Gå til innhold

Hvilken LCD 17" er best?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken 17" LCD sm er det beste for allround bruk? Jeg har en 17" Neovo S-17 i dag som jeg ikke er helt fornøyd med. Den har 50ms responstid(rise time 15ms fall time 35ms). Det har pent design og har både analog og DVI inngang pluss S-VHS. Jeg har ikke testet skjermen med DVI. Det sies at DVI gir et betydelig bedre bilde.

Håper det er noen som kan kommer noen gode kommentarer. Det sies at Eizo har bra skjermer. Med også den har lang responstid. Har sett at Samsung har en resopnstid på 25ms. Hercules har også kort responstid som ligger <30ms, men den finnes kun som 15".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eizo skal være veldig bra. Lurer selv på en eizo L365 i svart utførelse. Problemet med eizo er at de er litt dyre og at de har noen døde pixler av og til. Dvs en pixel osm har samme farge hele tia. lite artig med det på en skjerm til 6000.

Nyere Lcd skjermer har så rask refreshrate at dvd og spilling går greitt. Sjekk hvor lav den er på tekniske spesifikasjoner. Har blitt ofrtalt at spilling går greit på eizo L365 så en refreshrate ned mot denne er sikkert bra å ha.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 14:48, Stonescream skrev:

Eizo skal være veldig bra. Lurer selv på en eizo L365 i svart utførelse. Problemet med eizo er at de er litt dyre og at de har noen døde pixler av og til. Dvs en pixel osm har samme farge hele tia. lite artig med det på en skjerm til 6000.

Nyere Lcd skjermer har så rask refreshrate at dvd og spilling går greitt. Sjekk hvor lav den er på tekniske spesifikasjoner. Har blitt ofrtalt at spilling går greit på eizo L365 så en refreshrate ned mot denne er sikkert bra å ha.



Refresh rate er vel ikke det som teller mest hvis man skal spille raske FPS, pixel rate er vel det man burde se etter her? Samsung sin 171s ser svært bra ut i så måte (på papiret), 135mz tror jeg det var. Vanlig rundt 70-80.

Lenke til kommentar

Responstiden må være lav! Dette ser du tydelig på en gammel skjerm på en bærbar pc der du ikke ser muspekeren om du beveger den raskt. Dette fordi responstiden er for treg.

Under 30ms ser ut til å være det bedre nivået. Over dette ville jeg ha testet skjermen i spill og dvd før jeg eventuellt kjøpte den.

L365 har 25ms responstid.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Samsung 171B Silver hos itbutikken for ca. 8500 for en mnd siden. Skjermen er av svært god kvalitet og jeg bruker den til jobb, spill og videoredigering. Responstiden er 25ms. Kontrastene og fargegjengivelsen er utrolig bra. Skjermen er sylskarp! Kan trygt anbefales!

 

Brukte mye tid på research før jeg handlet, og tror jeg traff spikeren på hodet med tanke på pris/kvalitet.

 

Hvis jeg skal trekke fram noe negativt, må det være at den mangler digital inngang. Men den analoge inngangen på denne skjermen er av så pass god kvalitet at jeg savner ikke den digitale.

 

En annen svært viktig ting, er at Samsung er kjent for sjelden å ha defekte piksler.

 

[ Denne Melding var redigert av: Smurf75 på 2002-01-10 20:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 20:32, Smurf75 skrev:

Kjøpte en Samsung 171B Silver hos itbutikken for ca. 8500 for en mnd siden. Skjermen er av svært god kvalitet og jeg bruker den til jobb, spill og videoredigering. Responstiden er 25ms. Kontrastene og fargegjengivelsen er utrolig bra. Skjermen er sylskarp! Kan trygt anbefales!


Brukte mye tid på research før jeg handlet, og tror jeg traff spikeren på hodet med tanke på pris/kvalitet.


Hvis jeg skal trekke fram noe negativt, må det være at den mangler digital inngang. Men den analoge inngangen på denne skjermen er av så pass god kvalitet at jeg savner ikke den digitale.


En annen svært viktig ting, er at Samsung er kjent for sjelden å ha defekte piksler.


[ Denne Melding var redigert av: Smurf75 på 2002-01-10 20:32 ]


Takk for innlegget! Har vært litt usikker en stund, men tror jeg går for 171s nå :D Eller er 171b en del bedre (jeg ser den har høyere synsvinkel, men er det noe mer)? Hvilken oppfriskningsrate klarer denne skjermen ved 1280x1024?

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-01-10 21:41 ]

Lenke til kommentar

Noen produsenter oppgir responstiden som 1 verdi, mens andre oppgir delt mellom rise time og fall time. Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen mellom rise og fall. Skal jeg tippe så tror jeg at det er fall tiden som er mest kritisk med hensyn på etterslep når man lar muspekeren gå for over skjermen. Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...