Wipeout Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei, er er god stund siden jeg har kjøpt maskin (AMD Athlon XP 2000+) Og i og med at kjerringa klager på støyen fra den jeg har i dag så trenger jeg en maskin som er stillegående. Har ikke peiling på hva som er best av AMD og Intel, enete jeg vet er at jeg har lyst på 4 kjerners CPU. Jeg trenger da som følger: CPU Skjermkort Kabinett Ram 4 GB burde vel holde? Hovedkort Vifte PSU Har skjerm, harddisker og mus/tastatur fra før av. Er ikke noen gamer, men maskinen brukes mye til bilderedigering og det hender jeg spiller litt FM og Command and Conquer så det skader ikke om den er grei å spille på. Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Hei, ser at vi er litt i samme båt. Jeg har et innlegg som er postet under deg. Sittet og bygget i hele dag og snakket med folk som har peil. De har anbefalt Cpu: Q9450 og hovedkort. Sjekker nå rundt i andre forumer og på nettet for å forsikre meg at det er det riktige valget. Det kan bli kostbart etterhvert for meg. Endret 31. mars 2008 av Fanfare Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hei. Det første som slo meg er at du nok kan stryke skjermkort fra handlelisten om det bare er eldre versjoner av C&C du ønsker å spille. Såvidt jeg vet burde dagens interne skjermløsninger holde i massevis. Forkortelsen FM, tok jeg ikke... Football Manager? Krever vel ikke stort mer enn et middels regneark skulle jeg tro. Er selv i prosessen med å sette sammen en konstnadseffektiv spillmaskin etter å ha sittet med en AMD 2800+ i mange år. Her er hva jeg har snevret meg inn mot så langt: CPU - E8400, men en Quad Core er sikkert bedre for din bruk. HK - noe med P35-chipsett (Abit, Gigabyte, Asus) RAM - DDR2 PC6400 burde holde, Corsair og Crucial får mye ros. GPU - Nvidia 8800 GTS eller GTX (planlegger å dra høye oppløsninger) PSU - Modulær Corsair (520W eller 620W) Vifter og støydemping vet jeg ikke mye om, men siden det høres ut som du har relativt beskjedne krav kan du nok vurdere vifteløse alternativer til PSU. Endret 31. mars 2008 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 FM er Football Mangager, det stemmer. Når det gjelder C&C så kommer det vel et nytt spill snart? Og så er det greit å ha et skjermkort som duger litt. Trenger ikke det helt nyeste, men la oss si et som klarer spillene greit. Har heller ikke noen planer om å overklokke dette systemet. Takker for innspill så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå