goevest Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei. Jeg jobber med en programvare som dessverre kun kan benytte seg av 2 lagringsmedier for backup. Disse er floppy og ZIP. Mitt ønske er å lure PC til å tro at en ekstern harddisk er en kjempestor ZIP drive eller floppy disk. Er dette mulig på noe slags vis? Operativsystemet på denne PC-en er Windows 2000 SP4, m/intern floppy og ekstern USB ZIP drive. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg tror den eneste fornuftige løsningen er å benytte en annen programvare, høres ut som den du har er noe utdatert. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg fant en floppyemuleringssofware en gang, men fåglarna husker hva den het. Prøv google. Floppy emulation eller zipdrive emulation f.eks. Lenke til kommentar
goevest Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Dessverre er det ikke noe å gjøre med programvaren. Den er som den er. Skal prøve å sjekke om det finnes noen emulatorer til ZIP. Leste at det finnes noe som kalles USB-ZIP. Er det en mulighet for at software som kun vil skrive på ZIP kan tro at dette er en ZIP disk/drive? Eller er USB-ZIP noe helt annet? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) ikke godt å si... men zipdrivene kom vel også med usb-tilkobling (250MB tror jeg)? ved nermere investigation: ser ut til at det skal gå an å få en minnepenn til å emulere zipdrive/floppy... men tror ikke det vil hjelpe deg. Men sjekk her: http://chitchat.at.infoseek.co.jp/vmware/vfd.html edit: er ikke sikker på om denne kan emulere større enn 2.88MB Endret 1. april 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå