Gå til innhold

Style XP

CIder

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Har brukt Style XP en stund,er greit med litt forandring i utseendet til skrivebordet av og til.Har imidlertid hørt at slike programmer "spiser" en del ressurser,deriblant Ram.Stemmer dette?.

Bestemte meg derfor for å avinnstallere programmet for å se om det ble noe ytelseforskjell.Syns å mene at ting har blitt litt raskere uten Style XP innstallert... :shrug:

Men etter avinnstalleringen har det dukket opp to andre problemer!. Det ene er at det nå ligger en del temaer under Egenskaper for skrivebord som jeg ikke får slettet.Og de virker jo naturligvis heller ikke siden Style XP er avinnstallert.Noen ide på hvordan jeg kan slette dem?.

Det andre er at når jeg fra kontrollpanelet skal gå inn på Egenskaper for Mus og velge pekere,kommer det opp en feilmelding om at noen filer er skadet eller er i bruk.Noen som har opplevd noe lignende?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker også stylexp, har overvåka det og testa med 3dmark og sisoft sandra, det bruker maks 15Mb av ram (har for det meste lagt på 3-9Mb).

har ikke merka noen ytelsesforskjell men det spørs hvordan pc du har og ikke minst hvor mye ram du har, jeg har overkill med ram så det spiller ingen rolle med 10Mb fra eller til, har som regel over 700Mb ledig med ram.

Jeg har ikke merka noen feil med det ennå og jeg har brukt det en god stund nå.

Synest stylexp er et fett program :D

p.s har dere husket og lastet ned siste oppdatering, det er viktig!

Lenke til kommentar

Style XP er ikke likt som andre slike program, og bruker derfor i teorien ikke noe som helst mer ressurser enn windows bruker til vanlig.

Style XP patcher bare en dll fil, slik at det går an å bytte ut skinsene windows bruker. Det er ikke et program som kjører i bakgrunnen!

De fleste skinsene vil du ikke merke noe som helst forskjell i ytelsen. Det kommer nok an på hvor "tung" grafikk det er brukt i skinsene, hvor tregt det går, og som sagt er de fleste skinsene ganske enkle, slik som standard skinnene er.

Men uansett, ressursbruket er minimalt, og hvis du har en noelunde oppegående PC (ca 1ghz og 128MB ram), vil du nok ikke merke noe forskjell. Det gjorde hvertfall ikke jeg.

Edit: Kom på at Style XP finnes hvis som et program også. Jeg aner ikke poenget med det, hvertfall ikke hvis det kjører i bakgrunnen. Last ned Style XP Patcheren, og patch Uxtheme filen. Da slipper du noen ekstra programmer.

Lenke til kommentar
Selv om du har fjernet StyleXp ligger 'themes'ene dine fortsatt på harddisken. Gå til C:windowsResourcesThemes  og slett det du måtte ønske.

Ja,jeg vet det.Men problemet er at de ikke vil la seg slette der.Det med musen ordnet seg etter å ha avinnstallert og reinnstallert musedriverne x-antall ganger... :-?

GeeZuZz: Den patchen du nevnte var jeg ikke klar over.Den var super!!.

Takker alle sammen.Nå gjenstår det bare å få slettet de themes'ene.Men det er forsåvidt ikke noe stress...

Lenke til kommentar

koster style XP noe? Betaler dere, eller bruker dere evt. en trial version? Hvor kan jeg laste det ned om det finnes trial? og hvor finner jeg den siste viktige patchen?

Er style XP vanskelig å bruke?

Lenke til kommentar

Husker ikke prisen, men det var ikke mer enn at jeg betalte med Visa. Tror det er 30dagers trial.

Siste nedlasting fra TGTSoft er ferdig patchet.

StyleXP bruker forsvinnende lite systemresurser. Men om man bruker store themes med store grafikkfiler går det selvfølgelig tregere. Om themene er fornuftig laga (samma bildet blir brukt flere steder, rammer og linjer blir definert kun med farge og størrelse etc ) blir resursbruken ofte mindre enn med defaultthemet til XP.

Jeg bruker StyleXP for å kunne kjøre minimalistisk, men stilig og funksjonelt. :yes:

Lenke til kommentar
Selv om du har fjernet StyleXp ligger 'themes'ene dine fortsatt på harddisken. Gå til C:windowsResourcesThemes  og slett det du måtte ønske.
Fare..!

Ikke slett Luna, dette er standard-utseendet til Windows XP (dvs den du bruker når du velger Windows XP Style under Display Properties)

Ikke sikkert maskina klikker hvis du sletter den, men du får i hvert fall ikke brukt det utseendet mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...