Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan bearbeide eksamens-nerver?

Anbefalte innlegg

Hvordan forebygger man/bearbeider man nerver for eksamen og ikke minst dagen hvor man får vite hva man skal opp i? Jeg sliter med nerver allerede i mars måned, noe som ødelegger mye for livskvaliteten.

Jeg vet at man skal forberede seg, slik at man ikke har dårlig samvittighet overfor det.

Har tenkt til å forberede meg grundig.

Jeg er trygg på alle fagene, untatt matematikk.

Kommer jeg opp i matematikk, går jeg i kjelleren:S

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du snakket ÆRLIG med likesinnede i klassen din om eksamenen? Hjalp meg da jeg fant ut jeg skulle komme opp i matte muntlig i 10. Så jeg og kammeraten min øvde på ting vi begge fant vanskelig, og hjalp hverandre der vi "utfylte" hverandres kunnskaper.

Lenke til kommentar

Kommer du ikke opp i både muntlig og skriftlig, eller er det bare oss ikke-så-høyt-oppe-i-skolesystemet som må det?

Kjenner meg igjen. Ikke bare eksamen, men alt innen skole. Men er i den heldige situasjonen at jeg kan falle en del i snitt, og likevel komme inn der jeg vil. Utrolig hvor mye energi du sparer på å ikke yte 100% hver eneste gang, spesielt hvis du ikke trenger det.

Men ellers har jeg ikke noen andre konkrete forslag enn å jobbe godt med de fagene du kan komme opp i. Neppe til stor hjelp...

Endret av Elij
Lenke til kommentar
Kommer du ikke opp i både muntlig og skriftlig, eller er det bare oss ikke-så-høyt-oppe-i-skolesystemet som må det?

Kjenner meg igjen. Ikke bare eksamen, men alt innen skole. Men er i den heldige situasjonen at jeg kan falle en del i snitt, og likevel komme inn der jeg vil. Utrolig hvor mye energi du sparer på å ikke yte 100% hver eneste gang, spesielt hvis du ikke trenger det.

Men ellers har jeg ikke noen andre konkrete forslag enn å jobbe godt med de fagene du kan komme opp i. Neppe til stor hjelp...

Hei

I VG2 etter den nye reformen kommer man bare opp enten skriftlig eller muntlig. Slik var det ikke på ungdomsskolen (da var jeg oppe til muntlig og skriftlig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...