Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror MOMO vil bli råe ja.. :) Men det som er dumt med dem, er at de er så dyre... :nei:

 

Tror merket på de felgene er R-1.

 

Her er et par bilder til:

 

R1_HYPE_MG_2_W.jpg

 

R1s.jpg

 

 

Priser med MOMO felg + dekk:

Shariff's: 215/35-18 | 11.000kr med montering og alt

Mekonomen: 225/40-18 | 18.000kr med Goodyear dekk

Hønefoss Dekk & Felg: 225/35-18 | 13.000kr

 

 

Beste er vel å få de breieste dekkene? Tenkte ikke over at Shariff's gav meg smalere dekk enn de andre før en stund etter jeg var der.

Lenke til kommentar

Du må jo først sjekke opp om du har plass til såpass breie dekk, og om det vil subbe. Du må også holde deg innenfor en økning i rulleomkretsen på 5% fra orginalt. Har du sjekket om du evt kan skaffe felgene billigere fra utlandet da? Ofte kan det faktisk lønne seg å kjøpe derifra selv om det kommer frakt og greier i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg holdt meg visst innenfor 5% grensa med 225/35-18, sa forhandleren i Hønefoss Dekk og Felg. Han hadde en kalkulator for dette, og det var innenfor.. :)

 

 

Bestille dette utenlands? Hmm, jeg er nesten avhengig av å få dette fort som juling og dette kan vel ta et par uker før det kommer frem?

 

Dekka jeg har vibrerer og rister noe jøtt.. De er sikkert dårlig avbalansert eller noe..

Lenke til kommentar

Hvor fort du får de avhenger helt av hvem som sender de, og hva de sender det med. Og ikke minst hvor treige folka i tollen er hvis du skal fortolle de, det er som regel der det tar lengst tid. Det tar som oftest kun en dag eller to og få de fra usa, mens når de kommer til Norge går det litt mer i sirup.

 

Hvilken dimensjon har du orginalt på din bil? Siden han brukte en slik kalkulator er det sikkert greit. Men vil det passe på bilen din uten at det subber da? Har du sjekket om du evt må valse hjulbuene? Hvilket innpress trenger du på felgene osv? Mye å holde styr på bare med felger også faktisk. På min egen bil suger orginalinnpresset slik at det subber for ingenting, har hørt folk klaget på at det subber med 225 dekk på 18" felg. Men valser jeg hjulbuene på bilen derimot kan jeg ha på 255 dekk og velge mer fritt med tanke på felgens innpress.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Hvor fort du får de avhenger helt av hvem som sender de, og hva de sender det med. Og ikke minst hvor treige folka i tollen er hvis du skal fortolle de, det er som regel der det tar lengst tid. Det tar som oftest kun en dag eller to og få de fra usa, mens når de kommer til Norge går det litt mer i sirup.

 

Hvilken dimensjon har du orginalt på din bil? Siden han brukte en slik kalkulator er det sikkert greit. Men vil det passe på bilen din uten at det subber da? Har du sjekket om du evt må valse hjulbuene? Hvilket innpress trenger du på felgene osv? Mye å holde styr på bare med felger også faktisk. På min egen bil suger orginalinnpresset slik at det subber for ingenting, har hørt folk klaget på at det subber med 225 dekk på 18" felg. Men valser jeg hjulbuene på bilen derimot kan jeg ha på 255 dekk og velge mer fritt med tanke på felgens innpress.

Fant dekkalkulatoren han fyren brukte. Link her: Link

 

Original størrelse på mine dekk er 195/65-14 foran og bak. Fyren i samma sjappa sa også kan det kunne subbe om bilen var fullastet. Dette kan jeg vel løse med bedre dempere?

 

Men kan jeg unngå subbing om jeg går for 215 istedet for 225?

Lenke til kommentar

Okay.. :) Ja, er jo egentlig bredt nok med 225! Hvordan er kjøreegenskapene fra 195 til 225?

 

Husker når jeg byttet til sommerdekk(som jeg ikke hadde prøvd før) så merket jeg at det var tyngre å svinge osv.

 

BTW: Jeg var selfølgelig 12 minutter for sein til Posten idag, så det ble ikke noe fancy pakke idag.. :nei:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Update!

- Demping av dører og ymse -

 

Jepp, og da har jeg fått noen flere pakker fra vår alles Posten. Først begynte det med at jeg fikk noen pærer fra statene, kun for å teste åssen det ble. Dette er sånne "jallaxenonultrabright" pærer, men som sagt kun for å teste. Det kostet meg kun 120kr med frakt og hele pakka, så jeg syntes det nesten var verdt å teste det.

 

Uansett, her er pærene:

IMG_4442.jpg

 

 

Prøvde å ta noen bilder av åssen det ble, men var helt håpløst. Har ikke øvd meg noe særlig på å få til bilder av lys i mørket, så det ble bare dårlig. Det ble ihvertfall hvitt lys, så jeg vurderer å kjøpe noen skikkelige pærer som er hvite. Digg med hvitt lys!

 

 

 

Så, den andre pakken. Har lenge drømt om å dempe dørene mine, for å gjøre lyden litt bedre på innsiden og spare de på utsiden for unødig rasling og spetakkel. Bestilte meg alt jeg kunne av dempematter, slik som "gutta" som kan det bruker og begynte med arbeidet.. Prosessen er avbildet under:

 

IMG_4450.jpg

Pakken fra Posten...

 

 

IMG_4455.jpg

Opp med den!

 

 

IMG_4457.jpg

Her har vi innholdet. 2stk pakker med Vibroplast(som er den groveste matta som demper mest) 8stk plater med akustisk dempende matter og 2stk pakker med vibrasjonsdempende matter(til innsiden av dørtrekk, paneler osv for å unngå rasling)

 

Samt vinyl til dørene og litt kabelstrømper.

 

 

IMG_4459.jpg

Her har vi Vibroplasten. Skikkelig tunge og solide matter!

 

 

IMG_4461.jpg

Og så bar det ut til bilen. Tok av dørtrekket, og skal nå "renske" døra for alt mulig for å komme best til.

 

 

IMG_4462.jpg

Er en del ting som må kobles fra, som stenger til dørhåndtak og lås.

 

 

IMG_4463.jpg

Plastikken må taes av, dog forsiktig da denne skal brukes opp igjen.

 

 

IMG_4467.jpg

Plastikk borte.

 

 

IMG_4468.jpg

Og litt ymse annet rask er tatt bort. Man må ta bort mest mulig for å komme best til innersiden.

 

 

IMG_4469.jpg

Bremserens for å rense innersidene for best kontakt

 

 

IMG_4470.jpg

Så var det på med de groveste mattene. Ruller dem på plass med en tørr malingskost.

 

 

IMG_4471.jpg

Hele innerblekket dekket med matter.

 

 

IMG_4473.jpg

Mer..

 

 

IMG_4474.jpg

Så var det de akustisk dempende mattene som skulle rett på de groveste mattene..

 

 

IMG_4475.jpg

Slik...

 

 

 

IMG_4477.jpg

Og da var hele døren dekt med dempematter på innsiden. Kliner på litt på ytterblekket, for å dempe litt der også.

 

 

 

IMG_4478.jpg

På med elementet. Har modifisert den gamle braketten slik at delefilter osv sitter godt fast i den.

 

 

 

Har bare fått gjort dette på en dør enda, men jeg merker stor forskjell! Frister å legge et lag til med de groveste, for å dempe enda mer. Men mer matter = mer vekt på bilen = dårlgere ytelse. Vil prøve å holde den lett!

 

Men merker at det ikke er noe særlig med støy utenfra fra den døren jeg har dempet. Prøver man å dunke lett på yttersiden av døra merker man en "solid" lyd, og ikke en sånn lyd som kommer fra blekkbokser.

 

Very Nice!

 

 

Hvad tycks?

Lenke til kommentar

Har lurt på å gjøre det samme selv siden jeg må av med alle dørtrekkene og bytte klips senere. Ble lyden utenfra mye dempet med dette, altså vanlig veistøy inn i cupeen? Har også planer om å kjøpe et kickass frontsett senere og da kan dempematter være en fordel.

 

Pent resultat, og det virket ikke som all verdens til stress, hvor mye kostet det ca for dempemateriale for en dør? Hvor mye veier ca dempematerialet du puttet i ei dør tror du?

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...