TLZ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hva er best? Stretch så siden strekker seg etter browseren eller fast størelse(i så fall, hvilken størrelse?) Ser at de fleste proffe sider er fast, dessuten har eg vansker med å få det til se fint ut på stretch. Men eg er ikke sikker... Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kommer fullstendig ann paa hvordan layoutet er paa siten. De fleste "proffe" sider har en fast stoerrelse, ja. Som oftest 800*600. Men ogsaa 1024*648. Noen har et valg mellom skjermopploesning foer du kommer til selve siten, andre sites "detecter" skjermopploesningen din, og aapner en spessielt tilpasset html fil eller no annet. Saa har du de som er full screen, og "stretchy". Ville ikke anbefale aa ha det slik at sajten strekker seg etter browseren. Ender ofte opp litt.... ja. ehm (finner ikke ord). Eksempel paa et vel utformet layout med "stretching" (hvor da stretching passer inn), er f. eks. paa XMB-Forum'ene (http://www.xmbforum.com/community/boards/) og andre forum. Haaper det hjalp litt... :wink: Mvh, Joachim Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Bestemt meg for fast... Hvordan lager eg sider som detecter opløysning'en? Er dette nåke java greier? Er det mulig å gjøre dette server side(ASP.NET C#) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 hvis du bruker bilder lønner det seg nok å holde seg til fast, men hvis du ikke bruker bilder er det ikke no problem, personlig bruker jeg nesten aldri bilder, pleier lage designet i 1024*768 så fixer jeg det så det passer i 640*480 for å være sikret at det går i stort sett alle oppløsninger uten noen større problemer, mener å huske at : <script type="text/javascript"> if (screen.width < 1024 && screen.height < 768) window.location="small_index.html" else window.location="index.html" </script> mulig at noe sånt funker, men jeg har ikke skrevet Javascript på noen år så jeg vet ikke om det ble helt riktig. ta en titt på http://www.w3schools.com/js/ for mer om javascript Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå