Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Håpløst støyende? Da har du noe innmari mye feil med enheten din, ja den støyer litt, men håpløst støyende er å ta vel hardt i. Men så kan det jo hende at det er noe feil på min som gjør at den er mye mer stille enn den normale X360.

 

 

Eg ville ha levert innatt boxen hadde eg vore deg bear, skal ikkje ha stillegåande xbox veit du...:D

 

men ja, xbox støyer, men det er langt fra så sjenerende som ein skulle tru..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min personlege erfaring er at det ikkje er noko irritasjonsmoment til mitt bruk. Eg nyttar konsollen kun til spel, og der er det så mykje lyd (spesielt med Guitar Hero :D) at støyen ikkje er mogeleg å høyre. Hadde eg brukt den til film ville eg nok vore meir plaga, sjølv om eg har ein PC ståande ved sida som durer stadig vekk og er blitt vant med sånt. Ser eg derimot ein god film eg skal kose meg med så slår eg av alt som støyer og putter DVD-en i DVD-spelaren min.

 

Som sagt, forskjellig bruk og forskjellige behov.

Lenke til kommentar
1. ikke alle betaler 4-6000 ekstra for en funksjon som er inkludert i prisen til ps3. Ja ekstern spiller er en del bedre på vanlige dvder, men jeg hadde ikke kjangs til å se forskjell på blu-ray på min tv. Personlig så jeg ikke forskjell på dvd heller men.. Regner med du sitter på lerret og et sykt anlegg siden du er så pro-ekstra blu-ray spiller, men det gjør nå ikke jeg..

 

Man betaler ekstra for BD-spilleren i ps3. Det er jo litt av grunnen til at den er dyrere enn 360, og selvfølgelig pga harddisk. Det er også ganske merkelig at du argumenterer for at ps3 var et lett valg for deg pga BD, når du ikke ser forskjell på BD og DVD.

 

Hvis han har en standard CRT skjerm så kan jeg godt forstå at han ikke ser forskjell på BD og DVD. Uten HD skjerm (helst full HD), så er det ikke mye poeng med BD.

Nå må du huske at drugiS og Zeph hadde på seg X-box brillene når de forsøkte å tolke det HappyHerb skrev.

 

Han sammenlignet naturligvis med en annen Blu-Ray spiller!

Lenke til kommentar
Konsollene begynner å ligne mistenkelig på dagens mobil"telefoner" som nå har blitt så proppfulle av unødvendig dritt at det snart er komplett umulig å ringe med.

 

Men det som er litt merkelig er jo at mange av de mobilene med "så mye unødvendig dritt" som du nevner er de som er mest populære og som selger bra. Mobiltelefoner med kun tale og SMS selger ikke så bra lenger......

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Hæ? Han skriv "så ikkje forskjell på DVD heller", om han spelte det av på PS3 eller ein dedikert BD-spelar betyr liten trille. Det er forskjellen på DVD og BD som er saken.

 

For øvrig er den første kommentaren det eg henviste til i mine innlegg, å lire av seg kommentarer om Xbox-briller er lite konstruktivt. I dette tilfellet var ikkje PS3 poenget, han kunne ha prata om HD-DVD for alt eg bryr meg, det var at ein får BD med på kjøpet av PS3 og skriv så at han ikkje ser forskjell ein gang.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Håpløst støyende? Da har du noe innmari mye feil med enheten din, ja den støyer litt, men håpløst støyende er å ta vel hardt i. Men så kan det jo hende at det er noe feil på min som gjør at den er mye mer stille enn den normale X360.

 

Folk oppfatter støy forskjellig, men delte leilighet med en kompis som hadde 360, og det var absolutt sjenerende støy. Hans løsning var å skru opp volumet på TV, men det er ikke alle som har den muligheten.

 

Uansett, synes 360 er en bra konsoll og ser ikke bort fra at jeg kansje en dag kjøper den også. Skulle bare ønske den var mer stillegående :)

Lenke til kommentar
Håpløst støyende? Da har du noe innmari mye feil med enheten din, ja den støyer litt, men håpløst støyende er å ta vel hardt i. Men så kan det jo hende at det er noe feil på min som gjør at den er mye mer stille enn den normale X360.

 

 

Eg ville ha levert innatt boxen hadde eg vore deg bear, skal ikkje ha stillegåande xbox veit du...:D

 

men ja, xbox støyer, men det er langt fra så sjenerende som ein skulle tru..

 

Skulle likt å være den på som motok samtale for min klage:

 

"Ja hei, du, nå skal du høre, Xbox 360 enheten jeg kjøpte støyer ikke. Ja det er faktisk et problem, den skal jo støye som en støvsuger, er i alle fall det alle sier. Må da være noe feil med min. Kan dere ikke sende den inn på reperasjon og gjøre det slik at den støyer mer?"

 

X360 støyer litt ja, det er vi vel alle enig i. Men når jeg setter på konsollen og anlegget, for deretter å fyre i gang f.eks CoD4, så tenker jeg ikke "å fan konsollen min støyer. Granater her, kuler der, bombenedslag her og en vil tanks der. Og midt i krigens hete skal jeg sette meg ned og tenke "Fan, X360en min støyer". Makes no sense to me. Er mer opptatt av den gjengen med terrorister bak den veggen der som innbilt er ute etter å lage pikselkjøtt kaker av mitt selvlegende legeme.

Lenke til kommentar

Ein konsoll er for meg utelukkande ei spelemaskin, difor treng eg ikkje allslags ekstra dilldall. Speling online er heller ikkje noko stort poeng, har tatt nokre runder GH3 på Live, men kjem nok til å be dei slutte å trekke penger frå kredittkortet mitt, for det er ikkje noko eg brukar tid på. Singleplayer og multiplayer offline er 99% av bruken for meg.

 

Difor er ikkje støy noko problem, eg kan ikkje nekte for at vifta er plagsom når det er så stille at ein høyrer den.

 

Å kjøpe PS3 med BD hadde hatt ein motsatt effekt for meg, i staden for å få BD-spelar med på kjøpet som ein bonus hadde eg betalt for meir enn eg har behov for.

Lenke til kommentar

"Jeg har ikke bruk for BD, men ps3 har det så da ser jeg på det som en stor fordel"

hilsen Fenixen

(satt på spissen)

 

Og jeg har ikke på meg Xbox-brillene, jeg synes ps3 er en like bra konsoll som Xbox 360. Det jeg ikke liker, er meninger som viser at personen er så opptatt av sin konsoll at h*n ikke ser ulempene med den, og ser på alt som en fordel selv om man ikke har bruk for alle finessene.

Lenke til kommentar
Kjøper man en ny konsoll i dag så bør man jo vurdere hva som kommer i den nærmeste fremtid. Utifra det så er vel de fleste enige om at PS3 har de mest spennende titlene fremover. I tillegg så har den avspilling av det nye vinnende HD formatet Blu-ray, med mange gode filmtitler ute og mange flere gode nye titler som kommer !

Kvifor i svarte skal alle være enige i det? På dei siste sidene får du jo ørten bekreftelser på at det langt i frå er alle som synest det kjem flest spanande titler til PS3. Slutt å legge ord i munnen på folk, les kva dei skriv og kom med nokre argument som faktisk held mål. Eg blir nesten kvalm over denne tankegangen til enkelte her inne.

 

Blu-Ray er det ikkje noko problem å kjøpe ein dedikert spelar til, det har eg tenkt til.

 

Ro ned og pust ut.....

Utifra de ekslusive titlene som er planlagt lansert i den nærmeste fremtiden så er det flere stortitler på PS3 enn Xbox360 som det er knyttet spenning og forventninger til utifra mediaoppslag og det som diskuteres på forum. Det betyr ikke at disse nødvendigvis blir vellykket, men det får fremtiden vise, fortiden har vist at mange av disse titlene ble bestselgere. Eks. på store klassiske ekslusive PS3 titler som snart lanseres er: GT5, Metal Gear Solid 4, Killzone 2, God of war 3 og siste versjon av Final Fantasy. Nye store titler som LittleBigPlanet og Home er det også store forventninger til. Disse er viktige Sony titler som kan påvirke konsollkrigen og som jeg mener folk som vurderer kjøp av ny konsoll bør kjenne til.

 

Når det gjelder diskusjonen om pris på disse to, så er det en viktig faktor at du får med en BD spiller på kjøpet med PS3. For mange som i dag har HD kompatibel TV så kan dette være en avgjørende faktor da mange bruker like mye tid på å se film som å spille spill. Og ja, man kan nå leie og kjøpe rimelige BD filmer i flere og flere videobutikker.

Dette har du helt rett i. De av oss som har tilvokst mer enn én pube vet og husker hvorfor spillene du nevner har blitt så store som de er. Dette er titler som har fortjent sin plass i gaminghistorien. Det samme kan imho ikke sies om GeoW. Ingen ting revolusjonerende med det spillet bortsett fra grafikken. Og som alle nøkterne gamere vet: gameplay > grafikk. Altså, grafikken er viktig, ser på det som toppingen på kaka. Men uten gameplay/historie er ett spill absolutt ingenting for meg. Ikke la disse bøllefrøene av noen fanatister overbevise dere om noe annet. PS3 har helt klart de beste spillene i vente av disse to platformene. Og ja, hvis du tar tempen på diverse gamingnettsteder er alle stort sett enige. Salgstallene for norge, europa og resten av verden sier også det samme. PS3 er den bedre konsollen av disse to hva angår eksklusiver.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar

Jeg tror du er blitt argumentert nok mot, Ramsey. Likevel:

GeOW har kanskje det beste cover-systemet noen gang laget. Å si at gameplayet i Gears ikke er noe spesielt er bare tull. Grafikkmessig sier jo du også at det er revolusjonerende, og grafikken holder fortsatt mål. Dette er selvfølgelig viktig i spill.

 

Og for hundrede gang:

ps3 har ikke klart de beste spillene i vente. Det kan du umulig vite før de er kommet ut, og nå vet ikke jeg om "imho"-en din gjaldt dette utsagnet, men uansett er det vanskelig å si hvilke spill som er de beste, det er for delte meninger om det. Det er spesielt vanskelig å si når ingen har spilt de spillene.

Lenke til kommentar

Salgstal meg her og salgstal meg der, du kan ikkje påstå at PS3 har dei beste spela i vente sidan du kun prater ut frå dine eigne preferanser. Salgstal betyr ingenting så lenge det er minst ein person som heller vil spele GeoW enn MGS.

 

Eg treng ikkje noko revolusjonerande spel, men for meg er GeoW betre enn alt det PS3 har å tilby, er det så vanskeleg å forstå? Kvifor er ein fanatisk fordi ein meiner eit spel er betre enn eit anna?

 

Det er du som prøver å villede alle ved å kome med det du prøver å framstille som fasitsvar.

 

Eg har litt lyst til å stenge tråden på grunn av alt det dumme som blir påstått her, men det gjer eit feil inntrykk og ville blitt oppfatta som misbruk av min stilling.

Lenke til kommentar

Skal man kun ha en maskin til å spille med duger Xbox360 pg PS3 like bra. Liten fordel til PS3 da den har betydlig mindre støy.

 

Skal man derimot ha noe mer enn en spillemaskin, knuser PS3 xboxen.

 

 

Dette med spillutvalg blir nevnt som en viktig faktor hele tiden. Er ikke helt enig der. PS3 har nok et noe smalere kartotek en xboxen til dags dato, men selv har jeg utrolig masse fritid å slå i hjel med assassins creed, uncharted drake's unfortunate, GT4 og Fifa2008. Om det skulle finnes hundrevis av spill til er uvesentlig da jeg sliter med å bli lei av det jeg har, og til den tid har det nok dukket opp noe nytt gøy. Som GTA4.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Salgstal meg her og salgstal meg der, du kan ikkje påstå at PS3 har dei beste spela i vente sidan du kun prater ut frå dine eigne preferanser. Salgstal betyr ingenting så lenge det er minst ein person som heller vil spele GeoW enn MGS.

 

Eg treng ikkje noko revolusjonerande spel, men for meg er GeoW betre enn alt det PS3 har å tilby, er det så vanskeleg å forstå? Kvifor er ein fanatisk fordi ein meiner eit spel er betre enn eit anna?

 

Det er du som prøver å villede alle ved å kome med det du prøver å framstille som fasitsvar.

 

Eg har litt lyst til å stenge tråden på grunn av alt det dumme som blir påstått her, men det gjer eit feil inntrykk og ville blitt oppfatta som misbruk av min stilling.

 

Gode salgstall på spillserier har en viss betydning da dette betyr at den serien er veldig populær. Se f.eks på GTA4, ingen vet om dette spillet blir bra, men de fleste har stor tro på det på bakgrunn av forgjengerne og hvor godt de solgte + previews på den siste i serien. Med tanke på at de samme utviklerne står bak, større budsjetter, bedre grafikk etc. så gir det en pekepinn på at den siste i serien kan bli bra !

 

Mener du virkelig at du synes GOW alene er bedre enn alle spill til PS3 til sammen, mange av spillene til PS3 sier du selv at du ikke har prøvd ???

 

Våre kommentarer er våre egne betraktninger og teller like mye som deres i forhold til anbefalinger på valg mellom disse konsollene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
@Zeph

 

Jaha.. Det er jo fint at vi har en tråd som dette hvor vi kan diskutere fritt som siviliserte mennesker. Men for all del, steng hvis dette blir for mye for deg.

 

Du diskuterer ikke uansett, du slenger ut med drit du finner på i hodet ditt.

Kom med kilder vi kan stole på, så skal jeg vurdere postene dine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skal man kun ha en maskin til å spille med duger Xbox360 pg PS3 like bra. Liten fordel til PS3 da den har betydlig mindre støy.

 

Skal man derimot ha noe mer enn en spillemaskin, knuser PS3 xboxen.

 

Så det er eneste forskjellene som skiller maskinene?

Tullebokk.

 

Liten fordel har xbox som har mange spill

Liten fordel har xbox som har bra online

Liten fordel har xbox som har hatt rumble i kontrollen så lenge før ps3

Liten fordel har xbox som har bedre multiplatformspill (mange hvertfall, ikke alle)

 

Skal jeg fortsette?

 

Skal man derimot ha noe mere enn singelplayer, knuser 360 ps3.

Skal man derimot ha mange exclusive titler her og nå, knuser 360 ps3.

Skal man derimot se på hvilken konsoll som har flest spill i vente, knuser 360 ps3.

Skal man derimot se på hvem som har hatt ting som ps3 ennå mangler, i over 2 år, så knuser 360 ps3. (achievements, venner, invite til spill, enkle greie ting)

 

Sånn kunne jeg fortsatt til langt på natt.

Men det går ikke an å diskutere med folk som bare kommer og påstår ting som

man selv synes. Hvertfall når man er trangsynt og kun ser på de negative egenskapene til xbox..

 

Din tenkemåte?

 

"Hmm, hva er galt med 360? Jeg trur jeg remser opp nøyaktig 2 ting som ps3 har som ikke

xbox har."

 

- Bråk

- Alt som ps3 har, men ikke xbox har (selvom 360 i lang tid har hatt flere ting som ikke ps3 har hatt, enn motsatt)

 

 

*sinna*

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at du synes GOW alene er bedre enn alle spill til PS3 til sammen, mange av spillene til PS3 sier du selv at du ikke har prøvd ??

Bare for å ta et lite eksempel:

 

Jeg mener at filmen Terminator 2: Judgment Day er bedre enn alle andre filmer som har kommet ut, både før og etter den. Jeg har ikke sett alle filmene i verden, jeg vet at andre filmer har fått bedre kritikk enn den filmen, men likevel så mener jeg at den filmen er den beste jeg har sett.

 

Q: Har jeg rett til å mene at den filmen er den beste filmen uavhengig av hva andre måtte mene?

A: Ja

 

T2 er en fordømt bra film og GeOW er et fordømt bra spill! Faktisk så bra at jeg sier meg enig med...var det Zeph? Har enda til gode å spille et spill på PS3 som gir meg en bedre spillopplevelse enn GeOW og de jeg har spilt hittil på PS3 er:

- DMC4

- Ninja Gaiden Sigma

- CoD4

- Uncharted(basert på demo og gameplay)

 

Dette betyr ikke at de spillene er dårlige, men ut fra de spillene så er det bare CoD4 som jeg mener er virkelig bra.

 

Edit til Lindquist:

Spør du meg så knuser ingen av konsollene hverandre, hadde man tatt det beste fra X360 og PS3 for deretter og smelte de sammen så hadde vi fått en sabla bra konsoll! :)

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Mener du virkelig at du synes GOW alene er bedre enn alle spill til PS3 til sammen, mange av spillene til PS3 sier du selv at du ikke har prøvd ??

Bare for å ta et lite eksempel:

 

Jeg mener at filmen Terminator 2: Judgment Day er bedre enn alle andre filmer som har kommet ut, både før og etter den. Jeg har ikke sett alle filmene i verden, jeg vet at andre filmer har fått bedre kritikk enn den filmen, men likevel så mener jeg at den filmen er den beste jeg har sett.

 

Q: Har jeg rett til å mene at den filmen er den beste filmen uavhengig av hva andre måtte mene?

A: Ja

 

T2 er en fordømt bra film og GeOW er et fordømt bra spill! Faktisk så bra at jeg sier meg enig med...var det Zeph? Har enda til gode å spille et spill på PS3 som gir meg en bedre spillopplevelse enn GeOW og de jeg har spilt hittil på PS3 er:

- DMC4

- Ninja Gaiden Sigma

- CoD4

- Uncharted(basert på demo og gameplay)

 

Dette betyr ikke at de spillene er dårlige, men ut fra de spillene så er det bare CoD4 som jeg mener er virkelig bra.

 

Edit til Lindquist:

Spør du meg så knuser ingen av konsollene hverandre, hadde man tatt det beste fra X360 og PS3 for deretter og smelte de sammen så hadde vi fått en sabla bra konsoll! :)

 

Han skrev ikke bare at GOW var bedre enn alle PS3 spill, men det spillet alene mener han er bedre enn alt PS3 har å tilby, som bla. støtte for avspilling av BD filmer. T2 er veldig bra på BD ;-)

 

PS3 har i dag HW og SW messig det beste fra begge konsollene. Det eneste som mangler er å få lansert 2-3 av de store ekslusive PS3 spilltitlene som kommer i år, dvs. ca. 1 år etter lanseringen. Vi måtte også vente ca. 1 års tid etter lanseringen av XBOX 360 før det kom noen store ekslusive titler der.....

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...