martin4x4 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Når jeg prøver og formatere så låser tastaturet seg så jeg ikke får trykket på knappene. Har dere noe forslag til hva det kan være. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kanskje tastaturet kan låses opp. Har du lest bruksanvisningen til tastaturet? Hvilket OS? Hvorfor og hvordan vil du formattere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis det er et USB-tastatur, gjerne trådløst, kan det hende at drivere til dette tastaturet ikke kan finnes i installasjonen. prøv gjerne et eldre P2/P tastatur (Med orginal rund lilla kontakt) Hvis du allerede bruker et slikt tastatur, prøv å resette orginalinstillingene i BIOS. (Du kommer som regel inn i BIOS ved å trykke DEL / DELETE knappen på tastaturet ved oppstart.) Lykke til! Lenke til kommentar
pstub Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er ikke C: du prøver å formatere vel? Eller en partisjon med pagefile (sidevekslingsfil) på? Lenke til kommentar
martin4x4 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Skal prøve og svare så godt jeg kan er ingen expert men men. For det første bruker jeg win.xp.Grunnen til jeg vil formatere er at det er nesten ikke igjen plass på c: drevet,og att maskinen henger seg opp hele tiden kan ikke gjøre noen ting f.eks. når jeg prøver diskoppryddning så låser dritten seg. Har et slikt gammelt tastatur med rund dings man stapper inni dataen.Det er riktig nok ikke orginal tastaturet men det står no microsoft på det .Når jeg bruker tastaturet som nå så fungerer det greit.Det med og resete i bios har jeg ikke prøvd men skal gjøre det. Takk for alle svar hittil og håper svaret her hjalp litt Lenke til kommentar
martin4x4 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Har nå prøvd og finne ut av det og resete keybordet i bios men finner igen ting der som tilsier at jeg kan gjøre det.Finner det ikke jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du skal ikke resette noen instillinger til tastaturet i BIOS, men selve hovedinstillingene til BIOSet. Dette er ofte taster som F10, F11 eller lignende. Etter resetting av BIOS kan du igjen prøve å starte opp xp-installasjonen. Jeg hadde selv en gang problemer med at tastaturet ikke fungerte i xp-installasjonen. Måtte bytte over til et eldre keyboard, som fungerte utmerket. Håper du får det til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå