Gå til innhold

Filmgigant går inn i spillbransjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paramount håper også på å øke kvaliteten på sine lisensspill ved å ta en mer aktiv rolle i utviklingen. Ved å selv finansiere og overse prosjekter kan de sørge for kvalitetskontroll og gi utviklere tilgang på filmmateriale på et tidlig stadie av filmingen.

 

lenger tid til utvikling er bra, men regner fremdeles med at det blir for lite tid, og man får et bugget produkt som selger fordi det lanseres sammen med filmen + et markedsføringsbudsjett på størrelse med oljefondet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Da er det vel klart for fullstendig lineære spill til ca. 300,- spenn som tar 2 til 3 timer å pløye igjennom. Fantasiløst og totalt uten interaktivitet. Grafikken blir imidlertid topp.

 

Skeptisk jeg ? Neida...

Lenke til kommentar
Da er det vel klart for fullstendig lineære spill til ca. 300,- spenn som tar 2 til 3 timer å pløye igjennom. Fantasiløst og totalt uten interaktivitet. Grafikken blir imidlertid topp.

 

Skeptisk jeg ? Neida...

 

Ikke glem at spillene kommer til å dukke opp på xbox/xbox360/ps2/ps3/wii/pc/psp/ds/mac også. Alle versjoner er porter av ps2 utgaven da den er billigst å lage.

;)

Lenke til kommentar
Ikke glem at spillene kommer til å dukke opp på xbox/xbox360/ps2/ps3/wii/pc/psp/ds/mac også. Alle versjoner er porter av ps2 utgaven da den er billigst å lage.

;)

SATAN!!!! Ikke til Linux?!?!?!?!?! Og hva med Pippin? Og CD-i? Virtual Boy??? :ohmy:

 

Uansett, dette kommer til å bli 3p1c ph41L uanset hvordan man vrir og vender på det. Lisensspill er og blir dritt i all evighet med ufattelig skjeldne unntak, sånn ca en gang hvert tredje år. Lisenspillene ødela jo nesten hele industrien med E.T også...må spille dét på emulator en gang...

Lenke til kommentar

Tipper de vil prøve å kjøre samme modell som de gjør for filmer, leie inn folk(eller hele utviklerstudio) til hvert enkelt spillprojekt. Det kan jo være spennende å se om det vil fungere...

 

Fordelen er jo åpenbart at man kan begynne og jobbe med spillet samtidig som man begynner med filmen, så i praksis vil jo utviklingstiden bli utvidet.

 

Med tanke på hvordan lisensspill er nå i dag kan det vel ikke bli dårligere, så jeg er faktisk forsiktig positiv til dette.

Lenke til kommentar
Da er det vel klart for fullstendig lineære spill til ca. 300,- spenn som tar 2 til 3 timer å pløye igjennom. Fantasiløst og totalt uten interaktivitet. Grafikken blir imidlertid topp.

 

Skeptisk jeg ? Neida...

Støtter meg nok til Tiltman her...

 

Og til dere som snakker om at det blir lengre tid til utvikling: Ja, litt lengre. Husk at for de fleste (bra?) spill som lages, brukes det mangfoldige år på utvikling; at spillutviklingen begynner samtidig med filmingen betyr kanskje 10 måneders utvikling isteden for 8... :roll:

Lenke til kommentar
at spillutviklingen begynner samtidig med filmingen betyr kanskje 10 måneders utvikling isteden for 8... :roll:

 

25% lengre utviklingstid, det er en del det...

 

Eller så er det nok ikke mange større filmproduksjoner som bruker så kort tid fra prosjektet blir godkjent til den slippes på kino.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...