Gå til innhold

Asus P4G8XD + Sapphire R9500 = No Go!

qdos

Anbefalte innlegg

Er det andre som har problemer med denne kombinasjonen? Så snart maskinen blir foret med et snev av 3D-grafikk låser den seg, og strømbryteren er eneste løsning.

Har 360W PSU og 2x256MB Twinmos CL2 RAM, samt alle de nyeste driverne. Må bestemme meg for å returnere kortet i kveld hvis jeg skal bruke angrefristen.

Hvilket kort bør jeg gå for i stedet? Rundt 2000,-...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har det samme problemet. Kjører dual-skjerm og begge låser seg.

For meg skjer det også når jeg bruker iexplorer. Helt uoppfordret. Kan skje mens jeg skriver. Måtte skrive dette på nytt, for det skjedde da jeg skulle poste dette for 10 min siden

Noen ganger skjer det etter 15min bruk andre ganger har jeg spilt i 4-5 timer uten at det skjer.

Har du testa å sette opp AGP-spenningen?

Har ASUS P4G8XDeluxe, Hercules Radeon 9700, 2x 512 Twinmos CL2,5

Lenke til kommentar
Ryktene sier at AGP forer det med litt lite spenning. Prøvd å øke med 0.1-0.2 V ? Mitt Sapphire 9500 kom ikke inn i Win engang på KT400. Regner med at det ligger en litt uheldig serie av disse kortene på markedet nå kanskje ?

Noen som har prøvd å følge ^^ dette rådet a?

Lenke til kommentar

Satte AGP spenningen til 1.7V, uten at dette hjalp.

Får meldingen:

szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10024E440040121458

szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.1.6255 Offset : F06D06EA

hmm

Lenke til kommentar

Jeg har ikke dette problemet :)

Men noe skjer når jeg øker FSB, lurer på om det er AGP'n som sliter..

Har prøvd å sette spenninga til 1,6 & 1,7 & 1,8 uten hell

Noen erfaringer ?? JEG VIL HA MER FART !!

Prøver å få systemet til å gå med FSB = 166 ...

Lenke til kommentar
Ryktene sier at AGP forer det med litt lite spenning. Prøvd å øke med 0.1-0.2 V ? Mitt Sapphire 9500 kom ikke inn i Win engang på KT400. Regner med at det ligger en litt uheldig serie av disse kortene på markedet nå kanskje ?

Hadde også det problemet KT 400 chipset... har levert det inn no... fekk du det nokon gong til? dvs funka det med agp spenning? ok frå starten av: fekk du blinkande rektangulære figurar over skjermen og det komm absolutt ingenting opp?`har(hadde) kort men det funka aldrig! amraam har det inn no!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...