Gå til innhold

Skal jeg velge PlayStation3 eller Xbox360?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg en ny konsoll nå, naturlig nok da en SONY PlayStation3 eller en Microsoft Xbox360.

 

Hovedsaklig er jeg en PC-GAMER, og konsollen vil stortsett kun bli brukt for å spille med kompiser på stua eller nedi kjelleren. En konsoll er mye bedre egnet til slikt enn en PC, dog vil jeg aldri skaffe meg noen FPS / RTS spill osv til konsoll, det blir forbeholdt PC. Det blir bare spill hvor det er mulig å spille flere mot hverandre på samme maskin, typisk sport og bilspill osv..

 

 

Så jeg har søkt litt rundt, men klarer ikke helt å bestemme meg for en konsoll.

Én sier jo at konsollen mann burde velge, er den som tilbyr deg flest av de spillene du har interesse av.

Om jeg skal se på spilltitlene som har kommet ut så langt, så vil nok en Xbox360 havner foran PlayStation3.

 

De fem mest interessante konsollspillene jeg har sett til nå måtte bli:

- Forza Motorsport 2 (Xbox360 eksklusivt)

- Mass Effect (Xbox360, men nå senere også PC)

- Super Mario Galaxy (Nintendo Wii eksklusivt)

- Project Gotham Racing 4 (Xbox360 eksklusivt)

- Ratchet & Clank: Tools of Destruction (PlayStation3 eksklusivt)

 

 

Så der scorer jo Xbox360 endel bedre enn PlayStation3.

 

Men det er fortiden, og eneste av de spillene jeg faktisk hadde vurdert å kjøpt til en konsoll idag ville vært Forza Motorsport 2 og Ratchet & Clank: Tools of Destruction (mulig, men trolig ikke) (selvsagt også Mass Effect, men det til PC i mai!)

 

 

Når det gjelder fremtiden så er vell de mest interessante spillene disse:

- Star Wars: The Force Unleashed (Xbox360 og PlayStation3)

- Grand Theft Auto IV (Xbox360 og PlayStation3)

- Gran Turismo 5 (PlayStation3 eksklusivt)

- God of War III (PlayStation3 eksklusivt)

 

 

Her stikker jo PlayStation3 litt ifra, men God of War 3 osv er jo en god stund frem i tid, så jeg se ikke på det som noe stort "must". Det viktigste er helt klart Star Wars The Force Unleashed, og det kommer jo til begge konsoller..

 

Jeg vet ikke om så alt for mange Xbox360 eksklusive spill, jeg er ikke helt "inn" i konsollverdenen, og derfor er det bare God of War og Gran Turismo som utpeker seg som to gode eksklusive serier som jeg husker fra PlayStation2 (GT fra PlayStation One også)

 

 

 

Jeg har jo naturlig nok sjekket litt på konsollene også, det er jo ikke bare spillene som er forskjellen her, men også selve konsollen.

 

 

Utseende på konsollen er for meg egentlig rakande likegyldig, det er det aller siste jeg ser på eller bryr meg om.

Samme gjelder også egentlig støynivået, om den ikke høres ut som en V8-motor så går det fint, har aldri hatt problemer med støy fra noen tidligere konsoll, PC-en min bråker også ganske mye (mer enn de fleste hadde satt pris på) og det går helt fint det også. Lyden vil helt garantert overdøve støynivået fra konsollen uansett..

 

Når det gjelder hva konsollen skal kobles opp på, så vil den bli brukt både i stua og nedi kjelleren.

I stua har vi en Hitachi 37" HD-Ready (720p) TV, og en Yamaha RX-V1800 AV-receiver og et 5.1 Kirksaeter anlegg.

Nedi kjelleren er det litt mer beskjedent med en 28" gammal CRT-skjerm og et dårlig Daewoo 5.1 system.

Men kan ikke sitte å okkupere stua oppe hele dagen, så der sitter vi nok etter folk eventuelt har lagt seg og når jeg er alene hjemme.

 

 

Fordeler og ulemper jeg ser med konsollene er vell:

 

Jeg har hørt at de fleste mener at håndkontrolleren til en Xbox360 er bedre enn den til PlayStation3.

Jeg har kun erfaring med DualShock fra PlayStation One og PlayStation2 som jeg syntes fungerer helt greit, så jeg kan ikke helt uttale meg om dette. Det er først og fremst pad'ene / stickene folk mener er bedre på en Xbox360 kontroll. Personlig må jeg si at jeg blir litt skeptisk når jeg ser på størrelsen til en Xbox360 kontrolleren, den ser jo ut som en diger klump syntes nå jeg :p

Men det er nok bare en tilvenningssak naturlig nok :)

 

 

Et pluss med Xbox360 er jo prisen, nå vet jeg ikke helt hva som er forskjell på Xbox360 Premium og Xbox360 Elite, bortsett fra at Xbox360 Elite har større harddisk og det følger med HDMI kabel (men det har vi fra før av uansett).

Og hvis ikke mindre Xbox360 spill faktisk lagres på harddisken så ser jeg ikke noe stort behov for 120GB, da kan jeg eventuelt bytte ut Premium sin 20GB disk på egenhånd. Så om det ikke er noen andre forskjeller utenom at HDMI kabel og 120GB følger med på Elite, så kan jeg vell like gjerne gå for Premium?

 

Og da koster jo Xbox360 2'000kroner, mens PlayStation3 koster 3'400kroner.

 

 

Jeg har ingen erfaring med verken online tjenesten til Xbox360 eller PlayStation3, men alt jeg har hørt tilsier hvert fall at Xbox Live er av en del høyere kvalitet, men koster dog penger?

Jeg vet ikke hvor viktig for meg dette faktisk vil bli, men det er jo klart det å ha muligheten for å spille online osv er jo hvert fall ikke noe minus. Men om jeg ønsker å betale for Xbox Live om den så er bedre enn PlayStation3 sin online tjeneste er jeg neimen ikke helt sikker på. Hva er forskjellen på de til online tjenestene?

 

Et pluss med PlayStation3 er jo at den har integrert WiFi, mens til Xbox360 på meg skaffet en adapter selv. Og jeg kan jaggu ikke skaffe hvilken som helst heller, må betale 600kroner for en a / b / g adapter, noe som er en utrolig stiv pris når den ikke engang støtter draft n. Men sånn er det gjerne med konsollutstyr dessverre :(

 

PlayStation3 har jo også en Blu-ray spiller, noe som gir oss her hjemme gode muligheter for Blu-ray filmer.

Nå er vell ikke PlayStation3 noen "super" Blu-ray spiller vil jeg tro, men bedre enn DVD blir det jo uansett.

På sikt vil ikke dette være en stor fordel, da vi helt sikkert vil gå til innkjøp av en god dedikert spiller med tiden, men det hadde jo vært morsomt med HD-film muligheter frem til den tid :)

 

Nå vet jeg ikke helt hvordan det ligger an med MediaCenter muligheter med disse konsollene, men det hadde jo også vært kjekt og et lite pluss om jeg enkelt kunne streamet musikk og filmer fra PC-en til TV-en via konsollen, om ikke også legge filmer og musikk rett på harddisken. Hvordan er det med slike muligheter?

 

 

Det blir nok for det meste bilspill og noen sportspill det vil gå i, da det gjerne er det morsomste å spille med venner.

Så blir det selvsagt noen andre spill som jeg ikke har muligheten til å få på PC, slik som Star Wars The Force Unleashed. Men FPS / RTS og slike sjangere vil jeg nok ikke vurdere i det hele store, er som sagt en PC-GAMER.

 

Vurderer også skaffe ratt / pedaler, da det er utrolig morsomt i bilspill.

Og etter hva jeg forstår så er Logitech G25 nærmest det suverent beste valget?

Litt dyrt, men dog.. Men dette fungerer ikke med Xbox360 etter hva jeg forstår?

 

 

Når det gjelder bilspill så har jeg voks opp med Gran Turismo som det store spillet.

Husker når jeg for første gang spilte GT2 på PlayStation One, og det var akkurat som en helt ny dimensjon innen bilspill ble åpnet opp for meg. Etter det har det blitt mye GT2, GT3 og GT4 spilling med kompiser på både PlayStation One og PlayStation2.

 

Men jeg har ikke de helst store forventningene til Gran Turismo 5, det virker som en Gran Turismo 4 rev2, hvor de bare har fikset på grafikken og lagt til flere biler. Detter jo selvsagt en god ting, men jeg syntes det ikke ser ut til å være noe som helst av nye funksjoner eller muligheter i spillet?

Jeg vet ikke helt hva som får meg og kompisene mine til å like Gran Turismo så godt, men det har vell noe med hele realisme følelsen å gjøre. Jeg savner dog en skademodell, det er ikke så viktig at bilen ser ut som et totalvrak i spillet, men at du faktisk blir straffet om du måker rett inn i autovernet. Det skaper mye mer realisme og underholdning i spillet syntes jeg. Det er ikke like morsomt å spille med venner heller, om jeg ser kompisen min fyke rett ut av veien, for så fem sekunder etterpå være like bak meg igjen. Det jeg likte med Gran Turismo 4 var jo valg av hjul, hvor det da faktisk blir mye mer taktikk inn i bildet, hvor jeg må bestemme meg for om jeg skal ha mye eller harde hjul. Myke hjul, da vil jeg ligge godt på veien og antagelig ha en fordel de første rundene, men må fort inn i poet før løpet er ferdig. Det er mye morsommere når det er litt slik taktikk i spillet, og med en skademodell så vil det også være slik at om du kræsjer osv.. så må du begynne å vurdere om ikke en tur inn i poet faktisk hadde vært en lur idé. I Gran Turismo hadde vi bensin og valg av hjul, hvor du mistet bensin hvor lengre du kjørte (men blei jo aldri i nærheten av å gå tom??) og at hjulene slites ut. Derfor skulle jeg jo svært gjerne sett en full skademodell i Gran Turismo 5, men den gang ei :(

 

Og av den grunn så lurer jeg på om Gran Turismo 5 faktisk vil bli noe mer underholdene enn Forza Motorsport 2 da sistnevnte hvert fall har om ikke en helt komplett, men har nå skademodell.

Uten skademodell så ser jeg ikke helt hva som skal få Gran Turismo 5 til å bli å foretrekke fremfor Forza Motorsport 2 :(

 

Og det er jo slik at Foza er Xbox360 eksklusivt, og Gran Turismo 5 eksklusivt så derfor aner jeg ikke hva jeg skal velge på dette punktet heller..

 

 

Så konklusjonen er jo at jeg ser ulemper og fordeler med begge konsoller og ikke helt klarer å bestemme meg for hvem som er best.. Så om noen kunne prøve å hjelpe meg litt, så hadde det vært flott! Argumenter for og imot begge konsoller taes imot med takk! :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å skaffe meg en ny konsoll nå, naturlig nok da en SONY PlayStation3 eller en Microsoft Xbox360.

 

Hovedsaklig er jeg en PC-GAMER, og konsollen vil stortsett kun bli brukt for å spille med kompiser på stua eller nedi kjelleren. En konsoll er mye bedre egnet til slikt enn en PC, dog vil jeg aldri skaffe meg noen FPS / RTS spill osv til konsoll, det blir forbeholdt PC. Det blir bare spill hvor det er mulig å spille flere mot hverandre på samme maskin, typisk sport og bilspill osv..

 

 

Så jeg har søkt litt rundt, men klarer ikke helt å bestemme meg for en konsoll.

Én sier jo at konsollen mann burde velge, er den som tilbyr deg flest av de spillene du har interesse av.

Om jeg skal se på spilltitlene som har kommet ut så langt, så vil nok en Xbox360 havner foran PlayStation3.

 

De fem mest interessante konsollspillene jeg har sett til nå måtte bli:

- Forza Motorsport 2 (Xbox360 eksklusivt)

- Mass Effect (Xbox360, men nå senere også PC)

- Super Mario Galaxy (Nintendo Wii eksklusivt)

- Project Gotham Racing 4 (Xbox360 eksklusivt)

- Ratchet & Clank: Tools of Destruction (PlayStation3 eksklusivt)

 

 

Så der scorer jo Xbox360 endel bedre enn PlayStation3.

 

Men det er fortiden, og eneste av de spillene jeg faktisk hadde vurdert å kjøpt til en konsoll idag ville vært Forza Motorsport 2 og Ratchet & Clank: Tools of Destruction (mulig, men trolig ikke) (selvsagt også Mass Effect, men det til PC i mai!)

 

 

Når det gjelder fremtiden så er vell de mest interessante spillene disse:

- Star Wars: The Force Unleashed (Xbox360 og PlayStation3)

- Grand Theft Auto IV (Xbox360 og PlayStation3)

- Gran Turismo 5 (PlayStation3 eksklusivt)

- God of War III (PlayStation3 eksklusivt)

 

 

Her stikker jo PlayStation3 litt ifra, men God of War 3 osv er jo en god stund frem i tid, så jeg se ikke på det som noe stort "must". Det viktigste er helt klart Star Wars The Force Unleashed, og det kommer jo til begge konsoller..

 

Jeg vet ikke om så alt for mange Xbox360 eksklusive spill, jeg er ikke helt "inn" i konsollverdenen, og derfor er det bare God of War og Gran Turismo som utpeker seg som to gode eksklusive serier som jeg husker fra PlayStation2 (GT fra PlayStation One også)

 

 

 

Jeg har jo naturlig nok også sjekket litt på konsollene også, det er jo ikke bare spillene som er forskjellen her, men også selve konsollen.

 

 

Utseende på konsollen er for meg egentlig rakande likegyldig, det er det aller siste jeg ser på eller bryr meg om.

Samme gjelder også egentlig støynivået, om den ikke høres ut som en V8-motor så går det fint, har aldri hatt problemer med støy fra noen tidligere konsoll, PC-en min bråker også ganske mye (mer enn de fleste hadde satt pris på) og det går helt fint det også. Lyden vil helt garantert overdøve støynivået fra konsollen uansett..

 

Når det gjelder hva konsollen skal kobles opp på, så vil den bli brukt både i stua og nedi kjelleren.

I stua har vi en Hitachi 37" HD-Ready (720p) TV, og en Yamaha RX-V1800 AV-receiver og et 5.1 Kirksaeter anlegg.

Nedi kjelleren er det litt mer beskjedent med en 28" gammal CRT-skjerm og et dårlig Daewoo 5.1 system.

Men kan ikke sitte å okkupere stua oppe hele dagen, så der sitter vi nok etter folk eventuelt har lagt seg og når jeg er alene hjemme.

 

 

Fordeler og ulemper jeg ser med konsollene er vell:

 

Jeg har hørt at de fleste mener at håndkontrolleren til en Xbox360 er bedre enn den til PlayStation3.

Jeg har kun erfaring med DualShock fra PlayStation One og PlayStation2 som jeg syntes fungerer helt greit, så jeg kan ikke helt uttale meg om dette. Det er først og fremst pad'ene / stickene folk mener er bedre på en Xbox360.

Personlig må jeg si at jeg blir litt skeptisk når jeg ser på størrelsen til en Xbox360, den ser jo ut som en diger klump syntes nå jeg :p

Men det er nok bare en tilvenningssak naturlig nok :)

 

 

Et pluss med Xbox360 er jo prisen, nå vet jeg ikke helt hva som er forskjell på Xbox360 Premium og Xbox360 Elite, bortsett fra at Xbox360 har større harddisk og det følger med HDMI kabel (men det har vi fra før av uansett).

Og hvis ikke mindre Xbox360 spill faktisk lagres på harddisken så ser jeg ikke noe stort behov for 120GB, da kan jeg eventuelt bytte ut Premium sin 20GB disk på egenhånd. Så om det ikke er noen andre forskjeller utenom at HDMI kabel og 120GB følger med på Elite, så kan jeg vell like gjerne gå for Premium?

 

Og da koster jo Xbox360 2'000kroner, mens PlayStation3 koster 3'400kroner.

 

 

Jeg har ingen erfaring med verken online tjenesten til Xbox360 eller PlayStation3, men alt jeg har hørt tilsier hvert fall at Xbox Live er av en del høyere kvalitet, men koster dog penger?

Jeg vet ikke hvor viktig for meg dette faktisk vil bli, men det er jo klart det å ha muligheten for å spille online osv er jo hvert fall ikke noe minus. Men om jeg ønsker å betale for Xbox Live om den så er bedre enn PlayStation3 sin online tjeneste er jeg neimen ikke helt sikker på. Hva er forskjellen på de til online tjenestene?

 

Et pluss med PlayStation3 er jo at den har integrert WiFi, mens til Xbox360 på meg skaffet en adapter selv. Og jeg kan jaggu ikke skaffe hvilken som helst heller, må betale 600kroner for en a / b / g adapter, noe som er en utrolig stiv pris når den ikke engang støtter draft n. Men sånn er det gjerne med konsollutstyr dessverre :(

 

PlayStation3 har jo også en Blu-ray spiller, noe som gir oss her hjemme gode muligheter for Blu-ray filmer.

Nå er vell ikke PlayStation3 noen "super" Blu-ray spiller vil jeg tro, men bedre enn DVD blir det jo uansett.

På sikt vil ikke dette være en stor fordel, da vi helt sikkert vil gå til innkjøp av en god dedikert spiller med tiden, men det hadde jo vært morsomt med HD-film muligheter frem til den tid :)

 

Nå vet jeg ikke helt hvordan det ligger an med MediaCenter muligheter med disse konsollene, men det hadde jo også vært kjekt og et lite pluss om jeg enkelt kunne streamet musikk og filmer fra PC-en til TV-en via konsollen, om ikke også legge filmer og musikk rett på harddisken. Hvordan er det med slike muligheter?

 

 

Det blir nok for det meste bilspill og noen sportspill det vil gå i, da det gjerne er det morsomste å spille med venner.

Så blir det selvsagt noen andre spill som jeg ikke har muligheten til å få på PC, slik som Star Wars The Force Unleashed. Men FPS / RTS og slike sjangere vil jeg nok ikke vurdere i det hele store, er som sagt en PC-GAMER.

 

Vurderer også skaffe ratt / pedaler, da det er utrolig morsomt i bilspill.

Og etter hva jeg forstår så er Logitech G25 nærmest det suverent beste valget?

Litt dyrt, men dog.. Men dette fungerer ikke med Xbox360 etter hva jeg forstår?

 

 

Når det gjelder bilspill så har jeg voks opp med Gran Turismo som det store spillet.

Husker når jeg for første gang spilte GT2 på PlayStation One, og det var akkurat som en helt ny dimensjon innen bilspill ble åpnet opp for meg. Etter det har det blitt mye GT2, GT3 og GT4 spilling med kompiser på både PlayStation One og PlayStation2.

 

Men jeg har ikke de helst store forventningene til Gran Turismo 5, det virker som en Gran Turismo 4 rev2, hvor de bare har fikset på grafikken og lagt til flere biler. Detter jo selvsagt en god ting, men jeg syntes det ikke ser ut til å være noe som helst av nye funksjoner eller muligheter i spillet?

Jeg vet ikke helt hva som får meg og kompisene mine til å like Gran Turismo så godt, men det har vell noe med hele realisme følelsen å gjøre. Jeg savner dog en skademodell, det er ikke så viktig at bilen ser ut som et totalvrak i spillet, men at du faktisk blir straffet om du måker rett inn i autovernet. Det skaper mye mer realisme og underholdning i spillet syntes jeg. Det er ikke like morsomt å spille med venner heller, om jeg ser kompisen min fyke rett ut av veien, for så fem sekunder etterpå være like bak meg igjen. Det jeg likte med Gran Turismo 4 var jo valg av hjul, hvor det da faktisk blir mye mer taktikk inn i bildet, hvor jeg må bestemme meg for om jeg skal ha mye eller harde hjul. Myke hjul, da vil jeg ligge godt på veien og antagelig ha en fordel de første rundene, men må fort inn i poet før løpet er ferdig. Det er mye morsommere når det er litt slik taktikk i spillet, og med en skademodell så vil det også være slik at om du kræsjer osv.. så må du begynne å vurdere om ikke en tur inn i poet faktisk hadde vært en lur idé. I Gran Turismo hadde vi bensin og valg av hjul, hvor du mistet bensin hvor lengre du kjørte (men blei jo aldri i nærheten av å gå tom??) og at hjulene slites ut. Derfor skulle jeg jo svært gjerne sett en full skademodell i Gran Turismo 5, men den gang ei :(

 

Og av den grunn så lurer jeg på om Gran Turismo 5 faktisk vil bli noe mer underholdene enn Forza Motorsport 2 da sistnevnte hvert fall har om ikke en helt komplett, men har nå skademodell.

Uten skademodell så ser jeg ikke helt hva som skal få Gran Turismo 5 til å bli å foretrekke fremfor Forza Motorsport 2 :(

 

Og det er jo slik at Foza er Xbox360 eksklusivt, og Gran Turismo 5 eksklusivt så derfor aner jeg ikke hva jeg skal velge på dette punktet heller..

 

 

Så konklusjonen er jo at jeg ser ulemper og fordeler med begge konsoller og ikke helt klarer å bestemme meg for hvem som er best.. Så om noen kunne prøve å hjelpe meg litt, så hadde det vært flott! Argumenter for og imot begge konsoller taes imot med takk! :)

 

Jeg tipper denne tråden dessverre blir stengt ganske raskt fordi det er så mange andre slik tråder...

 

Men du har virkelig gjort forundersøkelse og argumenterer veldig godt for begge valg. Og det er på en måte umulig å komme noe nærmere avgjørelse ut fra dine preferanser som du beskriver. Du burde kjøpt begge egentlig. Sånn er det for meg og sånn er det for veldig mange andre også. Det er for mye bra med begge til at man kan gå glipp av en av de.

 

Par ting som er å nevne fra det du skriver: Betale for Xbox Live Gold medlemskapet føles ikke dyrt i hele tatt. Det er så store forskjeller på hvordan Live og playstation network har bygget opp sine tjenester at når du bruker de så vil du forstå hvorfor MS tar noen få kroner i året for å drifte sin tjeneste.

 

OG, når det gjelder Playstation 3 så er den faktisk en super Blu-ray spiller :) Faktisk er den også blitt en bra DVD spiller også. Men som BD spiller er den virkelig bra

 

Du har ramset opp veldig bra fordelen med begge konsoller, så... Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt hvordan det ligger an med MediaCenter muligheter med disse konsollene, men det hadde jo også vært kjekt og et lite pluss om jeg enkelt kunne streamet musikk og filmer fra PC-en til TV-en via konsollen, om ikke også legge filmer og musikk rett på harddisken. Hvordan er det med slike muligheter?

 

 

Har selv ps3, og må si at jeg er imponert over hvor god dvdspiller og bdspiller den er. Blir veldig bra bilde og er lett å styre. Skal også være lett å streame musikk/film fra data med mediatomb.

 

Den hadde vært det perfekte mediacenteret føler jeg, hadde det ikke vært for at systemet for å bla gjennom musikk/filmer/bilder som er lagret på hdd er så tungvint.

 

 

når det gjelder prisen på xbox må du tenke på at den/de billigste av dem ikke gir deg HDbilde.

Lenke til kommentar

Om noen kunne forklare meg forskjellen på Xbox360 Elite og Premium så hadde ho det også vært fint :)

 

 

når det gjelder prisen på xbox må du tenke på at den/de billigste av dem ikke gir deg HDbilde.

 

 

Nå har vell både Premium og Elite HDMI utgang, så det gjelder vell bare Core og Arcade?

Lenke til kommentar

Du har faktisk gjort ein så god forhåndsundersøkelse her at det nesten blir vanskelig for oss å komme me noe nytt :p

 

Forskjellen i mellom Premium og Elite er ganske enkelt;

 

Svart konsoll inkl. 120GB HDD, mot Premium sin 20GB. Og HDMI kabel som du selv nevnte :)

 

Både Arcade,Premium og Elite har like gode HD-muligheter ettersom alle nyere konsoller i dag kommer med HDMI. Så ta evt. ein sjekk på pakken og sørg for at du får ein 175w konsoll, som er den nyeste typen.

 

Men det følger ikkje med HDMI/komponent kabler i Arcade pakken. Så det Hugbees sier her er bare vas, med mindre han ordla seg litt dårlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk være litt uortodoks og anbefale Nintendo Wii. Orket ikke å lese hele innlegget, da det var litt for langt for min del, men du sa du skulle bruke konsollen til å spille sammen med venner, og da føler jeg at blant annet Super Smash Bros: Brawl og Mario Kart Wii gjør Nintendoen til det rette valget.

Lenke til kommentar

Min PS3 ankommer i morgen, så jeg vet ikke så mye om den enda, men jeg vet at 360-en min like gjerne kunne vært en V8-er, det er i hvert fall såpass at jeg vegrer meg for å spille. Hvis du har mye lyd er ikke dette så viktig, men i stille partier kan det fortsatt være slitsomt. Har også hørt, uten at jeg har førstehåndserfaring fra annet enn det første, at mens PS2 er en _elendig_ DVD-spiller, er PS3 faktisk en ganske god blu-ray-spiller.

 

En kjempefordel med PS3, siden du liker bilspill, er at de fete Logitech-rattene også kan brukes på PC. Dessuten kan man skifte harddisken i PS3 selv, noe som gjør at du per i dag enkelt kan guffe opp kapasiteten til 320 gig. Det kommer godt med hvis du skal kjøpe hd-filmer og spill online. Jeg ville ikke kjøpt Wii i dag. Det er en hel haug med partyspill til den, men veldig få er særlig gode, og virkelig kanontitler ellers teller du også på en hånd. Det beste med maskinen er Virtual Console. Dette kan dog forandre seg når Mario Kart og Smash Bros kommer, selv om jeg tviler på at sistnevnte blir noe for alle. Jeg syntes ikke forgjengeren var noe å skryte av, i hvert fall.

 

360 har flest gode spill og noen kanoneksklusiver som Forza, Mass Effect og det kommende Ninja Gaiden 2, spill som rettferdiggjør kjøp alene. Når det gjelder party får du det knapt artigere enn du gjør med Dancing Stage Universe.

PS3 har ikke så mye å skryte av enda, men det kommer nok. At man får kjøre Top Gear-testbanen i GT5 solgte meg. Dessuten spiller den blu-ray, har gratis flerspiller og bråker ikke. For meg ble den nettopp verdt det den koster ekstra; jeg måtte nesten vente til det i hvert fall kom ett spill jeg syntes var noe å ha. Party: Singstar.

Wii har også noen konsollselgere som Galaxy, Zelda og Metroid, men dens rykte som partymaskin er etter min mening sterkt overdrevet, og det nest beste salgsargumentet er nesten Virtual Console. Bomberman i flerspiller er dritmoro og er ideelt til drikkelek.

Lenke til kommentar

"Dette kan dog forandre seg når Mario Kart og Smash Bros kommer, selv om jeg tviler på at sistnevnte blir noe for alle. Jeg syntes ikke forgjengeren var noe å skryte av, i hvert fall."

 

Veldig uenig der i allefall. Spillet solgte nesten 1 million kopier den første dagen, og er dermed det raskest selgende Nintendospillet i historien.

Lenke til kommentar

Nå sier du selv at de fremtidige spillene du har lyst på er PS3 ekslusive, men det er fremtidige og spill som ikke er kommet enda. Hvorfor ikke velge X360 i dag, og kose deg med spillbiblioteket det har, så investerer du i en PS3 når God of War 3 og GT5 foreligger. Ingen av de spillene kommer, i alle fall GT5, i 2008 så å kjøpe en PS3 for de spillene alene i år ser ikke jeg noe grunn i.

 

Er du interesert i en konsoll med spillutvalg, etter dine egene kriterier, som er kommet velger du X360. Om du derimot vil ha en enhet du sitter og ser på frem til 2009 når GT5 kommer og GoW3 så velger du PS3. Personelig vil jeg si det er smartest å velge X360 utetter dine egene kriterier. Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt hvordan det ligger an med MediaCenter muligheter med disse konsollene, men det hadde jo også vært kjekt og et lite pluss om jeg enkelt kunne streamet musikk og filmer fra PC-en til TV-en via konsollen, om ikke også legge filmer og musikk rett på harddisken. Hvordan er det med slike muligheter?

 

 

når det gjelder prisen på xbox må du tenke på at den/de billigste av dem ikke gir deg HDbilde.

 

Javel ja? Dette har du greie på skjønner jeg. Men ikke sjelden at PS3 only eiere ikke har særlig peiling når det gjelder andre konsoller.

Lenke til kommentar
Dessuten kan man skifte harddisken i PS3 selv, noe som gjør at du per i dag enkelt kan guffe opp kapasiteten til 320 gig. Det kommer godt med hvis du skal kjøpe hd-filmer og spill online.

 

Hvor vesentlig er større harddisk for å kjøpe HD filmer? Man kan jo ikke laste ned filmer over PSN. Og hvor viktig er det for små PSN spill og demoer? 40gb vil jo holde i massevis.

 

Vel, kanskje ikke hvis Sony fortsetter denne trenden med at spill installeres.

 

Litt rare argumenter du kom med synes jeg.

Lenke til kommentar
Nå sier du selv at de fremtidige spillene du har lyst på er PS3 ekslusive, men det er fremtidige og spill som ikke er kommet enda. Hvorfor ikke velge X360 i dag, og kose deg med spillbiblioteket det har, så investerer du i en PS3 når God of War 3 og GT5 foreligger. Ingen av de spillene kommer, i alle fall GT5, i 2008 så å kjøpe en PS3 for de spillene alene i år ser ikke jeg noe grunn i.

 

Er du interesert i en konsoll med spillutvalg, etter dine egene kriterier, som er kommet velger du X360. Om du derimot vil ha en enhet du sitter og ser på frem til 2009 når GT5 kommer og GoW3 så velger du PS3. Personelig vil jeg si det er smartest å velge X360 utetter dine egene kriterier. Men det er min mening.

 

Høres fornuftig ut...

 

I tillegg har 360 drøssevis med arcadetitler som fungerer godt som "party-spill"

 

Jeg personlig har 360, og er særdeles godt fornøyd, men skal investere i Wii nå, og PS3 når MGS4 kommer. Stort sett pga MGS4 og evt God of War:)

Lenke til kommentar
Fattet jo hva han mente, han mente vell at de billigste ikke har HDMI utgang..

 

Nå er det vell faktisk bare Core som ikke har det?

 

Core finnes ikke lenger. Den heter arcade nå og den har HDMI utgang. Alle 360'er har det nå, med mindre det er noen eldgamle maskiner. Som dessverre fortsatt finnes noen steder i Norge fordi 360 selger elendig her.

Lenke til kommentar

Siden du er pc-gamer så kan du bare vente på GTA IV kommer til pc :p

Eller er GTA IV så bra så du må skaffe deg en av dem 2 konsollene :p

 

Viss jeg prøve å hjelpe deg å ta det rette valget, så er det 360 pga spillutvalget.

Men 2008 kan faktisk bli Sony sitt spillår, men da må alle dems titler komme for eks MGS 4, GT5, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2 og sikkert fler!

 

Men hadde jeg vert deg så hadde jeg stukket å kjøpt en 360

Ja jeg vet 360 sliter med problemer "RROD" men viss du er en av dem heldige og ikke opplever det så er det bra!

Lenke til kommentar

Nei, jeg ser ikke på GTAIV som bra nok til å skaffe en konsoll bare for å spille det.

 

Men det er mer det at jeg ønsker de morsomme stundene med vennegjengen foran TV-en, ved siden av PC og LAN.

 

Og når jeg først skal ha en konsoll, så det jo greit at den også har spill som Star Wars The Force Unleashed og GTAIV som jeg også har interesse av :)

 

 

Jeg ser jo at PlayStation3 ser ut til å ha flere eksklusive titler i år enn Xbox360, men når spill som Metal Gear Solid, Resistance, Killzone osv.. Sier ikke at det er dårlig spill, men spill i den sjangeren på konsoll det har jeg aldri klart, og vil jeg nok trolig aldri klare. Der kommer PC-GAMER siden min å tar overhånd :p

 

Eneste to eksklusive spillene jeg har interesse av må være Gran Turismo og God of War.

Men nå har jo Xbox360 Forza Motorsport som sagt, og for å være helt ærlig så ser Gran Turismo ut til å bli tatt igjen av Forza Motorsport når det introduseres så lite nytt i Gran Turismo 5.

 

Nå kommer jo ikke GT5 før i 2009 heller :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...