Gå til innhold

Integrere skjerm i kabinett?

Fisk1

Anbefalte innlegg

Satt og grubla som vanlig, og kom på noe som kunne vært artig; hva med å bygge en skjerm inn i ene siden på kabinettet?

På den måten trengte man bare å ta med kabinett, mus og tastatur på f.eks LAN, og man slapp å dra med seg en skjerm.

Også er det jo en artig casemod! :)

Det jeg tenker på er å få montert en skjerm i kabinettdøra, altså på motsatt side av hovedkortet.

Selve festinga skulle ikke være noe problem, her lager jeg noe, men det lurer på er åssen jeg skal få kobla skjermen til VGA?

Vil ikke ha en Reodor Felgen-løsning der jeg lar kabelen fra skjermen stikke ut av en PCI-slot, og så inn i VGA-kortet på den vanlige måten. En mulighet er jo å ta kabelen ut bak, og modifisere koblingen så det ikke ble så klumpete...

Er det noen som har noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Varmeproblemet kan løses ved at skjermen kan "vippes ut" av kabinettet. Noe som også er en fordel dersom kabinettet ikke står helt i øyehøyde

Det kunne vært noe.

Planen er i bunn og grunn å gjøre dette for syns skyld i utgangspunktet, ikke nødvendigvis slik at det er veldig praktisk å bruke.

Masse vifter får ta seg av varmen. :wee:

Men! Hvordan skal jeg få kobla skjermen til VGA? :hmm:

Lenke til kommentar
modifisere på kontakten på skjermkortet kanskje? :) skal da ikke være så vanskelig trot jeg :p

Du tror? :wee:

Vel, jeg har ikke snøring om hvordan det skal gjøres. Evt. måtte jo være å lodde kontaktene rett på kortet, men jeg tror ikke det er noe jeg skal begynne med...

Lenke til kommentar
Du får lage ditt eget kabinett fra grunnen av så får du det som du vil :) .

Kanskje, men det er liksom ikke det som er poenget med det eventuelle prosjektet... :hmm:

Ingen som har noe til meg her? Kanskje det er feil kategori?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...