Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har bestemt meg for å case-mode istedet for å kjøpe nytt kabinett Har et 3-4 år gammelt cinet kabinett som skal angripes av dremel, sanpapir, lakk og plexi glass. Vifteplasser: Har 2 stk kabinett vifter.. en på 60x60 og en på 80x80. Der den 60x60'en er skal jeg lage plass til to 80x80 vifter. Så er det muligens plass til en 120x120 der den 80x80 er. Så skal jeg ha en 80x80 eller 120x120 på toppen. Så skal jeg kanskje hive inn 2 80x80 i sidedøren til å blåse ned på pci kortene eller en 120x120. Vet ikke hva som er best. Vindu: Jeg tenkte på å skjere ut et Alien hode i døra, men så kom problemet fram.. Hvordan får jeg til øynene? Lime fast i plexi eller? Kom gjerne med forslag. For jeg vill ikke ha bare øynene som er skjert ut. Har litt lyst å se hva som er inni kabbis. btw: skal ikke ha lister (syns ikke det er så fint med sånne store sorte "volvo" lister) Lakking: Nå har jeg valget.. som er: Å la fattern ta med seg delene som skal lakkes ned i bilhallen der de lakker biler å være 98% sikker på at de blir slik jeg vill ha det og at det blir bil finish på hele kabbis. Eller kjøpe 4-6 spray bokser å prøve selv å ha en 50-50 sjangse på at det blir fint eller ikke fint. Vill helst ha bif finish på lakeringen Jeg kommer til å slenge opp en hjemmeside der jeg setter inn bilder. Bilder er altså det minste problemet for meg. For fattern har et digital kamera til ca 30.000(fotograf) Jeg håper å få menge tips fra mer erfarne case-moddere fordi dette blir min første ordentlige mod. Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Ang. øyne til alien hodet: du kan male/ lakke øynene på plexiglasset.... (kanskje ved hjelp av sjablong) man får andre lister enn store svarte "volvo lister" da... :wink: http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Først og fremst.. Takk for svaret. For det andre.. ja det finnes andre lister, men man trenger dem ikke. Hadde tenkt å sette noen kraftige bolter (popper eller noen umbrako skruer) mest til pynt bruker jo blank silikon for å feste vinduet med. Linken din fungerte ikke helt, men da må du høyre klikke inne på siden å gå på egenskaper å kopiere den linken. Har laget en liten skisse over luftstrømen som blir i kabinettet da, skla se om jeg får lagt det ut på forumet. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Straks kommer det inn en link til et bilde av luftsrøm... Så kom jeg på med en smart ting for å skjekke om jeg har plass til en 120x120 vifte.. Ta en cd plate for å skjekke diameteren på hullet du trenger.. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Her er linken: http://www.geocities.com/gaute16/cyrus Gi gjerne tilbake meldinger på forbedringer eller noe lignende. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hey, bruke umbrako skruer hadde vært fett, tror ikke jeg har sett det noe sted. Ville tatt med kabinettet til bilhallen hvis det ikke var altfor dyrt. Vil jo fort koste rundt 400kr for 6 spraybokser. Se hvor stort hull man trenger for 120x120mm vifte med CD. Det var jo genialt. Har et par sånne 8cm CD'er liggende her, passer jo da perfekt til viftehull for 80x80mm vifter. Smart. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 hmm, billakk er FETT! Ang. vifter: 120mm 120mm 120mm.... De kan du sette på lavt turtall, og allikevel flytte luft Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Angående det med lakkeringen: Hvis du ikke har noe særlig anbefaling med lakkering, ikke liker å prøve & feile samt at du utenom bilhaller o.l ikke har et egnet sted for lakkeringen (riktig temperatur, god ventilering, ikke så viktig med hvor lakkstøvet havner hen) - så anbefaler jeg STERKT å få det profesjonelt gjort. Ja, det koster noe mer, men så er du garantert et meget bra resultat. Selv har aldri lakkert noe stort før, og har i skrivende stund sløst bort 1 boks primer, 2 bokser svart lakk og 1 boks klarlakk (kr 34,90 pr. boks, kjøpt på Biltema) på ingen verdens ting. Ikke bare måtte jeg kjøpe alle disse på nytt, jeg måtte også kjøpe en boks med maling/lakkfjerner for å få bort svineriet fra de 2 mislykkede forsøkene mine. Men hvis du vil satse på å lakkere selv, er det 3 ting som er spesielt viktig å ta hensyn til: 1. Rommet du lakkerer i bør være stort og godt ventilert. Veien til å få løsemiddelskader blir betydelig avkortet når man tar hensyn til dette, samt at du sparer omgivelsene dine for alt det lakkstøvet som vil oppstå. Man ser tilsynelatende ingenting til dette, men stryker man fingeren over en virkårlig plass i rommet du lakkerer i, da vil jeg love deg at du legger merke til det. Dvs. ikke lakker i rom der det oppbevares f.eks matvarer og datamaskiner/skjermer. 2. Alltid, og da mener jeg ALLTID les bruksanvisningen på boksen. Respekter sprayavstanden på 20-30 cm (noe jeg flere ganger ikke gjorde og fikk betale dyrt for) og spray på tynne, tynne strøk flere ganger enn å peise på med tjukke strøk og dermed risikere at lakken renner. Renner lakken, er du føkka. Det er så å si umulig å slipe dette vekk for hånd - man kan like gjerne finne fram boksen med malingfjerneren. Og la det for all del tørke godt, minst 10 timer avhengig av temperatur (helst mellom 20-25 grader) og helst i et helt døgn dersom du skal slipe noe på overflaten (bruk våtslipepapir, med korning på 400 og 600) 3. Til slutt - kanskje det aller viktigste: Ha tålmodighet, og ikke bli altfor ivrig. 'Nuff said. Følger du disse rådene, så er det gode sjanser for at du får et finfint resultat for egen hånd... Kan anbefale deg Kjell Erik Budalen sin casemod-guide på Overklokking.no. Du kan lese mer om mitt eget prosjekt her. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Lakeringen i bilhallen blir mest sansynligvis gratis Fattern er godt kjent med han som har bilhallen... Så kan faktisk pappa lakere ordentlig. Tror jeg skal ha metalic grå men bil finish Men helt seriøst.. var det INGEN som viste om det med cd'ene?? Skal dra å få tak i noe dremmel lignende i morgen.. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Vindu: Jeg tenkte på å skjere ut et Alien hode i døra, men så kom problemet fram.. Hvordan får jeg til øynene? Lime fast i plexi eller? Kom gjerne med forslag. For jeg vill ikke ha bare øynene som er skjert ut. Har litt lyst å se hva som er inni kabbis. btw: skal ikke ha lister (syns ikke det er så fint med sånne store sorte "volvo" lister) Vel, en litt kul effekt er å skjære selve motivet i plexien, da helst med skalpell à la det du får kjøpt på norwegian modellers.. Deretter setter du dioder rett inn i plexi'en fra siden, og lyset fra disse vil traversere gjennom plexi'en helt til de brytes der hvor du har risset i den, og lyset slipper ut gjennom dine rissninger. Så motivet blir faktisk opplyst. Sjekk metku.net for mer detaljer. Når det er sagt så er alien-motiver en ganske harry/fjortis sak etter min mening. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Ja vet det men jeg prøver å finne et passende motiv som jeg kanskje freser ut i plexiet.. Men det er problemet, jeg er ikke helt sikker på hva slags motiv jeg kan lage, Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Arg, skulle akkurat si det samme. Har gjort noe lignende selv, og som Metku.net sa så blir det penest og best vis man skjærer speilvendt og så snur plexiglasset. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Arg, skulle akkurat si det samme. Har gjort noe lignende selv, og som Metku.net sa så blir det penest og best vis man skjærer speilvendt og så snur plexiglasset. Ja jeg forstår, men er det noen som vet om en side med noen drage motiver på? ser etter noe kinesiskt drage motiv. Var akkurat å skjekket prisen på plexi glass hos glass mesteren og jeg holdt på å få hjertestans når jeg hørte prisen. 286,- for et 60x80 cm glass i 3 mm tykkelse. Så er det noen plasser hvor jeg kan få kjøpt BARE plexi glasset?? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Har vert å fikset plexiglass nu, men det var vell kraftig.. Hører vell egentlig hjemme i en tank(men kommer fra ruten på en seilbåt). 1cm i tykkelse. Fikk det fra en gavmild far til en kompiss Har problemer med å få tak i dremmel til å kutte opp døren med, men det er andre alternativer da. Stikk sag med metall blad burde funke fint. Skal fikse bilder i natt/morgen og hjemmeside. Men trenger hjelp til å bestemme meg. Skal jeg har en 120x120 vifte eller 2 80x80 vifter? der det er plass til 120x120 vifter. Se her for å skjekke hvor det er plass til 120 vifter: http://www.geocities.com/gaute16/cyrus en annen ting jeg heller ikke får bestemt meg for er: list (chrome list evt.) eller ikke list? Hvis ikke list blir jeg å lime fast plexi å så bore noen hull å sette umbrako skruer igjennom for pynt. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 120mm vifter, og umbrakoskruer Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Okey, men blir å ha bare en 80x80 i side døren.. for en 120 tar for stor plass.. skal frese ut et motiv i plexiet som skal ta litt plass.. Må bare finne motivet først Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Hvis du fortelle meg hvordan jeg kan legge ut et bilde på forumet skal jeg vise deg et enkelt men stilig drage motiv Får bare vont i hode av den der sirkelen.. og de der med mye farger så bare VANSKELIG ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå