Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Og hva heter han? Så det du prøver å si her er at pga en fyr så vil Haze bli jævlig bra? Er ikke det fra de samme folka bak Timesplitters? Han fyren hjalp vel ikke så voldsomt da de spillene var rimelig middels.

 

Men nå er det jo ganske åpenbart hvorfor du postet det der.

Steve Ellis heter han. Har ikke spilt så veldig mye Timesplitters, men spillene har da gjort det greit de, spesielt toeren fikk vel mye topppkarakterer i sin tid.

 

En person er ikke nok alene til å gjøre et spill bra, men en person kan utgjøre en voldsom forskjell. Multiplayertuning er et relativt udokumentert felt, så der tror jeg det er veldig "key" å ha rett person bak. Og jeg kan selvfølgelig ikke garantere at Haze blir et kjempespill, men jeg vet med meg selv at Goldeneye har gitt meg noen av mine beste flerspilleropplevelser, og det gir så absolutt grunn til håp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om valget er falt på ps3.. Men lurer på en ting. Har handlet litt på amazon før, og de selger den ps3 for en del billigere enn i Norge. Hvordan vil denne fungere i forhold til en kjøpt i Norge? (med tanke på at BD er jo sonefritt...)

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Lurer på om valget er falt på ps3.. Men lurer på en ting. Har handlet litt på amazon før, og de selger den ps3 for en del billigere enn i Norge. Hvordan vil denne fungere i forhold til en kjøpt i Norge? (med tanke på at BD er jo sonefritt...)

BD er ikke sonefri alltid, selskapene kan velge om de vil ha soner eller ikke. Hvis du kjøper Ps3 fra USA, kan du ikke spille filmer fra Sone 2. Spill(Ps3) vil fungere, mens Ps1 spill vil ikke fungere. Du må også huske at Amazone er noen jævler på å skrive pris og mest sannsynlig vil du måtte betale moms ;)

Lenke til kommentar
Lurer på om valget er falt på ps3.. Men lurer på en ting. Har handlet litt på amazon før, og de selger den ps3 for en del billigere enn i Norge. Hvordan vil denne fungere i forhold til en kjøpt i Norge? (med tanke på at BD er jo sonefritt...)

 

Du må ikke glemme frakten, og at du må betalte tollavgift + 25% moms ;)

Lenke til kommentar

Har hatt min 360 i to år, og ps3 i en uke. Er veldig fornøyd med begge to og ville ha det beste fra "to verdener".

Foretrekker håndkontrollen på 360, og live tjenesten er helt konge.

Den støyer, ser ikke så pen ut, men har svært mange gode spill.

PS3 har et pent utseende (ja, litt opptatt av det og), støyer minimalt og har selvfølgelig et par gode spill samt mange på vei. Gleder meg til HOME tjenesten kommer.

 

Fikk PS3 for 3995 og da var Ratchet and clank og Uncharted: Drake's fortune inkludert. To meget gode spill. Med tanke på at en stand alone blue ray spiller koster ca 3 lapper alene syns jeg ikke det var så ille. Liker også menyene til PS3 bedre. Slipper å bla mellom alle sidene.

på PS3 kan en del av spillene installeres på hardisken slik at loading tid er minimal.

 

Har du råd, kjøp begge to. seriøst...verdt det...helt sant

Lenke til kommentar
Ja, enig i at DVD spilleren i 360 ikke er all verden, men er du som meg bruker du heller DivX/Xvid.

360 streamer Xvid/DivX/WMV fra Windows Media Player 11, satt nettopp og så på Ice Age 2 2006 Blu-ray VC1 720p 5 1 WMV, hele filmen ble sendt trådløst fra PC på soverommet til 360 & HDTV'n i stuen, og kvaliteten var superb og filmen var morsom, selv om 1'ern var bedre!

Alle DVD boxset sesongene/filmene mine har jeg flyttet over til en ekstern 250Gb HDD som er koblet til 360'n hele tiden.

 

Tja, nå har vel ps3 støttet det i 4 måneder :o

 

Ikke vært bedre å streamet fra PCen istedenfor å ha en boks til i stua da?

Lenke til kommentar

Høstet litt kritikk baki her fordi jeg skreiv at man ikke får hdbilde på den billigste xboxen

 

vel piss meg i øret 360 fanboys som ikke kan godta at jeg skriver noe så blasfemisk.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=31924

Core selges på hvertfall mshop, cdon og bestbuy, og om den har hdmi utgang så værsåsnill å bevis det

 

komplett har denne som ikke ser ut til å ha hdmi utgang, og da gidder jeg ikke finne flere.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312845

Lenke til kommentar
Høstet litt kritikk baki her fordi jeg skreiv at man ikke får hdbilde på den billigste xboxen

 

vel piss meg i øret 360 fanboys som ikke kan godta at jeg skriver noe så blasfemisk.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=31924

Core selges på hvertfall mshop, cdon og bestbuy, og om den har hdmi utgang så værsåsnill å bevis det

 

komplett har denne som ikke ser ut til å ha hdmi utgang, og da gidder jeg ikke finne flere.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312845

 

Så du er altså en av de som tror at man må ha HDMI for HD bilde... Kanskje du skal lære litt mer om emnet før du kaller andre fanboys.

Endret av valori
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor folk i slike tråder på død og liv må sette seg ned og ratte ned på den andre konsollen hva den mangler og hvorfor den suger så hestemøkk som det er mulig mens den man selv har er så uber elite bra at man bare MÅ ha den.

 

Er det det trådstarter i slike tråder egentlig er ute etter å lese? Tviler på det.

 

Hvorfor må man sette seg ned på et slikt hvis, hvorfor kan man bare ikke si hvorfor man man gjorde det valget og valgte den konsollen man valgte og la det være med det? Det er da totalt uinteresangt om hva som støttes og hvorfor det støtter det og hvorfor man bare MÅ ha det. Det som er interesangt og som trådstarter kanskje kan gjøre bruk av er grunnen til det valget man tok når man valgte konsoll.

 

Sier man hvorfor man valgte som man valgte og frastår fra å synke ned på et lavmål nivå som å ratte ned på andre konsoller kunne man faktisk uten problemer ha slike tråder, men folk må da hele tiden synke ned til pisspreik og svada for å gjøre et desperados forsøk på å fremheve sin egen enhet.

Lenke til kommentar

Hei, allesammen! Må bare fortelle hvor ramgo' ps3'en er. Når man får med en Blu-Ray spiller på kjøpet bør valget være enkelt. Som tidligere utpekt er det ingenting spennende som kommer ut på xbox360 fremover. Platformen er mer eller mindre død og jeg tror de fleste MicroSoft™ fanboys venter trofast på xbox 720. (spekuleres i at den kommer om 2 år)

 

På PS3 kommer det en god del stortitler utover året. Her snakker vi om legendariske spill som metal gear solid 4 og final fantasy +++

 

Det er hevet over enhver tvil at Ps3 tilbyr mest av disse to platformene. Både når man ser på det tekniske som CELL prossersoren og Blu-Ray playback, men også innholdsvis (langt flere stortitler, gratis internett). For meg var valget enkelt: Ps3 :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, er ny her. Har akkurat kjøpt en Ps3, er storfornøyd og tenkte å dele dette med dere. Er det så galt dah? :ph34r:

 

Nå som en ny xbox er rett rundt hjørnet er det ganske surt å kjøpe'n hvis den blir dumpet på samme måte som den forrige xboxen. Jeg var en gang i tiden en stolt eier av denne og på mange måter en vaskekte MicroSoft™ fanboy. Dette forandret seg drastisk når absolutt all spillstøtte for konsollen ble dumpet og jeg satt igjen med det som i praksis må kalles for en "dreamcast" - En forlatt konsoll med nær null utviklerstøtte. Bare se i MicroSoft™ delen av forumet, er jo helt dødt med unntak av "hjelp, jeg har hardwarefeil på xboxen" trådene. Føler liksom at jeg må advare andre mot å gjøre samme feil. Hva er vitsen med å kjøpe en konsoll som det er annonsert omtrent ett interessant exclusivt spill til og som sannsynligvis er utdatert om 1-2 år om ikke allerede?

Lenke til kommentar

Vel, Ramsey. Jeg vet ikke om du kan sammenligne xbox med xbox 360. Xbox kom en god stund etter ps2, og ps2 hadde altfor mange spill til at xbox kunne ta opp kampen. Når det gjelder dagens spillkonsoller, kom X360 først, og har derfor flest spill, og det kommer mange nye eksklusive spill til 360. Trådstarter har ingen bruk for sånne innlegg du kommer med, fordi det virker som om han vet mye mer om de ulike konsollene enn det du gjør.

(jeg sier forresten ikke at 360 er bedre enn ps3. Konsollene har begge sine fordeler og ulemper, og trådstarter har gått gjennom de fleste.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Hei, er ny her. Har akkurat kjøpt en Ps3, er storfornøyd og tenkte å dele dette med dere. Er det så galt dah? :ph34r:

 

Nå som en ny xbox er rett rundt hjørnet er det ganske surt å kjøpe'n hvis den blir dumpet på samme måte som den forrige xboxen. Jeg var en gang i tiden en stolt eier av denne og på mange måter en vaskekte MicroSoft™ fanboy. Dette forandret seg drastisk når absolutt all spillstøtte for konsollen ble dumpet og jeg satt igjen med det som i praksis må kalles for en "dreamcast" - En forlatt konsoll med nær null utviklerstøtte. Bare se i MicroSoft™ delen av forumet, er jo helt dødt med unntak av "hjelp, jeg har hardwarefeil på xboxen" trådene. Føler liksom at jeg må advare andre mot å gjøre samme feil. Hva er vitsen med å kjøpe en konsoll som det er annonsert omtrent ett interessant exclusivt spill til og som sannsynligvis er utdatert om 1-2 år om ikke allerede?

 

Hei og velkommen til forumet broder!

 

Må si jeg beundrer deg for at du har klart å sitte på gjerdet såpass lenge. Du har også gjort ett meget godt valg ;)

 

Som du har merket deg er det lite intressant som kommer ut på XboX360, der finnes ingen skam i å forkynne ordet. Skulle ønske flere nøkterne brukere som deg joinet dette forumet, dette trenger vi virkelig! :thumbup:

 

Gikk selv for xbox360 i mine tidlige next-gen dager og etter at røyken har lagt seg må jeg si meg rimelig skuffet over konsollen. De fleste gode spill er jo multiplatform uansett så hvis man allerede har eller skal skaffe seg ps3, kan det diskuteres at xboxen er overflødig i så måte. Helt riktig Ramsey. Flott observasjon!

 

PSNID: Kremkatten - Legg meg til! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...