Athelas Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg kjøpte i sin tid et sånn oppladbart batteri til Xbox360-stikka. Nå opplever jeg imidlertid at batteriet virker helt komplett dødt. Akkurat som om det ikke vil lades mer, uansett hvor lenge/hvor mye jeg lader det. Det er umulig å få noe som helst strøm uten å ha den tilkoblet med ledning til Xboxen. Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ja, at ting går i stykker har jeg opplevd mange ganger. Ikke noe merkelig med det. I butikker får du kjøpt ny lader. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har ikke opplevd helt det samme som deg. Men min opplevelse er: Kjøpte play and charge kit. Skulle lade opp første gang, men lyset ble aldri grøn. Fikk heller aldri 4 streker på batteriet. Spilte uten ledning litt, og batteriet var tomt. Skulle lade på nytt, men fikk kun opp mot 3 streker, og lyset ble aldri grønt. Så skiftet jeg 360 kontroller, og nå virker alt strålende. Det vil si min 360-kontroller hadde problemer et eller annet sted med å få ladet batteriet helt opp. Så feilen kan ligge i kontrolleren. En annen ting. Disse batteriene er NiMh batterier. De taper strøm bare ved å ligge i en skuff. Hvis de skulle tape så mye strøm at hver celle i batteriet faller under 1 volt, risikerer man at cellen "snur seg". Altså, + blir -, og - blir pluss. Flere ganger i min hobby med radiostyrte biler, fly og helikopter har jeg reddet slike batterier ved å sjokke dem. De blir altså over kort tid ladet med kraftig spenning for å tvinge + og - på rett plass. Dette har du ikke mulighet for å påvirke gjennom en play'n'charge-kabel. Men kjenner du noen med en litt avansert hobbylader, så kan batteriet sjokkes. Ellers så finnes det jo erstatningsbatterier fra andre produsenter som koster ned mot 50-lappen. Så det kan jo være en ting å tenke på. (Typiske merker som Logic3, Datel og andre.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå