Gå til innhold

Under 2k, greie standardfunksjoner, moderat solid.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Samsung E100 i tre år som jeg har vært fornøyd med inntil den nylig tok seg en dukkert. Naturlig nok trenger jeg ny mobil, og har kikket på tester erfaringer. Det jeg ønsker er omtrent som følger:

- Gode basisfunksjoner, dvs god lyd når man ringer (hvis ikke det er en selvfølge), ingen irriterende feil når man skriver SMS, ingen avsindig liten lagringsplass på SMS'er osv.

- Grei batterilevetid.

- Lav stråleverdi! Under 0.8.

- Ser ingen grunn til å hoppe over kamera når omtrent alle mobiler har det. Ser ut som 1.92 er standard, holder i massevis for meg.

- Moderat solid design. Samsung'en mistet jeg i bakken flere ganger uten at den tok natta, og jeg var ikke veldig bekymret for litt regndråper uten at jeg trengte å drive risikosport med den.

- Standardfunksjoner som en enkel kalender (sync ikke veldig viktig), alarm, kalkulator osv.

Hva type angår, likte jeg godt at det var en klappetelefon (kamskjell?), fordi den innerste skjermen holdt seg vakker og ripefri i lomma. Ser ut som det er gått av moten siden sist, så jeg venner meg vel til det meste.

Jeg har tidligere hatt veldig dårlig erfaring med Nokia. Bra brukergrensesnitt og alt det der, men irriterende lite solide, fort knirking og snart sjarkete. Hvis det har forandret seg er jo det strålende, ellers vil jeg gjerne holde meg unna dem. Jeg ønsker heller ikke en "sportsmobil" der man punger ut det hvite av øyet for å få en telefon med kjempetrege taster og stygg skjerm.

For å være helt ærlig er jeg ikke sikker på hva EDGE og 3G egentlig er for noe, utover teknologi som går på overføring. Har aldri brukt internett på mobilen. Det er sikkert kjekt å ha og alt det der, men jeg klarer meg helt ypperlig uten og betaler ikke ekstra for det.

Jeg har funnet Sony Ericsson S500i som ser helt grei ut, og godt innenfor alle krav. Problemet er at jeg har lest en del erfaringer som sier at den ikke akkurat er solid.

Noen andre anbefalinger? Jeg legger mer vekt på brukererfaringer enn tester, fordi det er *de* som viser hvor solid en mobil egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...