Gå til innhold

Hvilket P4 Hovedkort!!!?

tmisund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal vi tippe lille datanerd satt i bios stile opp på max og trudde han hadde klokka?  :lol:

1: "stile" ...... LÆR DEG å skrive først bonde! Du TRUR nok mye rart!

:roll:

DIVERSE: Det er nye C1 stepping med 1.525V. Prøvde med en eldre type

1.8 SL63X, men klarte kun 2.74Ghz max. Men denne SL6LA er meget OC' vennlig. Er nok ikke stabilt nok på 3.3(klarer ikke burn-in over 10 runder) men sier litt om dens potensiale. Klarte 3.4, med 190 fsb, men klarer ikke å komme inn i W2K, får BOD. Skulle hatt DDR 480 eller 500, kunne jeg kjøre minne på (180 / 3) * 4 = 240 *2= 480DDR!.Men har bare Twinmos DDR400 m/Winbond. Klarer 450, men vet ikke om det er CPU eller minne som gjør systemet ustabilt i burn-in test. Noen som vet/tror? Med Vapochill el.lig ville den nok klare det fint. Prøvde en 2.0Ghz, også den C1 stepping. Gikk rett opp i 3.2Ghz.

Også en annen ting: ABIT IT7 MAX 2.0 bruker 3000mkF og 1500mkF kondensatorer, i forhold til 1500 og 1200 mkF hos f.eks ASUS P4GE-V.

se her:

http://www.digital-daily.com/motherboard/a...4ge/index04.htm.

Dette er selvsagt noe av grunnen til kortet er noe dyrere, men full av

specs er det også.

Lære meg skrive, nja, litt vanskelig med dyseleksi? eller? vis oss noen biler av hastigheten a :) allså noen screenshoots av tester :)

Lenke til kommentar

Foresten så kan jeg klokke til 3.2 jeg og. kommer ikke inn i windoews heller :) men står 3.2 hehe. men poenget er vell komme inn i win/unix eller? hvem som helst kan ta en bilde av en starta maskin hvor det står hastigheten er (som dit eksempel) 3.2 :woot:

Go 14 :p

Lenke til kommentar
Det var 3.3!!  Men jeg får ikke kommet inn i OS, så jeg må nesten ta bilde av POST -screen får å bevise dere her!

Strengt tatt ikke så vanskelig og overklokke noe enorm når det ikke stilles krav til at du faktisk kan bruke pcen til noe... men min 486DX kan jo brukes til mer enn din "3,3GHz" :shrug:

Lenke til kommentar

Alle her mener visst at 845pe eller ge ruler....Ja det kan nok stemme det..

Men, det har kommet nye HK på markedet som faktisk slår de når det kommer til ytelse.

Kjøpte selv et Gigabyte sinxp 1394 m/SIS 655 chipset i forrige uke og er kjempefornøyd!!!!!!!!!!

Har kjørt dette kortet med en fsb på 163mhz og da var det dønn stabilt...

Doble minnebusser er heller ikke å forakte..... Kjører selv 2 512 brikker med TwnMos m/winbond pc 3200 og da har kortet ikke noe problem med å kjøre på ddr419 med 2-2-2-6 innstillinger. Dette gir minnebåndsbredde på 3,8Gb!

videre har kortet firewire, 56 usb 2 utganger og gb lan.

Software bundelen er også helt utrolig!!! (inkl. Norton Internet security)

PE og GE baserte hovedkort er meeeget gode hovedkort, men etter min mening er dette både hvassere og mer fremtidsrettet...

Her er utdrag fra to tester av dette kortet:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1784

http://www.ocworkbench.com/2003/gigabyte/s...sinxp1394-1.htm

lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Hvis du ser posten min lengre oppe, hvis du ikke er BLIND, kan du se at

jeg har skrevet at den er ustabil på 3.3! Kommer forbi POST, men BOD under OS loading. Skjønner? Stabil på rundt 3.0Ghz

Sorry, fikk ikke med meg det. Regnet med den var stabil på 3.3, hvis ikke ser jeg ikke helt poenget med å skryte av det her... Jeg kan jo klokke min til 3.8, men da tror jeg ikke den heller blir stabil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-80wCWpIM

min p4 2,8 klarer jeg å få opp i 4,1 når jeg setter vcore på maks,det at jeg har kuttet ned forventet levetid til 3 uker og at jeg ikke kommer forbi windows loading screen gjør ingenting...

tror du har misforstått litt jeg :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...