britty Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 hvilke mattradisjoner har dere? fra januar til desember? foreks ribbe i jula, egg til påske osv...? også om noen orker å si HVORDAN de lager den maten? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Til påske pleier vi å ha lammelår på lang fredag med konkurranser osv. På 17. Mai møtes familyen til selskap med is, kaker osv før vi griller på kvelden hos søskenbarnet mitt. Så skjer ikke så masse igjen før jul egentlig når vi spiser og feter oss opp. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 6kg ribbe på julfaten pizza hver fredag, pølser hver torsdag det er de vi har av tradisjoner Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 pizza hver fredag Samme her. Utrolig digg tradisjon, spør du meg! Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har vokst opp med "fisk er fisk, og kjøtt er mat", og "hest er best som pålegg". Familien min driver med kjøtt btw. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 På julaften er det ribbe som gjelder der jeg kommer fra. Vi har også medisterkaker og jule-pølser, og slik svart pølse. Najs! Nyttårsaften er litt mer åpen, enten pinnekjøtt eller kalkun. 17mai. glir det ned store mengder kronesIs og wienerpølser. Hver gang vi drar opp på hytta på fjellet blir det et realt pølse-måltid. Enkelt og lage og meget godt! Hver fredag og lørdag pleier vi å spise noe eksta god mat litt senere på kvelden. Gjerne hjemmelagd pizza eller taco fks. Lenke til kommentar
MortSolb Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hver julaften er det ribbe, kjøttkaker og pølse. 1. juledag har vi en laaang julelunsj. Lørdagene er det enten hamburger, pizza eller taco. Eller italiensk gryterett en sjelden gang. St. Hansaften er vi ett par familier som griller og har diverse konkurranser osv.. Koslig Ellers er det ikke mye... Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ribbe på julaften, pinnekjøtt nyttårsaften, som regel noe lam på påskeaften, røykelaks/spekemat og eggerøre 17. mai. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har kalkun på julaften og nyttårsaften. Og på fredag har vi "fast" kylling og ris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå