WheelMan Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Show først, godprat etterpå. Med mindre du er storfan av nach. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 For det første, respekt for å ta så mykje bilder og skrive så mykje. Utruleg bra arbeid! Står litt målløs, veit ikkje kva eg skal seie, rett og slett! I M P O N E R A N D E! Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ja det kan godt hende. Eg søkte litt på den O2 sensoren, og det virkar som om dette kansje er grunnen. "Dersom lambdasonden går i stykker vil dette normalt oppfattes av styreenheten som går over til å kjøre i nødprogram, og vil ofte merkes ved nedsatt effekt, fusking og motorfeil-lampe som tennes. Defekt lambdasonde kan ødelegge katalysatoren." - wikipedia. Nå har ikkje eg motorfeil lampe, eller fusking, men eg syns effekten er dårligare enn før. Av og til føles det som om han helde igjen litt og at det plutslig er en turbo som slår inn, vist du skjønnar:p Har du merket noko på effekten? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ser nydelig ut ! Hvor mye skal du ha for å gjøre det på min bil ? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Ja det kan godt hende. Eg søkte litt på den O2 sensoren, og det virkar som om dette kansje er grunnen. "Dersom lambdasonden går i stykker vil dette normalt oppfattes av styreenheten som går over til å kjøre i nødprogram, og vil ofte merkes ved nedsatt effekt, fusking og motorfeil-lampe som tennes. Defekt lambdasonde kan ødelegge katalysatoren." - wikipedia. Nå har ikkje eg motorfeil lampe, eller fusking, men eg syns effekten er dårligare enn før. Av og til føles det som om han helde igjen litt og at det plutslig er en turbo som slår inn, vist du skjønnar:p Har du merket noko på effekten? Jeg har heller ikke lampe eller fusking, men effekten er her også ikke sånn helt 100%. Mamma sin Polo med 1,3l 75hk motor går bedre! Har liksom ikke klart å finne ut av problemet enda, men ser ut til at jeg bør bytte O2 sensoren. Det bør du også gjøre! Skal høre med et verksted ang dette, så får vi se. Ser nydelig ut ! Hvor mye skal du ha for å gjøre det på min bil ? Takk! Om dette er interessant, så får du sende meg en PM! Ellers begynner vinteren å dra seg til, og siden jeg bruker bilen tidlig om morgenen kan det være litt fiffig å kjøre i enkelte svinger. Derav dette resultatet: Men dette var før! Faktisk for 2 år siden. Dette er noen møkkstygge 14" felger som hadde korrodert til helvette, og jeg MÅTTE omlakkere de i fjor. Men nå orket jeg ikke Hankook iPike og disse felgene lenger, så da ble det: Jess, noen gamle travere på min worklogg kjenner kanskje igjen disse felgene? Det er de gamle sommerfelgene mine, som også er de originale felgene til Celica. Jeg tenkte som så at jeg kunne slenge på noe ny gummi på disse. Det ble da: Nokian Hakkapeliitta 7 er et piggdekk som er blant toppdekkene pr idag. Det deler vel førsteplassen med Michelin sitt beste dekk på NAF sine vinterdekktester. Jeg tenkte at denne gangen skal jeg jaggu meg ha det beste, og siden det er litt kjelkete vei her jeg bor, er pigg et must. Så da var det bare å få lagt om, da det begynner å bli snø i lufta her. Har desverre ikke etterbilder, men jeg har masse bilder av akkurat disse felgene tidlig i workloggen. Kommer noen bilder snart, da jeg tenkte å ta siste utevask før vinteren kommer snart! Uansett, kjørte 20km med de nye dekka idag, og trodde Hakka7 nesten var lydløse. Men jeg la GODT merke til piggstøyen! Så vi får håpe dette "går seg til" ettersom dekka blir innkjørt. Prøvde å svinge litt og bremse litt med de og, men de er jo så myke at jeg hører at bilen sklir rundt. Og ikke minst kjenner det! Nei, lavprofil er tingen for de som vil ha raske egenskaper i svinger. Blir dog spennende å prøve disse på skikkelig snøføre, da det er der de er best! Endret 19. oktober 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Bra valg! Skal selv ha Hakka 7 på bilen min da jeg har hatt knallgod erfaring med Nokian-dekk fra før av (vinter) Prøver piggfritt i år, hadde det på cab`en et år og det var helmaks å kjøre med! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Jeg klarer ikke å stole på piggfritt. Har piggfritt på bruksbilen og pigg på bmw'n, og pigg er absolutt å foretrekke for min del. Nå er det bare delvis piggdekk igjen bak på bmw'n da, men det er fortsatt mye og gode pigger igjen i framdekka. Har kjørt forbi mange i Trondheim på snø/isholke med piggfritt som har stått fast. Føles litt mer safe på en måte, selv om jeg heller ikke tviler på at på vanlig fint vinterføre så duger piggfritt like bra, men fortsatt, det er noe med de piggene Endret 19. oktober 2010 av Brian Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Pigg er "kun" best på is, ellers er absolutt piggfri å foretrekke. Er bare dårlige sjåfører som sliter med piggfri EDIT: ser man det, plutselig sniker et kjønnsorgan seg inn i diskusjonene. Har man sett.. Endret 20. oktober 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Pikk er "kun" best på is, ellers er absolutt piggfri å foretrekke. Er bare dårlige sjåfører som sliter med piggfri ??? Neida, regner med at dette er en saftig trykkleif bare! Litt stereotypisk og lite undergrunnet den påstanden din må jeg si. Når man bor her jeg bor, er pigg et must. Hadde jeg bodd i byen, eller visst at jeg kun kjører på vanlig vei hele vinteren ville Hakkapeliita R vært dekket istedet, som er piggfritt. Jeg hater å ikke komme meg fra A-B pga dårlige dekk, så derfor er pigg valgt! Dårlig sjåfør eller ei. Har vel ikke noe å si på sjåføren om det er en helvettes bakke med is og faenskap og man ikke kommer opp med piggfrie dekk. Endret 20. oktober 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Som sagt, på is er piGG meget bra å ha. Men for de fleste vil piGGfri holde lenge (tenker da på by-folket..) På snø, slaps, våt og tør bakke har piGGfri vist å gi bedre veigrep Men igjen, føler dette forandrer seg mellom hver gang Motor gjør disse testene.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Da er vi enige! Skulle gjerne hatt piggfri jeg, for det er så smoothere med tanke på støy og muligheter for "triksing" med brekket. Men så merket jeg at jeg sleit med Hankook iPike piggdekkene, så da ble det Hakka7! Så nå gleder jeg meg nesten til at vinteren kommer! Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har sjølv Hakkep. 7, og det er heilt rått på vinterføre. Veff her på vestlandet:) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 ang den poloen som går betre enn din, så er det fordi at den har mykje mindre vekt å dra på. Men prøv å få den oppi 150-200, då skal du din går plutseleg betre. Syns også kompisen min sin gamle polo gikk veldig bra, og eg har 1.8l med 197hk, men etter 130, så flyr jo min i forholdt til. Samma med den golfen han har nå. Den bra i lave hastighetar, men med ein gong den kjem oppi 80-100, så går min veldig mykje betre. La om til piggdekk idag, og jaggu var bilen laus Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hmm, nå veier min ca 1250 med sjåfør, og Poloen veier vel ikke noe særlig mindre enn det? Men du har sikkert rett, det skjer nok noe over 100kmt! Og ja, blir vinglete med mer gummi på felgene! Jeg er vant med at når jeg svinger kjapt i en retning, så er bilen der uten noe nøling, knivskarpt. Men nå, så tar det liksom litt tid før det skjer noe, og når det skjer, så skjer det graaaadvis. Og etterfulgt av en liten vingling! Håpløst! Kjøre lavprofil om vinteren og! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hmm, nå veier min ca 1250 med sjåfør, og Poloen veier vel ikke noe særlig mindre enn det? Men du har sikkert rett, det skjer nok noe over 100kmt! Og ja, blir vinglete med mer gummi på felgene! Jeg er vant med at når jeg svinger kjapt i en retning, så er bilen der uten noe nøling, knivskarpt. Men nå, så tar det liksom litt tid før det skjer noe, og når det skjer, så skjer det graaaadvis. Og etterfulgt av en liten vingling! Håpløst! Kjøre lavprofil om vinteren og! Trur faktisk at dei vege nærmare 800-900kg eg Også spela utvekslinga til girkassa litt også. Min går opp til 70 km/t i første. Poloen til kompisen min gjekk vel kanskje 40-50:P Er skikkeleg irriterande ja. Vrir eg litt fram og tilbake på rattet i 80 km/t, så vingla jo bilen som berre det, skikkeleg seigt. Ekkelt Du har vel ikkje lyst til å sende msn adressa di på pm til meg? Må ha litt tips og triks ang. korrigering Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 En polo veier sikkert ikke mer en rett under tonnet vil jeg tippe. Veier ikke rare greiene de små rottene der. Din vil dra betydelig bedre i høyre fart, da poloen ikke har sjangs å matche momentet i din, noe som vil resultere i at du drar fra i høyere fart da motstanden øker. Hehe, ja alltid like morro å gå over til vinterdekk. Myk gummi og høy dekkant gjør underverker på å få bilen til å føles som et badekar Lavporfil på vinteren? Hvilken profil snakker vi da? Kan tenke meg det blir ganske håpløst med for lav profil da dekket blir for hardt, og du spinner mye mer. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis dere lurer på hvor mye en polo veier, samt mange andre ting, sjekk Carfolio.com! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja uff, jeg som digger å kjenne bilen swoshe seg igjennom svinger! Nå går ikke det lengre, da det føles som jeg kan miste veigrepet anytime. Men men, sånn er det på vinteren! Snart blir det snø på veiene, og da blir Hakka7 straks bedre. Lavprofil om vinteren hadde vært fett! Men sikkert også håpløst å kjøre med... Takk for link Wiciwato! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Utan å ha fått fulgt med på alle inleggene dine, hvor store er sommerfelgene dine? 18"? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Sommerfelgene mine er 18" ja. Ingen vei tilbake når man har begynt med store felger! Skulle gjerne ha slengt på 18" på vinteren og men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå