Keiseren av Grønland Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 <div class="cat"><?php the_category(',') ?></div><div class="cite"> skrevet av <?php the_author(); ?>, <?php the_date("d.m.Y"); ?></div> Jeg har prøvd i forskjellige rekkefølger men ingen er problemfrie. Jeg vil at det kun skal være én linje under topicen i Wordpress som ser slik ut: Nyheter skrevet av _navn_ den_dato_ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Lær deg heller HTML først. <p class="meta"><?php the_category(', '); ?> skrevet av <cite><?php the_author(); ?></cite>, <?php the_date("d.m.Y"); ?></p> Skal du ellers ha to diver, som er blokkelementer, til å ligge ved siden av hverandre bruker du float-egenskapen i CSS. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Så kan jeg bare paste det du skrev der nå? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det burde jo være en smal sak å prøve. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Sånn, jeg måtte endre litt på koden du pastet til dette: <div class="cite"><?php the_category(', '); ?> skrevet av <cite><?php the_author(); ?> den <?php the_date("d.m.Y"); ?></cite></p></div> Da ble det seende ut som jeg ville. Med koden du ga meg havnet det et hakk lengere ned. Det ble altså et mellomrom der, uten at jeg vet hvorfor. Men fortsatt så er det litt annerledes enn den opprinnelige koden. Av en eller annen grunn så står navnet til author i kursiv, samme gjør datoen. Og det virker ikke som CSS stiliseringen er aktiv for teksten lenger. Kategorien står ikke i bold osv. Sånn var det før: <div class="post"><div class="cat"><?php the_category(',') ?></div> <a class="title" href="<?php the_permalink() ?>" style="text-decoration:none;" rel="bookmark" title="Permanent Link: <?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a> <div class="cite"> skrevet av <?php the_author(); ?>, den <?php the_date("d.m.Y"); ?></div> <?php edit_post_link(); ?> <?php the_content(); ?></div> Sånn er det nå: <div class="post"> <a class="title" href="<?php the_permalink() ?>" style="text-decoration:none;" rel="bookmark" title="Permanent Link: <?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a> <div class="cite"><?php the_category(', '); ?> skrevet av <cite><?php the_author(); ?> den <?php the_date("d.m.Y"); ?></cite></p></div> <?php edit_post_link(); ?> <?php the_content(); ?></div> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Inspiser med Firebug i Firefox og se hva slags CSS som gjelder for elementene. Evt. nullstill default styles i nettleseren med en reset-CSS, for eksempel Eric Meyer sin. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 OK, har rettet det så langt til dette: <div class="cat"><?php the_category(', '); ?><cite> skrevet av <?php the_author(); ?> den <?php the_date("d.m.Y"); ?></cite></p></div> Men fortsatt fortsatt så er "Cite" teksten feit, og i kursiv, uten at det er spesifisert. Hva skal jeg gjøre med dette? Hvis hver div er på sin egen linje så oppstår ikke dette problemet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvorfor legger du ikke til stiler for cite-elementet i CSS, da? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Det er default styling for cite-elementet i nettleseren din. Så hvis du skriver dette i CSSen din; cite { font-weight: normal; font-style: normal; } burde det løse "problemet" ditt. Led litt på HTMLDog.com om CSS og HTML, så vil du nok skjønne litt mer Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Lenge siden jeg leste om HTML gitt. Valgte egentlig wordpress så jeg slapp unna med å gjøre så lite koding som mulig. Jeg klarer delvis å lese CSS og HTML koder, nok til å foreta små endringer som plassering, størrelser, lengter og slikt, men ikke skrive nye egenskaper. Husker aldri kodene til det. - Karsrud, jeg redigerte Cite elementet sånn som du sa, uten at det ga noen effekt. Det ser faktisk ut som hver av disse, både .cat og .cite begge er stilisert dobbelt opp i CSS kodingen. For eksempel er det nederste feltet på siden min definert av Cite, og Commenttotal. Når jeg redigerer commenttotal så først endrer teksten seg slik jeg vil. Men da både link og plugin tekst (views). - Er det forresten helt umulig å stilisere to divs på samme linje uavhengig? Koden jeg har nå har to forskjellige definisjoner, men kun én av dem fungerer om gangen. Akkurat nå er det .cat som gjelder. Selv om det er en cite tag der også: <div class="cat"><?php the_category(', '); ?><cite> skrevet av <?php the_author(); ?> den <?php the_date("d.m.Y"); ?></cite></div> <?php edit_post_link(); ?> Lett forklart vil jeg at kategorien skal være i tjukk tekst og author+dato i tynn svart tekst. Altså forskjellig tekst decoration på én og samma linje. Det må da vel gå an? Endret 1. april 2008 av Ramius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå