Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Be med en "ukjent" jente på kaffe eller lignende?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Møtte en jente på fest her i helgen. Hun er en veldig god venninne med en venninne av meg. Vi pratet endel sammen, men vi pratet også med andre. Har lagt hun til facebook nå, og har en liten samtale gående der. Vil det være dumt å bare be hun med ut på en enkel kaffe eller lunsj, eller vil dette kanskje oppfattes som "sjarmerende"?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les litt i pickuptråden, masse å hente der ;) Den ligger på førsteisden.

 

Istedenfor å spørre så direkte, kan du legge det frem slik at du godt kan ta henne med på noe du allerede skal gjøre; feks "hei, jeg skal på skitur på lørdag. Være med? Hvis jeg tar med appelsin, tar du med kvikklunsj og godt humør!"

Lenke til kommentar
Les litt i pickuptråden, masse å hente der ;) Den ligger på førsteisden.

 

Istedenfor å spørre så direkte, kan du legge det frem slik at du godt kan ta henne med på noe du allerede skal gjøre; feks "hei, jeg skal på skitur på lørdag. Være med? Hvis jeg tar med appelsin, tar du med kvikklunsj og godt humør!"

Vanlig kaffe fungerer og, må ikke smøre alt inn i 3kg margarin liksom :p.

Lenke til kommentar
Les litt i pickuptråden, masse å hente der ;) Den ligger på førsteisden.

 

Istedenfor å spørre så direkte, kan du legge det frem slik at du godt kan ta henne med på noe du allerede skal gjøre; feks "hei, jeg skal på skitur på lørdag. Være med? Hvis jeg tar med appelsin, tar du med kvikklunsj og godt humør!"

ELLER så kan man bare spørre ut på en kaffe...

Lenke til kommentar

Klart man kan gjøre det! - det er jo det vanlige å gjøre..

Akkurat derfor er det jo artig å gjøre noe annerledes. Jeg liker mer å bli spurt på en litt mer uvanlig og spennende date enn en som inneholder kaffe eller kino. Men jeg liker det også altså! :p

Lenke til kommentar
Absolutt ikke!

 

"Kan jeg få lov til å be deg med ut på lunsj en dag?" er vel en slager. Jeg hadde tatt det som et positiv spørsmål.

 

Lykke til! :D

NNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! For all del ikke si det der! Sheeesh!

 

Skal vi spørre om lov og tillatelse til å være i nærheten av dem også nå? Skriftlig i tre eksemplarer kanskje? Makan. Men ellers er det et greit spørsmål, om enn noe tradisjonelt og date-aktig (får jentene til å skru filteret på MAKS). Bedre om man ikke klistrer i panna på dem at "vi skal ut på date!" Derfor er det mye bedre hvis du allerede skal noe selv, eventuelt sammen med en venn eller tre, og spør om hun vil være med. Det sparer deg også for eventuell nedtur hvis hun ikke kan/vil.

Lenke til kommentar
Absolutt ikke!

 

"Kan jeg få lov til å be deg med ut på lunsj en dag?" er vel en slager. Jeg hadde tatt det som et positiv spørsmål.

 

Lykke til! :D

NNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! For all del ikke si det der! Sheeesh!

 

Skal vi spørre om lov og tillatelse til å være i nærheten av dem også nå? Skriftlig i tre eksemplarer kanskje? Makan. Men ellers er det et greit spørsmål, om enn noe tradisjonelt og date-aktig (får jentene til å skru filteret på MAKS). Bedre om man ikke klistrer i panna på dem at "vi skal ut på date!" Derfor er det mye bedre hvis du allerede skal noe selv, eventuelt sammen med en venn eller tre, og spør om hun vil være med. Det sparer deg også for eventuell nedtur hvis hun ikke kan/vil.

 

Ikke så altfor ille dette her. "Kan jeg få lov" burde du absolutt droppe. Les litt i pickup-tråden, du :)

Lenke til kommentar

Dette var da absolutt ikke ironi. Hvis dama er bra nok så skader det ikke å oppføre seg ordentlig vet du. Det har ikke noe med likestilling å gjøre. Å uttrykke at man ville satt stor pris på å tilbringe tid sammen med noen er da ikke noe negativt. Nå krever det selvsagt litt intelligens av mottaker for å forstå innholdet i setningen, da den er ganske kompleks, blir hun stående som ett spørsmålstegn er hun ikke verd det. ;)

Lenke til kommentar
Jeg lurte på om du ville gi meg æren å få spandere en middag/lunsj/kaffe på deg.

Jeg lo, helt til du skrev at det ikke var ironisk.

 

Men seriøst, det er faktisk slitsomt å bli behandlet som en Gud. Det er mye bedre å behandle andre som likeverdige. Men hvordan du sier det har tross alt 90% med saken å gjøre, det der kan godt virke sjarmerende og morsomt om det er sagt på riktig måte :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke være litt direkte? Noe á la dette:

 

du: Vet du hva du skal på tirsdag? (eller en annen dag, sagt på en litt småarrogant og flørtende måte)

hun: nei

du: Du skal være med meg på en kopp kaffe... (eller what ever du har tenkt til å be henne med på)

 

Da har du i hvert fall flørten i gang og saken skulle vel være biff. Damene liker når vi gutta tar litt kontrollen vet du ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...