bIsk0p Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Engelsk? Wtf. Sikkert for sponsoren.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Korrekt. Fensport.com er en engelsk side, og de skal sikkert innom for å sjekke om jeg har gjort som lovet. Derfor teksten i engelsk. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 JDM dører mottatt! Da var de japanske dørene mine hentet, og det er nå jeg skal finne ut av ledningsnettet for å få det til å passe med min bil. Litt av et rot jeg må finne ut av nå, men kunne gjerne tatt imot hjelp fra dere! Trenger nemlig et koblingsskjema (wiring diagram) til 1996 celica, som gjør det LITT lettere å finne ut av hvilke kabler som gjør hva. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Nå har jeg kommet ett skritt nærmere, og har nemlig fått igang de elektriske vinduene. Det var faktisk ikke så vanskelig å få til, da det ledningsnettet jeg har originalt i bilen støttet dette, så det var egentlig bare plug'n play! Så da har vi det problemet borte, så gjenstår det bare de elekriske speilene, og elektrisk folding av speilene. Samt sentrallåsen som jeg må finne ut av. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Da har jeg drivi i HELE dag med å prøve å få vekk en "klonk" lyd i forstillinga mi, etter at jeg byttet fjærer og dempere. (Lyden kommer når man har mye rattutlsag) Mest sannsynlig jeg som ikke har fått det sammen riktig, så nå får jeg inderlig håpe at alt er som det skal. Så dagens arbeid har gått ut på å ta ut demperne foran, smøre opp og skru alt sammen igjen med noen nye gummiforinger o.l. NÅ MÅ DET DA HOLDE! For nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre om ulyden er der enda. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Da var den ene døra sendt inn til lakkering og oppretting! Var litt rust, bulker og annet småsnask som jeg vil ha 100% før jeg setter dørene på bilen. Vi nærmer oss nå! Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Kan sende deg bildene av de kablene på msn når du logger på, hvis du fortsatt trenger de da Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Kjapp vask og test av skumkannon! Siden jeg gikk til anskaffelse av en skumkannon her forleden, så måtte jeg vente litt for å få den overgangen jeg trengte. Nå har jeg fått den, og fått testet litt ut! Gir dere en liten vaskeupdate, med skumkanonen i action! Kos dere, mens jeg koser meg med å finne ut av ledningsnett til elektriske vinduene! Åpne spoiler for resten av updaten Tilbake på "blandebordet", hvor vi mekker oss litt fine blandinger til å smøre på bilen. Jeg skal nå mixe en fin blanding til å bruke i skumkannonen. Først tar vi en liten slant med Green Clean, som er meget å anbefale. Makan til allround rens har jeg ikke sett! Og den er visstnok meget effektiv i skumkannon også, så vi får se! Deretter tar vi en liten dæsj med Maxi Suds II! Denne lukter herlig, og er meget god til å skumme. Annen vinkel Slik ble det blandet ut, litt merkelig farge! Fylt opp med varmt vann. Så var det bilen. Var ikke så kjempemøkkete, men hadde en del veistøv på seg etter siste regnvær. Fukter først panelene. Kjører på med Bilberry felgrens på felger. Der ja, litt til. Slik ja. Så tar vi en dose med Grime Reaper avfetting på nedre paneler. Så var det klart for skumlegging. For de som ikke vet, kobles skumkannonen direkte på høyttrykkspyler. Klar ferdig.. ..gå! Her er jeg igang med å legge på. Måtte bytte ut fantaflaska med den riktige flaska, dog. Da var bilen skummet ned! Hey som det skummat! SKUM ER MORO! Man lar så skummet med avfetting og felgrens under ligge å kose seg litt. (~10 min) Så er det bare å spyle det av igjen. Så blir det rent og pent! Men siden jeg er nøye av meg, så tar jeg like så godt hele runden. Frem med bøttene og svampen. Slik ja, da var den gnidd ferdig. Spyle av igjen. Og så tørker vi! Endret 22. august 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
Robols Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg er innom "Mine innlegg" hvert minutt for å se om det er nye poster i denne tråden. Elsker når du slenger ut nye updater! Digger måten du skriver på, kvaliteten på bildene og at det er så mange bilder Fortsett slik! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Av hele forbanna bilen så er det baklyktene jeg ser på Synd jeg ikke får tak i slike til min RX7, for de er hawt! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Jeg er innom "Mine innlegg" hvert minutt for å se om det er nye poster i denne tråden. Elsker når du slenger ut nye updater! Digger måten du skriver på, kvaliteten på bildene og at det er så mange bilder Fortsett slik! Takk for skryt! Bra dere liker det! Du må sjekke innom i kveld også, for kanskje du får en overraskelse? Av hele forbanna bilen så er det baklyktene jeg ser på Synd jeg ikke får tak i slike til min RX7, for de er hawt! Baklyktene er pure porn ja, alle med Celica må skaffe disse! Og digg at det er BARE Celica som har så fine lykter! : D Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Pakke? Jøss, en pakke? Hva KAN det være i den? Ojda, bildet bugget seg gitt. Jaja, det var dumt! Da ble det ikke update alikevel! Lenke til kommentar
Robols Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Åjoda Nå er jeg spent! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Bommer jeg om jeg sier det er noe fra England..? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) 01 Bytte av slitedeler! ...Ja, jeg klarte ikke å holde meg lengre nå. Ikke veit jeg, men mulig noen får dårlig nattesøvn når jeg tuller sånn! Så her kommer updaten, i all sin glans! Det har seg slik at en bil trenger pleie. Ja, vask og sånt. Men også litt andre ting som slitedeler! Så jeg har i sammenheng med en kommende EU kontroll snart, slengt inn en ordre hos Fensport.com, som inneholdt ganske mye rart. Fikk også meget bra pris av dem, så de er nå listet opp som mine sponsorer. Så bildet var ingen bug, det var bare en liten teasing! Her har vi innholdet i pakka. Noen som gjetter seg til hva ting kan være? Nei, jeg gadd ikke å gjette, så jeg åpna opp. Fra venstre; fordelerlokk og rotor, camberbolter som gir meg riktig camber etter senk, og bensinfilter. Fra bensinfilteret igjen; oljefilter og drivmansjetter med fett og alt som trengs for å bytte de. Dette er da de ytre, som får mest påkjenninger. Her har vi registerreim og strammer. Og her har vi nye pluggledninger. Jeg ville ikke være kjedelig, så jeg kjøpte like så godt bra kvalitet! ...Så da har jeg egentlig det som trengs for å refreshe motoren litt, samt viktige slitedeler. Registerreim og drivmansjetter setter jeg dog bort, da dette er ting som er greit å få gjort av proffe folk. Det er på tide å bytte olje og oljefilter snart også, så dette skal jeg nok klare selv! Her har vi da offeret; motorrommet. Vi inspiserer hvordan de gamle delene ser ut, og enkelte av disse pluggledningene er litt musespist osv. De funker dog! Men så har det seg slik at pluggledninger blir slitne etter en viss tid, og ikke klarer å gi "støtet" som de gjorde når bilen var ny. Fordeleren. For de uvitende, så er det denne som fordeler når det skal komme strøm til pluggene. Fordelerlokket blir også slitt, noe dere vil se senere. Først merket jeg opp pluggkablene i TILEFELLE jeg skulle drite meg ut skikkelig. Så var det bare og dra dem ut. Litt møkk her og der gitt! Så var det å løsne fordelerlokket. Det er kun lokket som trengs å byttes. Skru, bann, svish og hey! Der var den oppe. Det er dog en enkel jobb da vi kun snakker om 3 bolter som skal ut. Etter at jeg fikk justert til riktig fargetemp på kameraet, tar vi et lit nærere bilde. Litt mørkt, men der ser dere rotoren. Av med lokket, og slik ser fordelingspunktene ut. De har et tynt hvitt belegg med irr, noe som gjør at "støtet" blir svakere. Så var det ut med rotoren. Var litt usikker på om det var en spesiell metode for å få ut denne. Men det går ann for de som ikke er rakettforskere å ta den ut gitt! Det var faktisk bare å nappe den ut. Som dere ser, er tuppen ganske slitt. Det var faktisk brunt og mye av metallet eller hva det nå er er borte. Slik ser den nye ut. Denne skal få kose seg med høyspent strøm fremover ja! Dytte den på plass... Så var det fordelerlokket som skal på plass. Svart og fint a gitt! Så skrur me! Litt trangt, men det går! Så var det dessa gutta som skal på plass. Knall kvalitet virker det som! Produsenten er tydeligvis stolt av produktet sitt, sjekk hva som står nederst. (om jeg skjønte det som stod riktig da) Hver av pluggkablene skal ha en runde med silikon på seg stod det. Da gjør vi jo det! Sånn ja, da ble den fornøyd. Dette er for å sikre at det ikke kommer masse dritt og f**nskap i kontaktflatene. Så var det bare og få det riktig på plass! Ganske enkelt, da både fordelerlokk OG kabler er merket med nummer. Da gjelder det bare å bruke logisk 1+1 sans og matche disse. Se her ja! Begynner å få ting på plass nå ja. Så var det å rydde i kablene da. Slike klips fulgte med! Se her ja, blir litt bedre sånn. Slik! Alle montert og ryddet i kablene. Så kommer det litt artistiske bilder igjen: Slik ble det! En liten forbedring gitt! Skulle gjerne vært oransje disse kablene, men mulig med "mekker" de ved en senere anledning. DET SKAL VÆRRA REKTI FARGE! (oransje altså) Bye-bye gamle kabler. Dere har gjort nytten deres! Så det var det, jeg kommer til å skifte bensinfilter, bytte olje og skifte oljefilteret, samt prøve å finne ut åssen jeg skal montere camber boltene i den nærmeste fremtid. VAD TYCKS? Endret 24. august 2010 av AnaXyd 1 Lenke til kommentar
Robols Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ble fort penere i motorrommet der, ja! Vil du merke forskjell av å gjøre dette eller er det bare fordi motoren får det bedre? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Når han blir ferdig med alt så tipper jeg han vil merke en liten forbedring, men det er vel først og fremst for å motoren skal holde lengre vil jeg tro. Lenke til kommentar
crea Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Så ut som de hadde gjort nytta si den rotorn. Tipper du vil merke at motoren går litt lettere og er enklere å starte nå. Men hvorfor byttet du ikke plugger samtidig? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Det jeg har gjort nå, vil jeg vel i bunn og grunn ikke merke så stor forskjell på. Mulige forbedringer er vel litt bedre bensinforbruk, og 0,1hk ekstra? Nå er jeg ihvertfall sikker på at det ikke er noen flaskehals i tenningssystemet. Når det kommer til tennpluggene, så var disse byttet for 2 år siden, og de er like fine enda. Sjekket disse regelmessig, og de ser bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå