Zetheus Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har i det siste slitt med at lyden på min Dell I9300 ikke har fungert som den skal. Ved bruk av headsett vil kun høyre kanal gi fra seg lyd. Dell sin kundeservice kaller dette slitasje, og vil ikke dekke det på garanti. Laptopen ble kjøpt for ca 2,5 år siden, med 1 års CaR service. Ettersom jeg ikke kommer til å kjøpe ny laptop før til sommeren/høsten, leter jeg derfor etter billige alternativer til det integrerte lydkortet (med mindre noen vet hvordan det kan fikses). Et eksternt USB-lydkort burde vel fungere? Denne fra Siberia, denne fra Trust, eller skal jeg leve på vann og havregryn en uke og kjøpe etPCMCIA-kort til en smule dyrere prislapp? Noen erfaringer med lignende problem eller eksterne lykort? Jeg kommer nok til å avinstallere det integrerte kortet for å slippe videre problemer med det... Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har også tidligere hatt samme problem med Acer Aspire 5100, og løste det ved å innstallere lyddriveren etter hver oppstart(stress, ja) ellers forsvant det plutselig en dag, og har ikke vendt tilbake siden. Lykke til! Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Lyden i høyttalerene forsvinner til tider også. Får den tilbake ved å legge fingeren over minijackutgangen... Har forsøkt å reinstallere drivere uten hell... Takker for det, dell anbefalte meg å skifte hovedkort - til en hyggelig pris på ca 3 høvdinger.... Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Nå ser det ut til at ingen nettbutikker har kortet inne lenger... Er det i ferd med å gå ut av produksjon...? Hva kan jeg gjøre da...? Edit: Nå blir jeg litt forvirret her... Har jeg PCMCIA/PC-Card, eller har jeg ExpressCard på min Dell I9300? 2,5 år gammel... Edit2: Har funnet ut at jeg har PCMCIA/PC-Card, Type II CardBus. Utrolig hva man finner på wikipedia.... Endret 1. april 2008 av Zetheus Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Bumper denne da jeg begynner og bli litt irritert på nettbutikken jeg bestillte fra. De sender ikke, og har mest sannsynlig oppgitt feil på siden deres. I tillegg forsvinner PCMCIA-kortet ut av sortement fra en god del nettbutikker. What to do? Det virker som om det er den eneste PCMCIA-løsningen på markedet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå