since91 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg har fått i oppgave å tolke dette diktet. For så å ha en muntlig framføring om det. Catwalk - av Lars Saabye Christensen Den magre modellen Kaster ikke skygge Hun bærer sin skygge Som en søster ved sin side Den magre modellen Sminker sitt skjellett Hun puster mellom linjene I kameraets mørke Den magre modellen Veier sitt tap Og måler sin død Med en hyssing av sol Hun er et barn Som for lengst er blitt gammel Så går hun på vannet Og snart er hun for gammel Til å være barn Den magre modellen Spiser sin skygge Svelger sin munn Og spyr sine smil Den magre modellen Sover i en rynke Så går hun på vannet Dette er hva jeg har kommet fram med til nå (kun 1, 2 og 3 vers): vers 1: Hun er ikke seg selv, hun er en annen, ”søster” symboliserer en annen person. "Bærer sin skygge" - skyggen kan være hennes identitet. Hun har identiteten inne seg, men den viser ikke. vers 2: Hun gjør seg til noe hun ikke er. Sminker seg til. Hun tar pauser der når hun er for seg selv – når ingen ser henne. (??) ”I kameraets mørke” – Når kameraene ikke ser henne. vers 3: Kan bokstavelig tolkes som om det er snakk om vekttap, altså fett. Men det kan også tolkes annerledes. – Hun har tapt noe av seg selv. Er egentlig usikker på det jeg har kommet med til nå og, så jeg sette pris på ALT av hjelp! Endret 31. mars 2008 av Jonatan777 Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det første du må begynne med er motivet i diktet, så tar du en analyse av vær værselinje. Til slutt ser du på obbygning av rytme og rim. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Any idea om hva dette betyr?: Den magre modellen Spiser sin skygge Svelger sin munn Og spyr sine smil Den magre modellen Sover i en rynke Så går hun på vannet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå