Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har Canal Digital begynt å strupe linjene igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd noe merkelig den senere tiden (les uker). Hvis jeg kobler meg til trackere som er kjent for å holde rede på både lovlydige og ikke fullt så lovlydige peers, så virker det på meg som om linja mi ender i en sandbox. Med det mener jeg at det å starte nye sessions mot IPr, uansett protokoll (-ssh) og innhold tar uhorvelig lang tid. Derimot når først kanalen er åpen, så er det ingen begrensning på overførselshastigheten. ca. 0,5/1minutt etter at jeg stenger ned kontakten mot disse trackerne, så fungerer linja helt normalt igjen. Hvis jeg kobler meg til mer skjulte trackere, så opplever jeg ingen problemer.

Det virker nesten som om Canal Digital gjør dette med vilje for å irritere kundene sine bort fra public-fildeling.

Er det noen av dere andre som har opplevd dette, eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, kjekt å få det bekreftet fra andre brukere også:)

Jeg finner det egentlig rimelig usmakelig at man innfører slike limitasjoner, da det faktisk foregår store mengder lovlig fildeling over de mest kjente public bittorrent trackerne.

Lenke til kommentar

Har store problemer selv med Canal Digital. Nesten hver eneste ettermiddag mister jeg nettet opptil flere ganger, og sånn at jeg må restarte routeren for at jeg skal få det tilbake.

For ett par måneder siden mistet jeg nettet ofte, opptil i flere uker.

Nei, jeg laster sjeldent ned torrents.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd problemer med lang tid for å åpne nye sessions.

Testet å starte en torrent fra "en kjent svensk nettside", og deretter prøve å åpne diverse nettsider. (også sider som jeg vet ikke lå i cache osv.)

prøvde å starte en ssh-tilkobling også, men heller ikke da var det noen forsinkelse på å opprette nye sessions.

høres merkelig ut at noen er strupa, mens andre ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...