Gå til innhold

Forslag til firmanavn?


Anbefalte innlegg

Da har du kjøpt veldig dyre logoer. Jeg bruker et professjonelt firma som tar 2000,- for en full firmaprofil (logo, brevpapir og visittkort). Dette er med ubegrenset antall endringer inntil du er fornøyd. De kommer stort sett med 5 og 5 forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si meg enig i at det er dyrt. Ser man på økonomien i akkurat det du der sier, så (med normal timepris hos designer) kan de bruke 4 timer på å utvikle logo, brevpapir og visittkort til deg. For meg så høres det ut som enten a) dårlig butikk, b) en lite velutviklet logo.

 

Men om man får det hos et profesjonelt selskap, så er jo det bare supert! :-)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det var veeeeeellllddddiiiiggggg billig ... :D

 

 

Mulig å få ta en titt på herligheten?

Firmaprofilen og logo ligger på http://decon.no

 

Den var jaggu ikke dum du!

Synes forøvrig at hele oppsettet var meget apetittelig. Dyktig jobb etter min mening.

Morsom med at logo er plassert til venstre. Kan godt hende jeg faller for fristelsen til å kopiere den løsningen ... :ph34r:

 

Det eneste jeg vil sette fingeren på er visjonen din. Etter min mening er den altfor omstendelig. Hva med å koke den ned til la oss si tre setninger?

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har den i veldig mange forskjellige formater, inklusiv vektor, ja :p

 

Det var forresten ikke 2000,- jeg betalte, men 1200,-

 

At visjonen er lang? Tja. Jeg har en målsetting som er mer konkret, og består at noen få punkter. Har et ganske langt dokument med visjoner, overordnet målsetting, spesifikke mål, osv liggende på kontoret :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
At visjonen er lang? Tja. Jeg har en målsetting som er mer konkret, og består at noen få punkter. Har et ganske langt dokument med visjoner, overordnet målsetting, spesifikke mål, osv liggende på kontoret :)

 

Jeg, eller rettere sagt vi som driver med det vi driver med har en syntese av våre mål liggende på websiden. Vi krever ikke av våre kunder at de kan lese og tilegne seg vår ide ved bruk av "unødvendig" tidsbruk. Planverket vårt ligger trygt plassert på kontoret, mens andre og nye ideer ligger strødd inni hodene våre.

 

Så enda en gang og nå forhåpentligvis tydeligere så mener jeg at visjonssiden trekker ned helheten på en ellers knæsj side.

 

Håper du ikke misforstår "maset"!?

 

;)

Lenke til kommentar

Men igjen, så er det der snakk om en side med kankje et besøk eller to i mnd ;) Det er ikke noen grunn til at folk skal inn på den egentlig, så den er der bare for å ha noe.

 

Siden jeg leverer ferdige produkter, og ikke driver spesialtilpasning eller konsulenttjenester, så er det lite jeg trenger å presentere av meg selv. Jeg forventer ikke at noen skal lese den, men den fyller ut siden :p

 

Kundene mine kommer alle gjennom produktsidene mine, og er aldri innom deCon.no.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg synes en visjon kan være skrevet litt om, da virker det mer gjennomtenkt i mine øyne. Men når det kommer til forretningsidè, bør den være veldig konkret og på maks 2-3 setninger.

 

Hva er nå egentlig forskjellen mellom forretningsidé og visjon?

Lenke til kommentar
Jeg synes en visjon kan være skrevet litt om, da virker det mer gjennomtenkt i mine øyne. Men når det kommer til forretningsidè, bør den være veldig konkret og på maks 2-3 setninger.

 

Hva er nå egentlig forskjellen mellom forretningsidé og visjon?

Tja, det er vel i bunn og grunn det samme, men synes denne siden forklarte det ganske bra.

http://www.etablerersenter.no/index.php?site=default/100

Lenke til kommentar
Vel, det jeg i utgangspunktet tenkte på var at det muligens kan være litt skummelt hvis et firma kommer å sier at de vil ha forandret logoen helt og fullt, i tillegg har de gjerne skiftet navn på firmaet...

 

Du risikerer at vedkommende, som har 6-7 forskjellige firmaer (ja, den slags finnes), utnytter ditt tilbud til å få utviklet 6-7 logoer til prisen av en. Samtidig tror jeg ikke at dette nødvendigvis er argumentet som får folk til å handle av nettopp deg.

 

Et slikt tilbud kan samtidig mistolkes, som at du er "desperat" etter å skaffe deg kunder, og derav selger deg billigere enn strengt tatt nødvendig. Jeg har selv gått i fellen av å selge tjener og produkter billigere enn hva som strengt tatt nødvendig. Til og med opplevd å være fantastisk fornøyd fordi jeg ser at kundene "strømmer på", men samtidig opplevd at etterhvert som arbeidsdagene er fylles (og vell så det) går vinningen opp i spinningen. Med dette mener jeg; kostnadene ved å drive i større skala (enn på f.eks. hobbybasis), overstiger inntektene. Dette er noe du bør tenke på.

 

Samtidig skal det sies at en logo vanligvis koster femsifret beløp. Det kan fort komme opp i både 10', 20', 30' å få utviklet en god logo. Jeg vil anbefale deg å ta noen forhåndsregler. F.eks. å tilby de og de prisene i begrenset periode. Etterhvert som kundene strømmer til, kan du da tillate deg å justere prisene opp.

 

Dette er i utgangspunktet bare mine tanker rundt temaet, du må selv velge hvordan du ønsker å gjøre det. Liker initativet ditt, så ville bare gi deg noe å tenke på. :-)

Da har jeg endelig kommet hjem fra en ukes reise i Lofoten.

 

Mye fornuftig du sier der Franken! :)

 

Skal ta en titt på prisene og "lifetime" endringer.... og hva jeg gjør med det.

 

Takker så mye for innspill :)

Lenke til kommentar
Det var veeeeeellllddddiiiiggggg billig ... :D

 

 

Mulig å få ta en titt på herligheten?

Firmaprofilen og logo ligger på http://decon.no

Dette var en veldig flott logo.

Men ikke spesielt krevende dog...

 

Nå er det jo ikke jobben bak, men resultatet som teller... men denne logoen du linket til her er en typisk logo som lett kan lages på under 3 min.

 

MEN!... og jeg sier MEN!... Det tar sef. tid og klekke ut hvordan en logo skal være.. og dette må selvsagt tas med i beregningen.

 

Min logo er jo også latterlig enkel og lage... men jeg funderte noen timer før jeg fant ut hvordan den skulle være.

Jeg elsker enkle og elegante logoer.

 

Og logoen du linket til her er nettopp det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...