Gå til innhold

Forslag til firmanavn?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og lurer på om jeg skal starte mitt eget lille enkeltmannforetak.

Jeg har sendt inn en samordnet registermelding til brønøysund og i den forbindelse så lurer jeg litt på om noen her kunne komme med forslag til navn på foretaket?

Først så bør jeg kanskje si litt om hva jeg har planer om å tilby og hva foretaket består av:

Dette er altså ett foretak som drives av meg alene, og er rettet mot bedrifter som trenger hjelp til laging av brosjyrer/layout/logo. Jeg utfører også oppgaver som å ta bilder av evt. produkter som skal være med i en evt. brosjyre og den redigeringen og arbeidet det medfører.

Programmer jeg bruker er Photoshop/Indesign/Illustrator, og alt blir laget i proffe filformater og klare til trykk.

Jeg jobber hjemmefra, og kundene betaler ikke noe som helst før de er fornøyde. Først etter endt betaling, sender jeg over orginalfilene og eller til trykk.

Som sagt så er ikke dette ett levebrød for meg, men en liten biintekt. Jeg jobber som sagt også hjemmefra og har absolutt null utgifter på dette, da jeg allerede har en pc, jeg bruker.

Dermed så kan jeg garantere ALLE mine kunder det billigste alternativet, uansett hva dem måtte finne av priser andre steder på nett. (Noe ala Elkjøp's prisgaranti)

MEN!!... firmaet må som sagt ha ett navn, og her er noen kriterier til navnet jeg håper dere kan hjelpe meg med:

1. Helst ett norsk navn. Navn med ordet "design" i seg, er oppbrukt og vil bare drukne sammens med tusen andre.

2. Navnet må være ledig som .no-domene.

3. Forklarende og seriøst.

Det beste navnet jeg synes selv jeg har funnet på hitill, som følger kriteriene over er: firmatjenester.no

Noen som tør prøve seg? :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
firmadesign.no / bedriftdesign.no ? (ja ser at du egentlig ikke vil ha med design i navnet, men det er jo det du driver med? :) )

Ikke så ille forslag dette... men bedriftsdesign.no er opptatt domene.

Firmadesign.no er faktisk ikke så ille.... Men ordet "design" er så oppbrukt liksom. Er så mange med det ordet i navnet sitt liksom. Vil liksom skille meg litt ut, så langt det er mulig vertfall...

Men takker for forslaget....

Noen flere?

Lenke til kommentar
Så det du driver med er profilering? Mitt forslag til deg da er at du finner på noe med det ordet i seg. ;)

Brukte selv lang tid på å bestemme navn. Skrev opp en fin liste, før navnet plutselig bare dukket opp når jeg tenkte på noe helt annet.

Er enig med deg der... men har ennå ikke funnet noe passende navn med "prfilering" i seg, som også er ledig og passer som domene. (.no)

Er ikke noe særlig med alt for lange domenenavn.

Sist jeg forsøkte, så mener jeg "firmaprofilering.no" var opptatt....

Kom gjerne med forslag folkens!

Hittill, så er det to navn som er best likt av meg, og det er:

firmatjenester.no

firmadesign.no

firmatjenester.no er allerede registert :)

Tenkte jeg kunne registrere ett par til.... koster jo ikke så mye...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kall firmaet ditt for GigaFlow ...! :thumbup:

Hehe... GigaFlow er bare ett nick jeg fant på for noen år siden.

Tror ikke jeg ville blitt tatt seriøst med ett slikt firmanavn.

Synes vel egentlig ikke det er noe spesielt kult nick en gang... hehe.

Men firmanavnet er nå bestemt og opprettet.

Nå mangler kun den siste finnishen på hjemmesiden, samt noen små innkjøp.

Jeg skal også ha ett forum på hjemmesiden med tiden...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg var såpass tussete at jeg like godt kalte mitt firma for Pencilcase ... ;)

Til nå virker det som det blir tatt seriøst ... :ph34r:

Edit: Glemte å rope Gratulerer så myket!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Okay.. men jeg er litt mostander av å bruke engelske navn på alt sammen jeg da. Så sant man ikke ha veldig store planer om å drive stort og internasjonalt, så ser jeg ikke vitsen.

Er jo drøssevis av sider som har engelske ord i navnet. Derfor så bli nyopprettede sider som skal bli søkbare på samme navn nærmest sjanseløse. Dermed så vil man også få mindre besøkende på siden sin.

Ikke for at min side har så voldsomt med besøkende, men markedet jeg først og fremst retter meg mot er norske nystartede og mindre firmaer. Hels også lokale firmaer slik at jeg kan tilby tjenester som krever oppmøte.

Ikke for at jeg er redd for å konkurrere med de største, men ganske enkelt forde jeg driver skuta alene, samt at jeg har en fast jobb ved siden av hvor jeg reiser ca. 1 uke i mnd.

Er jo ikke noe poeng å reklamere i det vide å det brede for å kapre mest mulig kunder både utenlands/innenlands, når man ikke har kapasitet til å serve kundene.

Jeg vil heller levere kvalitet enn kvantitet.

Mye bedre å bruke god tid på dem kundene man får, enn å få mange missfornøyde kunder grunnet dårlig oppfølging.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi konkurrerer sikkert ikke i det samme markedet. Jeg tilbyr mentale "huskestuer", og de jeg konkurrerer mot er bare sååå seriøse, ja og kjedelig korrekte. Har vent meg til dette navnet nå etter et par år med "leting". Så det har falt seg helt naturlig for meg. Man kan si at eierskapet er udiskutabelt, så da har jeg oppnådd noe som mange firmaer/idéer mangler. Nemlig en "identitet".

;)

Lenke til kommentar
Vi konkurrerer sikkert ikke i det samme markedet. Jeg tilbyr mentale "huskestuer", og de jeg konkurrerer mot er bare s��� seri�se, ja og kjedelig korrekte. Har vent meg til dette navnet n� etter et par �r med "leting". S� det har falt seg helt naturlig for meg. Man kan si at eierskapet er udiskutabelt, s� da har jeg oppn�dd noe som mange firmaer/id�er mangler. Nemlig en "identitet".

;)

Du har nok et poeng der ja.

Skulle jeg en dag velge å si opp jobben, så hadde jeg nok satset mye mer, men da på det norske markedet. Men jeg er litt redd for å tilby mer enn jeg kan levere.

Det er ikke aktuelt og tjene store penger for enhver pris for meg vertfall. Mye hyggeligere med 20 fornøyde kunder, enn 200 "midt-på-treet" kunder.

Hadde jeg kunt holdt på med dette på heltid, så hadde jeg som sagt hatt større kapasitet og kunne da serve flere kunder, men inntill det, så klarer jeg meg i det små.

Uansett, så kan produktene jeg leverer sammenlignes med andre store og seriøse aktører. Å lage en logo er ikke all verden, men man skal også kunne veilede kunden og ha litt innsikt i hvordan ting bør være.

Nå kommer jeg som sagt til å levere en del fler tjenester enn de jeg har publisert på hjemmesiden, men som sagt... den som gaper for høyt, kan sette fast kjeven.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vil føye til at det å finne et passende navn bare var en liten del av helheten. Logo, målformulering, hjemmeside og visjon for firmaet kostet på alle måter litt mere.

:yes:

Lenke til kommentar
Da vil jeg bare informere om at firmaet er oppe å går :)

Takker for hjelpen alle sammen!

Her er nettsiden for dere som vil ta en titt:

www.firmatjenester.no

PS! Flere tjenester skal legges ut på siden, så fort jeg får tid.

Logoen din ligger jo lagnt til venstre for skjermen, så alt jeg ser oppi venstre hjørnet er "matjenester.no", banneret på venstresiden er ekstremt blur og vanskelig å lese, Den grønne "ingressen" gir litt dårlig kontrast, rød font på kontakttider ser ikke så bra ut og rent typografisk varierer det litt for mye mellom fonter og varianter.

Men lykke til, jeg regner med dette bare er et førsteutkast :)

Lenke til kommentar
Da vil jeg bare informere om at firmaet er oppe å går :)

Takker for hjelpen alle sammen!

Her er nettsiden for dere som vil ta en titt:

www.firmatjenester.no

PS! Flere tjenester skal legges ut på siden, så fort jeg får tid.

Logoen din ligger jo lagnt til venstre for skjermen, så alt jeg ser oppi venstre hjørnet er "matjenester.no", banneret på venstresiden er ekstremt blur og vanskelig å lese, Den grønne "ingressen" gir litt dårlig kontrast, rød font på kontakttider ser ikke så bra ut og rent typografisk varierer det litt for mye mellom fonter og varianter.

Men lykke til, jeg regner med dette bare er et førsteutkast :)

Ja, det er en del småting som skal rettes på.

Det at logoen ligger for langt til venstre er du den første som "klager" på.

Har du vanlig CRT-skjerm? (bilderørskjerm)

Jeg tror at hvis man kjører oppløsning 1200 eller mindre i bredden, så blir det slik.

Skal sef. ikke være slik.. ikke det jeg mener... men logoen bør ligger der den ligger, eller flyttes lenger inn mot midten. Men da blir det krasj med menyen.

Jeg vurderer ett litt annet design... men det blir endret på etter hvert.

Jeg er dessverre ingen hjemmeside-guru... Det er design og slikt som er min greie.

Jeg bygger altså ikke hus... men jeg bestemmer åssen det skal se ut :)

Tusen takk for innspill :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Kjører 1280 x 1024 på LCD. Det er da ikke grenser for krav til skjermoppløsning du setter.

Men så har du også alle de "banneroverskriftene" har en ekkel blur-effekt som gjør de vanskelig å lese.

Ok... det skal sef. være mulig å se denen siden med din oppløsning.

Skal endre på dette så fort jeg får tid.

Når det gjelder den blur-effekten (som kun er en svak skygge) så synes jeg ikke denne er noe sjenerende.... den blir bare litt "bløtere" liksom.

Det er selfølgelig smak og behag så klart.

Men skal ta det til etterretning og se om jeg får gjort noe med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...