Gå til innhold

kde menyen oppdaterer seg ikke

Anbefalte innlegg

La nylig inn KDE 3.1 på min Gentoo installasjon og har kommet over en ganske rar feil.. KDE menyen oppdaterer seg ikke.

Har f.eks. prøvd å legge inn Kopete som jeg vet fra tidligere installasjoner oppdaterer menyen automatisk. Har også prøvd å legge til programmer via KappFinder, men dette fungerer heller ikke.

Kopiering av f.eks. Kopete.desktop filen til '/usr/kde/3.1/share/applnk/Internet', '~/.kde3.1/share/applnk/Internet/' og '/usr/share/applnk/Internet" fungerer ikke.

Det rare er at hvis jeg kjører meny editoren så dukker alle programmene opp, men i selve menyen ligger kun de programmene som følger med kdebase default.

Noen som har en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjørt kappfinder?

Jepp.. står i posten min også faktisk :wink:. De programmene jeg har prøvd å legge til der dukker heller ikke opp.. i menyen ihvertfall. *.desktop filene blir generert på alt. Det er det som er det rare med hele greia.

ah. trøtt. :)

får teste med å emerge kopete, sjekke hva som skjer på min Gentoo

Lenke til kommentar
De programmene jeg har prøvd å legge til der dukker heller ikke opp.. i menyen ihvertfall. *.desktop filene blir generert på alt. Det er det som er det rare med hele greia.

hmm, etter en emerge kommer kopete inn i min kde 3.1 meny.

Kan det være noe så spenstig som feile rettigheter på /usr/share/applnk osv?

Lenke til kommentar
De programmene jeg har prøvd å legge til der dukker heller ikke opp.. i menyen ihvertfall. *.desktop filene blir generert på alt. Det er det som er det rare med hele greia.

hmm, etter en emerge kommer kopete inn i min kde 3.1 meny.

Kan det være noe så spenstig som feile rettigheter på /usr/share/applnk osv?

Kanskje. Jeg er på jobb nå så jeg får ikke ramset opp hva jeg har av rettigheter der, men har du mulighet til å sjekke dine? Helst både /usr/share/applnk.. og /usr/kde/3.1/share/applnk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...