[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ja, hvorfor ? Siste uken har cpu-tempen min begynt å bli så høy. Jeg har ikke flyttet på kab, og ikke vert inni kab og rotet (i det siste ) Likevel bli cpu altfor varm... Jeg kan ikke engang se divx eller xvid filmer uten at cpu-temp flyr opp i 60-62 grader. Før ble den aldri over 57 grader ved full load i lengre tid. Jeg har en t-bird 1,2 på et abit kg7. Ikke klokket. Cpu-temp idle er ca 40 grader, men jeg bruker vcool, så det blir litt dårlig sammenligningsgrunnlag... Systemp ligger rundt 34-36 idle og nærmere 40 full load, men litt høyere nå om dagen, jeg antar det har noe med cpu-temp å gjøre. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 støvblåst vifter og tull? Lenke til kommentar
opl75 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Sikkert kommt støv på kjøleribber og vifteblad. En runde med støvsugern burde ordne biffen. Men vær forsiktig. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 ikke så lenge siden jeg hadde en skikkelig cleanup inne i kab. Støvsugde ut alt støvet i kjøleribbene og greier. (håper litt at cpu'en dør, slik at jeg har unskyldning til å kjøpe ny ) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kan det hende goopen er av så dårlig kvalitet at det ikke funker ordentlig lenger? kan de hende tempen spratt op etter en bios oppdatering eller noe? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvis du har mer kjølepasta liggende, så ville jeg tatt av kjøleren, renset CPU kjernen og tatt på kjølepasta igjen. Deretter montert kjøleren forskriftsmessig og startet opp med kabinettet åpent. Går viften som den skal? Virker ev. gamle kabinettvifter osv? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 tror ikke goopen er av de beste, nei :oops: bios er det lenge siden jeg oppdaterte, men har likevel nyeste versjon (har ikke kommet ny siden nov/des 2002). Jeg får vel prøve å få tak i noe ny goop, kanskje, se om det funker. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 er det blitt varmere på rommet ditt kanskje? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 alle vifter funker, men jeg blir svett av varmen i kab bare jeg åpner og titter inn litt :o Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 nei, det har ikke blitt varmere på rommet mitt Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Prøv CPU "vår-rengjøring" og klin på no bra goop med mye sølv i. Kan jo sette på større kjølevifte ved hjelp av funnell i alu/plast Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 kjør med døren av eller kjøp en kabinettvifte Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Tror jeg har en ide om hva som kan gjøre det Her er hvordan det kom til meg : 1. pratet med dere på forumet 2. åpnet kab. døren. 3. tittet inne. 4. ble svett av varmen 5. pratet med dere på forumet 6. sjekket temp 7. tenkte WhatTheFuck :o 8. sjekket temp en gang til, og joda, det stemte det, cpu-temp=29(idle) sys-temp=28 Tror løsningen blir flere kab-vifter. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 du kan da ikke ha så lav cpu temperatur :o Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 jo det går det. Men som sagt tidligere bruker jeg vcool uten at jeg vet nøyaktig hva det gjør, så forandrer det hverfall på spenningen til diverse ting når maskinen idler. Med en gang jeg bruker noe maskinkraft, disabler vcool slik at cpu og slikt får nok strøm og at jeg ikke taper performance. Det klokker også cpu ned til 50% ved en angitt temp slik at jeg ikke svir cpu. Har også et til steg du kan angi der cpu blir klokket ned til 10%. Ikke for reklamere, bare for å forklare min lave cpu-temp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå