Ocyris Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hei, jeg har to maskiner som deler en internett linje gjennom en svitsj, men jeg greier ikke å få disse to til å kommunisere med hverandre. Begge maskinene har Xp, og jeg har prøvd den hjemme nettverks wizarden i xp uten hell. Er det noen som kunne fortelle meg hvordan jeg kan finne den andre maskinen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har du prøvd ping kommandoen? Hvis du får svar på ping så er det grunnleggende i orden. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Du bruker vel straight nettverkskabel, og ikke krysset? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kom akkurat over et tips her om NetBEUI: http://www.scotsnewsletter.com/35.htm#tipadaweek Har ikke vært noe problem for meg, men andre sier at det hjelper big time. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Slå av eventuelle brannmurer og finn egen ip via f.eks. i winipcfg og kjør ping fra den andre maskinen. Funker denne så bruk "Søk etter andre maskiner" for å finne denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå