Pluggen Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 De var forresten vedlig pene til bilen din, noe jeg glemte å si i PM`en til deg Vet ikke om det er Dotz Daytona på den andre? Kunne ligne litt bare.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg synes at de andre blanke felgene passet like bra med tanke på at du har svart bil. Men uansett kommer sikkert begge felgene til å bli rå når du har på litt blodsenk i tillegg. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Tror MOMO vil bli råe ja.. Men det som er dumt med dem, er at de er så dyre... Tror merket på de felgene er R-1. Her er et par bilder til: Priser med MOMO felg + dekk: Shariff's: 215/35-18 | 11.000kr med montering og alt Mekonomen: 225/40-18 | 18.000kr med Goodyear dekk Hønefoss Dekk & Felg: 225/35-18 | 13.000kr Beste er vel å få de breieste dekkene? Tenkte ikke over at Shariff's gav meg smalere dekk enn de andre før en stund etter jeg var der. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Du må jo først sjekke opp om du har plass til såpass breie dekk, og om det vil subbe. Du må også holde deg innenfor en økning i rulleomkretsen på 5% fra orginalt. Har du sjekket om du evt kan skaffe felgene billigere fra utlandet da? Ofte kan det faktisk lønne seg å kjøpe derifra selv om det kommer frakt og greier i tillegg. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Jeg holdt meg visst innenfor 5% grensa med 225/35-18, sa forhandleren i Hønefoss Dekk og Felg. Han hadde en kalkulator for dette, og det var innenfor.. Bestille dette utenlands? Hmm, jeg er nesten avhengig av å få dette fort som juling og dette kan vel ta et par uker før det kommer frem? Dekka jeg har vibrerer og rister noe jøtt.. De er sikkert dårlig avbalansert eller noe.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Hvor fort du får de avhenger helt av hvem som sender de, og hva de sender det med. Og ikke minst hvor treige folka i tollen er hvis du skal fortolle de, det er som regel der det tar lengst tid. Det tar som oftest kun en dag eller to og få de fra usa, mens når de kommer til Norge går det litt mer i sirup. Hvilken dimensjon har du orginalt på din bil? Siden han brukte en slik kalkulator er det sikkert greit. Men vil det passe på bilen din uten at det subber da? Har du sjekket om du evt må valse hjulbuene? Hvilket innpress trenger du på felgene osv? Mye å holde styr på bare med felger også faktisk. På min egen bil suger orginalinnpresset slik at det subber for ingenting, har hørt folk klaget på at det subber med 225 dekk på 18" felg. Men valser jeg hjulbuene på bilen derimot kan jeg ha på 255 dekk og velge mer fritt med tanke på felgens innpress. Endret 13. august 2008 av Brian Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Innpress kan forresten ikke endres som man vil, men maks 15mm per aksling, altså 7,5mm per felg Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Hvor fort du får de avhenger helt av hvem som sender de, og hva de sender det med. Og ikke minst hvor treige folka i tollen er hvis du skal fortolle de, det er som regel der det tar lengst tid. Det tar som oftest kun en dag eller to og få de fra usa, mens når de kommer til Norge går det litt mer i sirup. Hvilken dimensjon har du orginalt på din bil? Siden han brukte en slik kalkulator er det sikkert greit. Men vil det passe på bilen din uten at det subber da? Har du sjekket om du evt må valse hjulbuene? Hvilket innpress trenger du på felgene osv? Mye å holde styr på bare med felger også faktisk. På min egen bil suger orginalinnpresset slik at det subber for ingenting, har hørt folk klaget på at det subber med 225 dekk på 18" felg. Men valser jeg hjulbuene på bilen derimot kan jeg ha på 255 dekk og velge mer fritt med tanke på felgens innpress. Fant dekkalkulatoren han fyren brukte. Link her: Link Original størrelse på mine dekk er 195/65-14 foran og bak. Fyren i samma sjappa sa også kan det kunne subbe om bilen var fullastet. Dette kan jeg vel løse med bedre dempere? Men kan jeg unngå subbing om jeg går for 215 istedet for 225? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvor breie er de felgene? 7,5"? 215/35/18 ser IMO bedre ut enn 225/40/18 (litt avhengig av hvilke dekk det er seff). Har selv bestilt 195/40-dekk på 7,5". Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Det er sant! Skal sjekke opp det! Greit at dekkene passer godt på felgen ja.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 De er nok bare å få i 8", så ville gått for 225/40 Skal selv ha 195/45 på 9", men på en felg som kler strekk Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 225 er nok greit her ja..Men blir kanskje 40 litt for høyt? Han fra Hønefoss nevnte dette, at det ikke hadde sett noe pent ut med 40... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 På 225 dekk tor jeg at jeg ville ha gått ned til 35 profil, med for stor profil blir det ikke like tøft. Felgene skal være passe store, lite gummi og de skal passe helt opp i hjulbuene. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Jepp, det jeg tenkte også.. Greit at man kjøper riktig åss! Men jeg får det ikke noe breiere på de felgene? Er så jævla rått med slikkelig breie dekk! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Tenk litt kjøreegenskaper også da. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ville ikke hatt mer enn 225 på 8" felg, da ser det bare dumt ut Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Okay.. Ja, er jo egentlig bredt nok med 225! Hvordan er kjøreegenskapene fra 195 til 225? Husker når jeg byttet til sommerdekk(som jeg ikke hadde prøvd før) så merket jeg at det var tyngre å svinge osv. BTW: Jeg var selfølgelig 12 minutter for sein til Posten idag, så det ble ikke noe fancy pakke idag.. Endret 14. august 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Varierer fra bil til bil. Jeg tenker hovedsaklig på sporing. Selv om man stiller på spissinga og eventuelt cambers, så er ikke det alle biler som vil bli sporingsfrie. Kjenner ikke til denne bilen though. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Update! - Demping av dører og ymse - Jepp, og da har jeg fått noen flere pakker fra vår alles Posten. Først begynte det med at jeg fikk noen pærer fra statene, kun for å teste åssen det ble. Dette er sånne "jallaxenonultrabright" pærer, men som sagt kun for å teste. Det kostet meg kun 120kr med frakt og hele pakka, så jeg syntes det nesten var verdt å teste det. Uansett, her er pærene: Prøvde å ta noen bilder av åssen det ble, men var helt håpløst. Har ikke øvd meg noe særlig på å få til bilder av lys i mørket, så det ble bare dårlig. Det ble ihvertfall hvitt lys, så jeg vurderer å kjøpe noen skikkelige pærer som er hvite. Digg med hvitt lys! Så, den andre pakken. Har lenge drømt om å dempe dørene mine, for å gjøre lyden litt bedre på innsiden og spare de på utsiden for unødig rasling og spetakkel. Bestilte meg alt jeg kunne av dempematter, slik som "gutta" som kan det bruker og begynte med arbeidet.. Prosessen er avbildet under: Pakken fra Posten... Opp med den! Her har vi innholdet. 2stk pakker med Vibroplast(som er den groveste matta som demper mest) 8stk plater med akustisk dempende matter og 2stk pakker med vibrasjonsdempende matter(til innsiden av dørtrekk, paneler osv for å unngå rasling) Samt vinyl til dørene og litt kabelstrømper. Her har vi Vibroplasten. Skikkelig tunge og solide matter! Og så bar det ut til bilen. Tok av dørtrekket, og skal nå "renske" døra for alt mulig for å komme best til. Er en del ting som må kobles fra, som stenger til dørhåndtak og lås. Plastikken må taes av, dog forsiktig da denne skal brukes opp igjen. Plastikk borte. Og litt ymse annet rask er tatt bort. Man må ta bort mest mulig for å komme best til innersiden. Bremserens for å rense innersidene for best kontakt Så var det på med de groveste mattene. Ruller dem på plass med en tørr malingskost. Hele innerblekket dekket med matter. Mer.. Så var det de akustisk dempende mattene som skulle rett på de groveste mattene.. Slik... Og da var hele døren dekt med dempematter på innsiden. Kliner på litt på ytterblekket, for å dempe litt der også. På med elementet. Har modifisert den gamle braketten slik at delefilter osv sitter godt fast i den. Har bare fått gjort dette på en dør enda, men jeg merker stor forskjell! Frister å legge et lag til med de groveste, for å dempe enda mer. Men mer matter = mer vekt på bilen = dårlgere ytelse. Vil prøve å holde den lett! Men merker at det ikke er noe særlig med støy utenfra fra den døren jeg har dempet. Prøver man å dunke lett på yttersiden av døra merker man en "solid" lyd, og ikke en sånn lyd som kommer fra blekkbokser. Very Nice! Hvad tycks? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Har lurt på å gjøre det samme selv siden jeg må av med alle dørtrekkene og bytte klips senere. Ble lyden utenfra mye dempet med dette, altså vanlig veistøy inn i cupeen? Har også planer om å kjøpe et kickass frontsett senere og da kan dempematter være en fordel. Pent resultat, og det virket ikke som all verdens til stress, hvor mye kostet det ca for dempemateriale for en dør? Hvor mye veier ca dempematerialet du puttet i ei dør tror du? Endret 19. august 2008 av Brian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå