Gå til innhold

BK: Mine første portretter!


Anbefalte innlegg

Pretty Eyes

post-93156-1206952951_thumb.jpg

 

Nikon D200 m/ Nikkor 17-55mm f/2.8 ED

 

Damn!

post-93156-1206952971_thumb.jpg

 

Nikon D200 m/ Nikkor 50mm f/1.8D

 

Stemning!

post-93156-1206953315_thumb.jpg

 

Nikon D200 m/ Nikkor 50mm f/1.8D

 

Tatt på ISAK! Modellen på s/h bildet er min 3 modell, så er ganske fersk. Modellen på bilde nr 1 var min 6 modell, så jeg hadde fått litt mer tid bak lampene, men uten noen lærerguru ble det selvlært, så var helt blank på positurer.

Modellen på nr 3 var min 2. modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skarpe og fine bilder!

 

Bilde 1: Flotte hudtoner, og fint utsnitt. Liker at modellen fyller hele "framen".

 

Bilde 2: Fint "high key" bilde (flott at det ikke er utbrent :) ) . Liker også posituren og komposisjonen. High key er en teknikk som jeg har lyst å lære meg. Hvor mye har du gjort i etterbehandling?

 

Bilde 3 har jeg litt problemer med. Jeg synes det er noe rart med øynene til modelle, så jeg får det ikke til å stemme for meg.

 

Hva slags belysning brukte du?

 

Francis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Til å være dine første portretter er det vel ikke noe annet å si enn vel gjennomført..:) Liker bilde 1 og 2 best, og av de to er nok 2'n favoritten..:)

Lenke til kommentar

Mr. Olsen er tilbake! :)

 

Synes det første bildet har godt potensiale, men savner litt mer lys i ansiktet. For min del er ikke 2-ern noe særlig spennende. Ikke noe galt, men synes det blir for sterilt og for lite intimt portrett.

 

3-ern er vel kanskje min favoritt. Liker komposisjonen! Eksponeringen er god og bildet er skarpt og fint.

 

Til å være noen av dine første studioportretter - godt jobbet! :)

Lenke til kommentar
Skarpe og fine bilder!

 

Bilde 1: Flotte hudtoner, og fint utsnitt. Liker at modellen fyller hele "framen".

 

Bilde 2: Fint "high key" bilde (flott at det ikke er utbrent :) ) . Liker også posituren og komposisjonen. High key er en teknikk som jeg har lyst å lære meg. Hvor mye har du gjort i etterbehandling?

 

Bilde 3 har jeg litt problemer med. Jeg synes det er noe rart med øynene til modelle, så jeg får det ikke til å stemme for meg.

 

Hva slags belysning brukte du?

 

Francis

 

Bilde 2: Har ikke gjort så mye i etterbehandlingen, kun fjernet en stor hårtust, litt lysere bakgrunn, og kontraster.

 

Bilde 3: Belysningen på nr 3 er en stor softbox.

 

Til å være dine første portretter er det vel ikke noe annet å si enn vel gjennomført..:) Liker bilde 1 og 2 best, og av de to er nok 2'n favoritten..:)

 

Takk! ;)

 

Mr. Olsen er tilbake! :)

 

Synes det første bildet har godt potensiale, men savner litt mer lys i ansiktet. For min del er ikke 2-ern noe særlig spennende. Ikke noe galt, men synes det blir for sterilt og for lite intimt portrett.

 

3-ern er vel kanskje min favoritt. Liker komposisjonen! Eksponeringen er god og bildet er skarpt og fint.

 

Til å være noen av dine første studioportretter - godt jobbet! :)

 

Får bare beklage lyset, skjermen min er så fucka, og bruker ikke noe historgram når jeg redigerer så bildene blir ofte veldig mørke, helvettes skjerm.

 

Nr 2 var ment high-key, med fokus på øyene, noe jeg syns jeg har lyktes med, men kan godt være lite spennende.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Bare hyggelig det. Jeg har ikke peiling på det fototekniske så jeg uttaler meg jo bare som legmann. Ekspertene "tennes" nok av andre faktorer enn meg som bare ser ett bilde slik det er uten å ha kunnskap til å kunne analysere komposisjon osv.

 

Du har i alle fall funnet søte jenter til å stå modell for deg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...