Gå til innhold

Min Case-Mod Plan

Anbefalte innlegg

Hvis du fortelle meg hvordan jeg kan legge ut et bilde på forumet skal jeg vise deg et enkelt men stilig drage motiv  :lol:   :lol:  

Får bare vont i hode av den der sirkelen.. og de der med mye farger så bare VANSKELIG ut.

Du sa frese ut, mener du da å bruke en crc/laserfres ? Eller bare for hånd ?

Hvis førstnevnte, kan du jo lage omtrent hvor komplekst motiv du vil, bare bruk photoshop først og transformer bildet slik at det bare er "outlined"/sketched...

Jeg skjærte imidlertid ut logoen til favorittbandet mitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne?? Hvorfor skal du skjære d ut??`Det blir seriøst fort dårlig håndverk!! Printe ut på transparent folie å klistre d på plexien er enklere å penere!

promoNibbler.jpg

Må si meg enig, det der var en ambisiøs figur å skjære ut med mindre du er håndtverker elns.

Kjenner du noen som går på arkitekt eller produktdesign er det imidlertid fort gjort, de har som regel tilgang til fres :)

Lenke til kommentar

du bør bruke noe utstyr som du kan gravere med, skal du skjære den ut med skalpell så får du en litt av en jobb. Har du tenkt å sette inn lys på siden av den eller bare la den være der. Her er foresten dragen som jeg har gravert ut.

Dragon.jpg

Jeg er litt stolt over den, men så ble den veldig bra og da. Jeg borra inn dioder i siden på plexien slik at den lyser opp. Jeg skal få lagt ut noen bilder etterhvert, men jeg har ikke kameraet hos meg nå så det blir en stund til.

Lenke til kommentar

(syns ikke det er så fint med sånne store sorte "volvo" lister)

Ka i F@en har Volvo med dem listan å jøre?

Sorry, min feil.. Men skal ha list, men skal ha den chroma lista fra microplex.. for den er ikke så stor og klumpete.

Anngående den utfrsingen. Så har jeg enda problemer med å finne ut hvordan jeg skal gjøre det. har ikke dremel e.l og har ikke tillgang på andre greier. var å spurte om de hadde noe på formgivning på vgs, men det hjalp ike mye. Så jeg skal dra til en plass der de "kanskje" gjør slik i en butikk. Hos gullsmeden eller noe liknende.

Siste utvei er å få kjøpt en skapell og rett å slett skjere det ut forsiktig.

Men lurer bare på hvorfor den fyrn har slengt ut masse bender og nibbler bilder på denne posten? :evil:

du bør bruke noe utstyr som du kan gravere med, skal du skjære den ut med skalpell så får du en litt av en jobb. Har du tenkt å sette inn lys på siden av den eller bare la den være der. Her er foresten dragen som jeg har gravert ut.

Har nettopp bestilt denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLL3RE fra microplex og tenkte jeg skulle sette den intill plexiet for å lyse opp bildet. Håper ikke jeg må bore inn LED da.. håper det holder med å bare sette den på siden eller oppå.

Måtte bestille katodene fra 3dfxcool og betale for en ekstra inverter :evil: , men siden jeg skal PRØVE å ha alt ferdig før et LAN om 2 uker så. :D

Håper bare på å få tilbakemeldinger på hvordan dette kan gjøres.

Lenke til kommentar
Hva med denne?? Hvorfor skal du skjære d ut??`Det blir seriøst fort dårlig håndverk!! Printe ut på transparent folie å klistre d på plexien er enklere å penere!

Må si meg enig, det der var en ambisiøs figur å skjære ut med mindre du er håndtverker elns.

Kjenner du noen som går på arkitekt eller produktdesign er det imidlertid fort gjort, de har som regel tilgang til fres :)

Har bare en ting å si: Ikke gi deg før du har prøvd! :woot:

BTW.. Så har jeg laget hull i side døra nå og det gikk helt smertefritt med stikk sag og fin fint metall blad (1,2mm). Det hele var gjort på 5 min med mindre hørsels skader(glemte øre propper)

Så jeg anbefaler hvertfall stikksag framfor å kjøpe dremel til 900 og heller bruke 30,- på noen blar. Men husk hørselværn, briller (fikk nesten en metall bit i øyet og en som har sagd litt med stikk sag før.

Lenke til kommentar

Jeg ser at du har litt dårlig tid, men jeg kan jo kanskje gjøre det for deg. Bare send meg bildet og hvor stort det skal være på mail. Jeg kan kjøpe plexi og slikt her og sende det opp til deg når det er ferdig. Har en type jeg kjøper plexiglass hos. Og jeg synes ikke han er så gæli på pris. 60 kr for A3 størrelse. Jeg kommer nok ikke til å bruke så lang tid på bildet. Men send meg en mail så kan vi snakkes.

Lenke til kommentar

Woohoo! har fått tak i dremel lignende ting som en utgraverings forlenger passe på. Bil-lakk er også skaffet og samme med plexi glass..

Sandpapir har onkelen min sendt til meg. Han er vist dagli leder for et firma som sender masseproduksjons utstyr til store firmaer eller no.. så han skulle sende slikt papir til meg. Finhetsgrader: 600,1200 og 2000

Så det ser ut som jeg er i mål med annskaffelse av utstyret jeg trenger.

Lenke til kommentar

altså.. har ikke fikset hjemmeside ennå.. eller den første klikket.. så jeg lager bare en geocities side med bilder på..

Det eneste jeg har gjort er å røske av alt som skal lakkes og skjert hull i ene side døra. Når sandpapiret kommer begynner bildene å komme.

Lenke til kommentar

har fiksett hjemmeside nå!! www.sneball.tk

Ikke mange bilder der inne nå, men det kommer.

har fått sandpapiret mitt (1000,1500 og 2000) både for vanlig sliping i våtsliping. Pakkene er på posten i morgen så jeg skal begynne å pusse i kveld + at jeg henter meg et kamera for å få ut noen flere bilder.

kommer ikke noe bilder før i kveld eller morgen kveld. For jeg er på jobb i morgen til klokken 15:00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...