Gå til innhold

Klarer ikke å lade batteri til kontrolleren

Athelas

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i sin tid et sånn oppladbart batteri til Xbox360-stikka. Nå opplever jeg imidlertid at batteriet virker helt komplett dødt. Akkurat som om det ikke vil lades mer, uansett hvor lenge/hvor mye jeg lader det. Det er umulig å få noe som helst strøm uten å ha den tilkoblet med ledning til Xboxen. Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd helt det samme som deg.

Men min opplevelse er:

Kjøpte play and charge kit.

Skulle lade opp første gang, men lyset ble aldri grøn. Fikk heller aldri 4 streker på batteriet.

Spilte uten ledning litt, og batteriet var tomt.

Skulle lade på nytt, men fikk kun opp mot 3 streker, og lyset ble aldri grønt.

Så skiftet jeg 360 kontroller, og nå virker alt strålende.

Det vil si min 360-kontroller hadde problemer et eller annet sted med å få ladet batteriet helt opp.

Så feilen kan ligge i kontrolleren.

En annen ting. Disse batteriene er NiMh batterier.

De taper strøm bare ved å ligge i en skuff.

Hvis de skulle tape så mye strøm at hver celle i batteriet faller under 1 volt, risikerer man at cellen "snur seg". Altså, + blir -, og - blir pluss.

Flere ganger i min hobby med radiostyrte biler, fly og helikopter har jeg reddet slike batterier ved å sjokke dem.

De blir altså over kort tid ladet med kraftig spenning for å tvinge + og - på rett plass.

Dette har du ikke mulighet for å påvirke gjennom en play'n'charge-kabel. Men kjenner du noen med en litt avansert hobbylader, så kan batteriet sjokkes.

Ellers så finnes det jo erstatningsbatterier fra andre produsenter som koster ned mot 50-lappen. Så det kan jo være en ting å tenke på.

(Typiske merker som Logic3, Datel og andre.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...