Anew Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Det er jo ikke god kutyme å legge ut mange bilder i bildekritikken på én gang, men jeg har nå altså en liten haug med bilder jeg ønsker tilbakemelding på, og de hører sammen. For første gang har jeg vært ute og luftet 105mm f/2.5 AI'en min med tid til å fokusere på foto. For meg, som for det meste holder til i brennviddene fra 30mm og nedover, var det en stor forandring, og utfordring, å jobbe med teleperspektivet og den forholdsvis brutale kompresjonen det medfører. En fisk på land: f/4, 1/60sek, iso 200 Drypp: f/2.8, 1/160sek, iso 200 Til bryggen: f/2.8, 1/180sek, iso 200 Borgerskapets diskret forfall: f/2.5, 1/160sek, iso 100 Brødre i forfall: f/4, 1/160sek, iso 200 Alle bilder er selvsagt manuellfokuserte. Større versjoner her: http://anew.smugmug.com/gallery/4618995_dS73n#272482695 Som om det ikke var nok - en outtake (det var umulig å komme til for å få et godt bilde): ...og et bilde av passasjersetet på bilen min da turen var over: Nokia N95, f/2.8, 1/17sek, iso 320 Endret 2. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Hva syns vi om mange bilder? "Til Bryggen" er vel det bilde jeg likte best. Kunne klart meg uten det nermeste gjerde til høyre som er ute av fokus, men likte det ganske bra. "Borgerskapets diskret forfall" var heller ikke altfor ille Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Dette er en superbump, men den er på sin plass. For makan til neglisjering av gode bilder har jeg aldri sett i BK. Jeg liker hele serien, og er enig med deg (uttalelse i en tråden "Dine beste forumbilder 2008) og Marius i at "Mot bryggen" er det beste. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Kan ikke huske å ha sett denne før i det hele tatt. Riktignok ble den opprettet før jeg ble medlem, men jeg hadde fulgt med på forumet lenger enn dette. Jeg likte for så vidt også "Drypp" og "Brødre i forfall". Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg var også fraværende da, men noen må ha sett tråden før. Og de burde skamme seg nå. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 'Mot bryggen' er direkte herlig. For en gangs skyld syns jeg begrenset dybdeskarphet faktisk gjør et bilde (tross alt gjør de fleste den feilen å overbruke denne egenskapen). Borgerskapets forfall liker jeg også svært godt. Nå fikk jeg veldig lyst på bedre utelys og litt gode motiver. Damn you, DAMN! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Som de fleste, så fikk jeg ikke med meg denne serien heller. Ser at det var rett før aprilfesten, så jeg var vel opptatt med å styre med den. Mye snadder her. Borgerskapets forfall er nok min favoritt, tett etterfulgt av brødrene. Tom PS. For de som lurer, så er denne tråden fra før de nye rettningslinjene ble innført. Så det er ingen grunn til å kicke på manglende BK: og linkede bilder. Endret 2. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Mot bryggen er min favoritt, og dessuten er jeg litt missunnelig på joggeskoene dine Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes alle bildene har sine egne, forskjellige kvaliteter. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg tror "Drypp" er det jeg liker best. Passelig abstrakt, og veldig fine farger. "Til brygga" tror jeg hadde blitt bedre uten den biten med gjerde som stikker frem på høyresiden. Men det hadde vel krevet en annen brennvidde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Kjekt med litt oppmerksomhet, Anew? Jeg kan sende deg en giro hvis du sender meg adressen din i en PM... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Flotte bilder, absolutt. Vanskelig å plukke ut én favoritt, men det var vel heller ikke oppgaven. "En fisk på land" har en ekstra apell for meg, enda så uskjønt det er. Jeg skulle gjerne hatt en av de to brødrene... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Kjekt med litt oppmerksomhet, Anew? Jeg kan sende deg en giro hvis du sender meg adressen din i en PM... Hehe. Ja, det var jo voldsomt til oppmerksomhet ca. 9 måneder etter at jeg postet serien. I og med at jeg var ganske fornøyd med serien var det jo nokså nedslående å få ca. null respons, men det er jo hyggelig nå da... Jeg er også veldig glad i brødrene. Siden Simon nevner lyset, så skal det sies at dette var en grå og trist dag med hissig duskregn (kan man si det? lett regn, men mye av det... ) 136 treff på "bonusbildet" av utstyret liggende i bilsetet i løpet av dagen... Endret 2. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Fine bilder. "Drypp" syns jeg har skikkelig potensiale. Ville ha hatt med "noe" i bakgrunner der, gjerne veldig diffust og tåkete, som fortalte meg at jeg var i en fisker/båt-verden. Men liker den smale dybdeskarpehet uansett. Men med en ev. diffus bakgrunn hadde bare "dråpen" blitt bonusen i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå