet.

- GT5: Denne er jeg litt mer usikker på siden jeg digget det første, men i ettertid så har jeg blitt mer Burnout-typen fremfor realistiske bilspill.

 

Det bør vel også sies at disse spillene er hypet opp til de grader så salgstall blir det nok uansett.

Lenke til kommentar
Hæ? Han skriv "så ikkje forskjell på DVD heller", om han spelte det av på PS3 eller ein dedikert BD-spelar betyr liten trille. Det er forskjellen på DVD og BD som er saken.

 

Skrev nok en gang uklart. Må bare få stadfesta at eg sjølvsagt ser STOR forskjell på blu-ray og DVD, i tillegg er det stor forskjell på DVD på den nye HD-skjermen min og den gamle SD 32"sonyen min.

 

Det jeg ikke så stor forskjell på var avspilling av disse to formatene på ekstern blu-ray spiller og PS3 sin interne spiller. Men nok om blu-ray, blitt argumentert nok for det, måtte bare få frem at hodet ikke er helt malplassert på kroppen min :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

 

Skal man kun ha en maskin til å spille med duger Xbox360 pg PS3 like bra. Liten fordel til PS3 da den har betydlig mindre støy.

 

Skal man derimot ha noe mer enn en spillemaskin, knuser PS3 xboxen.

 

Så det er eneste forskjellene som skiller maskinene?

Tullebokk.

 

Liten fordel har xbox som har mange spill

Liten fordel har xbox som har bra online

Liten fordel har xbox som har hatt rumble i kontrollen så lenge før ps3

Liten fordel har xbox som har bedre multiplatformspill (mange hvertfall, ikke alle)

 

Skal jeg fortsette?

 

Skal man derimot ha noe mere enn singelplayer, knuser 360 ps3.

Skal man derimot ha mange exclusive titler her og nå, knuser 360 ps3.

Skal man derimot se på hvilken konsoll som har flest spill i vente, knuser 360 ps3.

Skal man derimot se på hvem som har hatt ting som ps3 ennå mangler, i over 2 år, så knuser 360 ps3. (achievements, venner, invite til spill, enkle greie ting)

 

Sånn kunne jeg fortsatt til langt på natt.

Men det går ikke an å diskutere med folk som bare kommer og påstår ting som

man selv synes. Hvertfall når man er trangsynt og kun ser på de negative egenskapene til xbox..

 

Din tenkemåte?

 

"Hmm, hva er galt med 360? Jeg trur jeg remser opp nøyaktig 2 ting som ps3 har som ikke

xbox har."

 

- Bråk

- Alt som ps3 har, men ikke xbox har (selvom 360 i lang tid har hatt flere ting som ikke ps3 har hatt, enn motsatt)

 

 

*sinna*

 

 

Så så, rolig nå!

 

Som spillmaskiner stiller PS3 og X360 ganske likt mener jeg. Du dytter inn ett spill og får en god spillopplevelse med bra grafikk på begge maskiner. Hva håndkontroller, rumble og eksklusive titler angår, blir dette en smakssak fra person til person.

 

Det jeg mener med andre ting er som følger. Som mediasenter er PS3 et bedre alternativ enn Xbox360, da den har innebygget wifi, BD-spiller, utbyttbar standard 2,5" harddisk, kan brukes med vanlig tastatur, man kan installere linux på den og den er i det hele en ganske åpen maskin.

 

Skal ma derimot kun spille spill og ferdig med det og man ikke bryr seg om støy, så er det hips om haps hva man velger av PS3 eller Xbox360.

Lenke til kommentar

Dere sier hele tiden at 360 har så mange flere kommende spill enn PS3? Hvilke? Vet noen om en nettside derde setter to lister ved siden av hverandre med hvilke spill som kommer til hvilke konsoll, og hvilke som kommer til begge?

 

Mitt intrykk i det siste er at de fleste spill kommer til PS3 og 360

Lenke til kommentar
Gode salgstall på spillserier har en viss betydning da dette betyr at den serien er veldig populær. Se f.eks på GTA4, ingen vet om dette spillet blir bra, men de fleste har stor tro på det på bakgrunn av forgjengerne og hvor godt de solgte + previews på den siste i serien. Med tanke på at de samme utviklerne står bak, større budsjetter, bedre grafikk etc. så gir det en pekepinn på at den siste i serien kan bli bra !

 

Mener du virkelig at du synes GOW alene er bedre enn alle spill til PS3 til sammen, mange av spillene til PS3 sier du selv at du ikke har prøvd ???

 

Våre kommentarer er våre egne betraktninger og teller like mye som deres i forhold til anbefalinger på valg mellom disse konsollene.

 

Gode salgstall er dog ikke synonymt med at spillet er bra. Se f.eks på spillet til 50 cents, det ble totalslaktet i media men solgte likevell så bra at det får en oppfølger. Var vel snakk om 1 million solgte spill. Er det spillet bra fordi det solgte bra?

 

I.o.m at popularitet er en faktor som effektivt kan styres av hypping og reklame, vil jeg ikke si det er noe indikasjon å stole på. 50 cent er et fint bevis på at hypp, reklamering og kjent navn er nok for å selge søppel.

 

For min del kan jeg oppsummere hele PS3's bibliotek per i dag meget enkelt med tanke på hva som er interesangt for min del, 0. Det er forøvrig kun 4 spill til PS3 jeg faktisk kan si jeg er interesert i, resten høres uinteresangt ut for min del, deriblant Guden Killzone 2, som til tross for masse dritt på skjermen samtidig ser ut som et middelmådig spill, en middelmådig oppfølger til et middelmådig spill.

 

Nei for min del er PS3 veldig uinteresang per dags dato. Jeg finner mer spill som jeg liker og kan kose meg med til X360 og Wii enn PS3 overhode har sjangs å hamle opp med. Men selvfølgelig er det jo ikke slik for alle, enkelte liker PS3 spillene mens andre misliker dem. Er det så vanskelig fra enkelte i PS3 flokken (og et par i X360 flokken) å skjønne det at smaken er som baken, delt? Er ikke nødvendig å forsøke å konvertere gud og envær mann til sitt syn.

 

Og veldig fint at denne tråden fremdeles ikke er stengt til tross for alt jorre som er skrevet, kudos til Zeph.

Lenke til kommentar

Til moderator:

 

Hva med å lage en SAKLIG "Sticky" med PS3 vs 360

Gran turismo, mgs, resident evil VS gears of war, forza, halo

Trådløst integrert vs ekstrautstyr

PSN VS live

3500kr vs 1500-3000kr

 

Bare kommer med eksempel, om en moderator lager en saklig uavhengig sammenligning av konsollene tror jeg vi slipper en del av disse trådene

Lenke til kommentar
Håpløst støyende? Da har du noe innmari mye feil med enheten din, ja den støyer litt, men håpløst støyende er å ta vel hardt i. Men så kan det jo hende at det er noe feil på min som gjør at den er mye mer stille enn den normale X360.

 

Håpløst støyende var kanskje en liten overdrivelse på samme måte som "støyer litt" er et 'understatement'. Xbox360 støyer mye, altfor mye, noe som trekker helhetsinntrykket av en ellers utmerket konsoll ned mange hakk. Det skulle ikke være nødvendig å måtte øke volumet for å overdøve viftestøy fra produkter laget i moderne tid, men det må man faktisk.

Lenke til kommentar
Men det som er litt merkelig er jo at mange av de mobilene med "så mye unødvendig dritt" som du nevner er de som er mest populære og som selger bra. Mobiltelefoner med kun tale og SMS selger ikke så bra lenger......

 

Ja, kan du begripe? Det er intet mindre enn et lite mirakel vi er vitne til. Men leser man tester rundt omkring på ymse nettsteder og i blad, skjønner man straks litt bedre om hvorfor det er som det er. Her kan man lese side opp og side ned om hva som vektlegges som 'kewlt'. Kvaliteten på selve telefonfunksjonen nevnes sjelden med så mye som en eneste bokstav.

 

Det følgende er sakset fra en liten knippe tester jeg nettopp skummet igjennom:

 

+ Både fulltastatur, trykkskjerm og musepeker

+ Har "alt" av teknologi

+ Svært god på e-post

+ Kompass

+ Brukervennlig mp3-spiller

+ Java + Java midp 2.0

+ FM-radio m/ rds

+ Bluetooth Stereo A2DP

+ Blitz

+ Flymodus

+ MP3 m/ TrackID funksjon

 

- Ikke minijack eller micro/Mini-USB

- Mangler FM-radio

- Ikke vanlige musikktaster

- Mangler 3,5mm-inngang

- Mangler radio

- Litt for enkel musikkspiller

- Mangler Wi-Fi, 3G og HSDPA

- Ikke autofokus

- Dårlig nettleser

 

Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige. Når alle disse "nyttige" funksjonene er pakket inn i knirkende plast av den simpleste typen som er å oppdrive, ja, da kan det ikke bli stort verre. Er det rart mobiltelefoner ligger helt i toppsjiktet når det gjelder klagesaker hos Forbrukerrådet? Nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Dere sier hele tiden at 360 har så mange flere kommende spill enn PS3? Hvilke? Vet noen om en nettside derde setter to lister ved siden av hverandre med hvilke spill som kommer til hvilke konsoll, og hvilke som kommer til begge?

 

Mitt intrykk i det siste er at de fleste spill kommer til PS3 og 360

 

Hvor kommer det inntrykket fra?

Du kan bruke hw.no/gamer.no sin egen lanseringsguide eller noe sånt.

Så får du se det tenker jeg. Har jeg hvertfall lest i en annen post.

 

EDIT: ser selv at den ikke er så bra, er flere spill som er gamle som ikke engang

skal komme til både ps3 og xbox.

Som saints row på ps3 og haze til 360.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Angående 720 og 1080 p. Har du tv mindre enn 42", er det INGEN vits med full hd. Du ser ikke forskjell. Påstår du det, lyver du:-)

 

Jeg har forstått at det er ekstremt mange ps3 fans her.. Blu-ray og 4 titler.. Thats fucking it. Per dags dato har ps3 2 kule ekslusive spill og 2-3 interessante spill på vei. Killzone 2, Mgs 4 ff.. gjesp..

 

Da gleder jeg mer heller til Alan Wake, Fable 2, Geow2, halo wars.. For ikke snakke om alle som er utgitt, Mass effect, halo 3, bioshock,alone in the dark 2 osv osv

 

Begge er fantastiske maskiner, men dersom du vil ha en spillmaskin er xbox 360 det klart beste valget.. mange flere spill, mange flere BRA eksklusive spill, bedre håndkontrollere og mye billigere...

 

Bare teit å poste her, men må få litt motvekt til ps3hæren..

Lenke til kommentar
Angående 720 og 1080 p. Har du tv mindre enn 42", er det INGEN vits med full hd. Du ser ikke forskjell. Påstår du det, lyver du:-)

 

Jeg har forstått at det er ekstremt mange ps3 fans her.. Blu-ray og 4 titler.. Thats fucking it. Per dags dato har ps3 2 kule ekslusive spill og 2-3 interessante spill på vei. Killzone 2, Mgs 4 ff.. gjesp..

 

Da gleder jeg mer heller til Alan Wake, Fable 2, Geow2, halo wars.. For ikke snakke om alle som er utgitt, Mass effect, halo 3, bioshock,alone in the dark 2 osv osv

 

Begge er fantastiske maskiner, men dersom du vil ha en spillmaskin er xbox 360 det klart beste valget.. mange flere spill, mange flere BRA eksklusive spill, bedre håndkontrollere og mye billigere...

 

Bare teit å poste her, men må få litt motvekt til ps3hæren..

 

QFT. PS3 kan bli fantastisk og bla bla, men siden jeg runda Uncharted og HS har maskinen stått å støva. Til forskjell fra både Wii-en og 360-en min. Kult med blu-ray, men til nå har spilleren bare vist sin nytte som filmavspiller. Ingen spill som har dratt særlig fordel av 50GB, selv om late utviklere sannsynligvis er glade de slipper å "pakke" så mye.

Lenke til kommentar
For meg er det revnende likegyldig hva konsollene kan, eller ikke kan, utover det jeg har kjøpt dem for å bruke dem til - nemlig det å spille spill. Konsollene begynner å ligne mistenkelig på dagens mobil"telefoner" som nå har blitt så proppfulle av unødvendig dritt at det snart er komplett umulig å ringe med.

 

Etter å ha hatt Xbox360 i et par år, og PS3 kun i et par uker, er min erfaring med de to så langt omtrent som følger:

 

Xbox360

=======

+ Fantastisk kontroller; den beste på markedet og det med god margin.

Går utenpå alt annet jeg har prøvd.

+ Meget bra LIVE-tjeneste.

+ Nydelig brukergrensesnitt.

 

- Håpløst støyende.

- Mangler ratt for de som er interessert i bilspill. MS rattet er et

leketøy som ikke er verdt noe i nærheten av hva det faktisk koster.

- Ikke akkurat en fryd for øyet.

- Monstrøs ekstern strømforsyning.

 

PS3

===

+ Fullstendig lydløs.

+ Sony kan design.

+ Gratis onlinetjeneste.

+ Innebygget strømforsyning.

+ Innebygget WLAN.

 

- Elendig kontroller. For liten, for lett, for glatt og synes i

tillegg å være av svært simpel kvalitet.

- Ikke så fullspekket, strømlinjeformet og velfungerende online-

tjeneste som for Xbox pr.nå.

 

Eksklusive titler er snart en saga blott ser det ut til, men hadde jeg vært nødt til å velge kun den ene av konsollene, hadde det blitt PS3 ene og alene fordi de spillene jeg rangerer høyest kommer kun til den...enn så lenge.

 

I tillegg må man se på hvilke spill man ønsker. Pluss og minus med begge, derfor kan man kjøpe begge. Problemet er hvis man har tenkt seg bare en :p

Lenke til kommentar
Gode salgstall på spillserier har en viss betydning da dette betyr at den serien er veldig populær. Se f.eks på GTA4, ingen vet om dette spillet blir bra, men de fleste har stor tro på det på bakgrunn av forgjengerne og hvor godt de solgte + previews på den siste i serien. Med tanke på at de samme utviklerne står bak, større budsjetter, bedre grafikk etc. så gir det en pekepinn på at den siste i serien kan bli bra !

 

Mener du virkelig at du synes GOW alene er bedre enn alle spill til PS3 til sammen, mange av spillene til PS3 sier du selv at du ikke har prøvd ???

 

Våre kommentarer er våre egne betraktninger og teller like mye som deres i forhold til anbefalinger på valg mellom disse konsollene.

Sjølvsagt har det det, men som Bear var inne på, 50 Cent og The Sims har solgt på millioner, er det eit teikn på at alle som vil kjøpe nye spel bør skaffe seg desse ASAP?

 

Eg har aldri sagt eg ikkje har prøvd dei spela på PS3, men at dei ikkje interesserer meg. Og ja, eg vel gjerne GeoW over dei fire til saman.

 

GT5 - Hadde GT3 på PS2 og fant ut at den slags bilspel ikkje er mi greie.

MGS - Prøvd dei fleste i serien, men aldri likt det noko særleg.

FF - Prøvd ein god del, ikkje interessert.

KZ - Dette har eg ikkje prøvd.

 

Føler eg har skrive dette ørten ganger på dei siste sidene, men eg kan godt gjenta meg sjølv: Eg har aldri påstått at dykkar betraktningar ikkje tel like mykje som "våre", men enkelte er veldig flinke til å bruke spela ikkje som eit argument, men som ein fasit for kva konsoll ein bør kjøpe.

 

Eit eksempel: "Det er dumt å kjøpe Xbox fordi det kjem så mange gode PS3-spel". Dette er ein betraktning frå ein person, skal alle andre velje konsoll på grunnlag av dei personlege preferansene til denne personen, uavhengig av kva spel vedkomande er interessert i?

 

Han skrev ikke bare at GOW var bedre enn alle PS3 spill, men det spillet alene mener han er bedre enn alt PS3 har å tilby, som bla. støtte for avspilling av BD filmer. T2 er veldig bra på BD ;-)

Kvar har eg skrive dette?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

(Prøver meg på et saklig innlegg her)

Jeg kjøpte X360 i påvente av PS3(siden den ble så forsinka). Dette gjorde jeg hvovedsaklig pga Oblivion. (Det spiller jegforsåvidt enda.)

Noen måneder senere fikk jeg meg GeOW, og det imponerte meg mest pga hele online-systemet. Våren 07 kom og jeg skaffet meg PS3, men hva skjedde? Jo jeg fortsatte å kjøpe spill til boxen. (Jeg har per dags dato 10 spill til den, og bare 3 til PS3.)

Nå, et år senere, sliter PS3 enda med å nå opp spillmessig. Men er bedre som mediasenter, og det gjør at jeg bruker den mye til tross for lite spill.

Men uten tvil er jeg fornøyd med å ha begge. Så jeg vil nok anbefale å skaffe begge :thumbup:

Lenke til kommentar
(Prøver meg på et saklig innlegg her)

Jeg kjøpte X360 i påvente av PS3(siden den ble så forsinka). Dette gjorde jeg hvovedsaklig pga Oblivion. (Det spiller jegforsåvidt enda.)

Noen måneder senere fikk jeg meg GeOW, og det imponerte meg mest pga hele online-systemet. Våren 07 kom og jeg skaffet meg PS3, men hva skjedde? Jo jeg fortsatte å kjøpe spill til boxen. (Jeg har per dags dato 10 spill til den, og bare 3 til PS3.)

Nå, et år senere, sliter PS3 enda med å nå opp spillmessig. Men er bedre som mediasenter, og det gjør at jeg bruker den mye til tross for lite spill.

Men uten tvil er jeg fornøyd med å ha begge. Så jeg vil nok anbefale å skaffe begge :thumbup:

 

Hvorfor er PS3 bedre som mediasenter? Etter hva jeg har skjønt så fungerer divx osv bedre på 360?

Lenke til kommentar

Du treffer spikeren på hodet!! ps3 som maskin er genial (bortsett fra kontrollerne). Men det hjelper ikke så mye for en SPILLMASKIN, når godspillene uteblir.. Og de fire såkalte store spillene kan ALDRI veie opp for alle godspillene som både finnes og kommer til 360.

 

Jeg har xbox 360 og wii, og hadde noen plassert en helt ny ps3 utenfor døra mi gratis, hadde jeg faktisk solgt den. Jeg har Blu-ray/hdvdvdspiller og blir mer fristet av pengene enn 3-4 ekslusive spill jeg ikke får til boxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...