n0b0dy Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg har en WD elements(ekstern) hdd som jeg har lagret diverse backup filer på. Da den plutselig begynte å klage over at papirkurven var korrupt, prøvde jeg å redde backup filene, som forøvrig er lagret som store(ca 50GB) .tib filer. Jeg fikk reddet ut alle untatt en. Den stopper å overføre når det er 12gb igjen. Når jeg kobler til harddisken sier windows at den kan være ødelagt og ber meg kjøre checkdisk. Checkdisk fryser på samme sektor hver gang. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få ut den siste backup filen? Eventuelt programmer jeg kan bruke? Endret 27. april 2008 av n0b0dy Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Prøv å kjør HDD regenerator etterfulgt av CHKDSK. Lenke til kommentar
n0b0dy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Prøv å kjør HDD regenerator etterfulgt av CHKDSK. Med farten til hdd regenerator kommer det til å ta flere dager å komme gjennom hele disken på 500gb. Finnes det ikke noen programmer som kan få ut den ene filen uten å pløye gjennom hele harddisken først? Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har ofte hatt hell med å hente ut filer fra harddisker med skadede sektorer i Linux. Det virker som om Linux takler skadede sektorer mye bedre enn det Windows gjør. Du kan prøve en såkalt Linux Live-CD, f.eks. Knoppix Linux som du finner her. Lykke til! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vel du kan jo bare bruke HDD regenerator på akkurat de sektorne den klikker på. Lenke til kommentar
n0b0dy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Vel du kan jo bare bruke HDD regenerator på akkurat de sektorne den klikker på. Kvordan finner jeg ut hvilke sektorer den klikker på når jeg kopierer en fil? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Diskmon viser fysisk harddisk-aktivitet mens Diskview viser hvor den befinner seg fysisk på harddisken. Lenke til kommentar
n0b0dy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Må ta denne tråden opp igjen da jeg etter flere ukers prøving enda ikke har klart å få noe som helst ut av disken. Oppsummering: Jeg skal hente ut noen bilder og dokumenter fra en ca 50gb stor backup-fil(.tib) Hdd regenerator finner tusenvis av korrupte sektorer, men henger seg etter hvert. Knoppix sier at jeg må kjøre chkdisk /f for å gjenopprette NTFS-etellerannet. Chkdsk henger på stage 2, 11% og xp kommer ikke inn på harddisken i det hele tatt. Vet noen om noe jeg kan gjøre selv for å få reddet ut dataene mine? Endret 27. april 2008 av n0b0dy Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har du brukt Diskview for å finne ut hvilke sektorer den fila du skal ha ut befinner seg på og deretter kjørt Hdd regenerator på de akutelle sektorene? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 http://www.runtime.org/ Koster ingenting for å analysere om data kan reddes. Husk riktig versjon, FAT32 eller NTFS. Kan data reddes så betaler du over Visa, koden får du innen noen minutter. Lenke til kommentar
n0b0dy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Har naa faatt aapnet disken i knoppix og kopiert over det aller viktigste. Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det var bra at du fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå