Gå til innhold

BK: How We Used to Live (5 bilder)

Anew

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke god kutyme å legge ut mange bilder i bildekritikken på én gang, men jeg har nå altså en liten haug med bilder jeg ønsker tilbakemelding på, og de hører sammen. For første gang har jeg vært ute og luftet 105mm f/2.5 AI'en min med tid til å fokusere på foto. For meg, som for det meste holder til i brennviddene fra 30mm og nedover, var det en stor forandring, og utfordring, å jobbe med teleperspektivet og den forholdsvis brutale kompresjonen det medfører.

En fisk på land:

272482695_QjLUa-L.jpg

f/4, 1/60sek, iso 200

Drypp:

272484747_tXtjy-M.jpg

f/2.8, 1/160sek, iso 200

Til bryggen:

272485049_RNhqh-M.jpg

f/2.8, 1/180sek, iso 200

Borgerskapets diskret forfall:

272485420_C9RLo-L.jpg

f/2.5, 1/160sek, iso 100

Brødre i forfall:

272486258_fhKA2-M.jpg

f/4, 1/160sek, iso 200

Alle bilder er selvsagt manuellfokuserte.

Større versjoner her: http://anew.smugmug.com/gallery/4618995_dS73n#272482695

Som om det ikke var nok - en outtake (det var umulig å komme til for å få et godt bilde):

272483722_6TB5U-L.jpg

...og et bilde av passasjersetet på bilen min da turen var over:

272505857_Wm6yF-L.jpg

Nokia N95, f/2.8, 1/17sek, iso 320 :fun:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Som de fleste, så fikk jeg ikke med meg denne serien heller. Ser at det var rett før aprilfesten, så jeg var vel opptatt med å styre med den.

Mye snadder her. Borgerskapets forfall er nok min favoritt, tett etterfulgt av brødrene.

Tom

PS. For de som lurer, så er denne tråden fra før de nye rettningslinjene ble innført. Så det er ingen grunn til å kicke på manglende BK: og linkede bilder.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Kjekt med litt oppmerksomhet, Anew? Jeg kan sende deg en giro hvis du sender meg adressen din i en PM... :grin2:

Hehe. Ja, det var jo voldsomt til oppmerksomhet ca. 9 måneder etter at jeg postet serien. I og med at jeg var ganske fornøyd med serien var det jo nokså nedslående å få ca. null respons, men det er jo hyggelig nå da... :)

Jeg er også veldig glad i brødrene. Siden Simon nevner lyset, så skal det sies at dette var en grå og trist dag med hissig duskregn (kan man si det? lett regn, men mye av det... :))

136 treff på "bonusbildet" av utstyret liggende i bilsetet i løpet av dagen... :roll:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...