AnaXyd Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Da har jeg funnet ut at det blir litt penger i motor og slitedeler for tiden. Det er på tide å bytte ut mye av det, ettersom mange av delene sikkert har vært med på en 13års lang ferd. Det er altså snakk om: Pluggledninger Oljefilter Bensinfilter Fordelerlokk Rotor Drivmansjetter Registerreim Vannpumpe Slike ting koster, men jeg benytter meg av en fin nettside fra England til slikt, nemlig Fensport.com. Havner på litt over 3000kr for dette, men hadde vel kostet nærmere 7-8000kr hos Toyota. Så skal jo delene settes på, og jeg klarer vel det meste utenom vannpumpe, regreim og drivmansjetter. Dette setter jeg bort til et verksted, som tar EU kontroll med det samme. Så har jeg slitt med litt sånn rakling fra motoren etter at bilen var på verksted med oljeproblemer. Fant idag ut at dette skyldes at kamdrevene mine er fjærspent, og verkstedet tydeligvis har glemt å spenne den opp igjen. Skal sende bilen min til en motorspesialist som skal gjøre dette, og kanskje ta litt andre ting i samme slengen. Da blir det bra! Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Heisann.. Så denne tråden første gang i dag. Helt sykt hvor bra du har jobba. Det er tydelig at dette er noe du liker å holde på med. Lykke til videre, skal følge med fremover, for dette syntes jeg virkelig er et flott prosjekt =) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Takk for ros og gode ord, HansiFansi! Tenkte å legge ut noen videoer av hvordan beading(vannperlende effekt) og sheeting(vann renner av) ble etter Swissvax Shield voksen min! Husk å sette opp oppløsningen til 420p, slik at dere ser detaljene bedre. Før, en 2-3mnd gammel NXT Tech Wax 2.0: Etter, 2-3 ukers gammel Swissvax Shield: Man ser tydelig at Swissvaxen er "raskere" til å få vekk vannet. Funker toppers dette her ja! Endret 3. august 2010 av AnaXyd 1 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jeg må si jeg er grådig imponert over nøyaktigheten og arbeidet du legger i en bilvask! Men når du har en såpass fin bil er det kanskje ikke så rart heller. Endret 3. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Jeg må si jeg er grådig imponert over nøyaktigheten og arbeidet du legger i en bilvask! Men når du har en såpass fin bil er det kanskje ikke så rart heller. Takk skal du ha! Er ikke hver dag jeg tar en slik grundig bilvask dog! Har aldri vært så nøye og grundig før, men virkelig deilig å få tatt en skikkelig rens. "Vanlig" bilvask består av: - Ett lag med avfetting - Deretter skumlegge bilen med en fin blanding med skumkannonen - Kjøre på med felgrens på felgene - Så lar vi dette stå 10 min. - Deretter avspyling - Vanlig bøttevask - Tørking Antatt tid ca 1t om man er effektiv! Men ja, viktig å ta vare på bilen! Min har rullet noen km nå, og det er ikke rust på bilen. Enkelte Celicaer jeg har sett underifra ser ganske ille ut, så det er tydelig at det er viktig med vask! IHVERTFALL om man kjører mye på saltede veier! Men uansett, hvem er klar for en liten update? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Update! Storkoste meg faktisk på den vaskeupdaten. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) 00 Sikringsboks 2.0 (Ja, for å fiffe opp update trådene litt, og for å ha et kjennetegn på update, så har jeg mekket oransje tall. Disse skal liksom symbolisere update nr., men vi begynner på 0 enn så lenge(må telle opp alle først)) Noen har kanskje lest den første sikringsboks-updaten, andre ikke. Uansett, jeg kan ta en liten oppsummering. Det har seg slik at jeg hater rot. Ihvertfall på bilen, så hater jeg rot. Det er sjelden det ligger kebabpapir, gamle brusflasker, dressingflekker og ymse i bilen min. Bilen ser jo ganske ryddig ut nå, men en ting er ihvertfall sikkert. Motorrommet trenger en opprydding. Noe som er ganske vanskelig med motorrom, er at det er lite man kan gjøre. Man kan selvfølgelig ta helt av å gjøre noe slikt som dette: Eller man kan drite i å gjøre noe som helst, slik at det ser sånn ut: Uansett, jeg velger å gjøre noe som er mer stilen i det første bildet. Jeg har vært plaget med at mitt batteri har fått FOR mange kabler på seg. Og ser dette spesielt pent ut? Nei: (er ikke fra min bil altså) Såh, jeg valgte å gjøre noe med det. Jeg begynte å lage en sikringsboks selv, som skulle gjøre alt mye enklere. Denne laget jeg i metall, og var kjempefornøyd når jeg begynte å koble den opp. Fant plutselig ut at metallet ble jordet uansett hva jeg prøvde på, og dette er ikke særlig smart med tanke på kortslutning. Jeg endte opp med å vrake hele planen, og lot det hele ligge på hylla - til nå. Bilde av den gamle sikringsboksen Men så er det jo slik at når gamle planer revurderes, blir de forbedret. Denne gangen skulle jeg gjøre det bedre, mer stabilt og skikkelig! Jeg har ingen in-action bilder av prosessen, men dere får nå en saftig dose med etter bilder! Bildene ligger i spoileren under. Slik ser det nå ut. Jeg klarte å finne en fin plass til å ha boksen, uten at den hindret noe som helst! Batteriterminaler, skikkelige. Med lys i til og med! Mangler bare å gjøre siste finish på kablene, og stripse de sammen! Her går det i kabelstrømper og krympestrømper. Viktig å få alt i en helhetlig look! Her ser vi mer på inngangen til sikringsboksen. Baksiden. Har klart å benytte meg av 4/5 utganger alt. Koblet opp en lader i samme slengen. Gjelder bare å få den festet og ryddet litt i den. Den er nemlig koblet inn i sikringsboksen denne også! Så har vi innsiden. Lokket kan enkelt "poppes" av/på. Prøvde også å få lakken på boksen i samme farge som andre plastikk detaljer rundt om. Closer shot. Ett til ja. Fra nederst, så har vi en 125ampere sikring som går til Fusion forsterkeren min. Altså den som drar subben. Deretter har vi Hertz forsterkeren som drar frontsettet på 60ampere, og deretter kabel direkte fra dynamo på 125 ampere. Er egentlig lite vits å ha sikring på akkurat den tror jeg, men jeg har det alikevel. Neste hakk er sentrallås og batterilader som er koblet uten sikring. Batteriladeren trenger jeg ikke sikring på, men skal fikse en til sentrallåsen. Andre sida. Har festet alle bolter og muttere så hardt som mulig, og slengt på Loctite på de viktigste stedene. Håper virkelig dette sitter bra nå. Ett bilde til Og et artistisk bilde. Alle kabelsko er loddet/tinnet fast for best mulig kontakt og at de sitter som støpt. Spesifikasjoner på sikringsboksen: Laget av plexi/lexan glass Limt sammen med Epoxy lim (limer som f...) Lakkert med sort matt 100% hjemmelaget og skreddersydd Brukt tetningsmasse(butyl) for å tette alle hull Samt tettelister mellom lokk og boks Festet med en finurlig løsning i motorrommet som skal være rimelig driftsikker! Strømmen blir ført på kobberskinner som er håndsaget av meg Alt er festet med div unbrako bolter Så det var det! Håper det var en fornøyelse å lese updaten, så skal jeg kose meg videre med et hakk ryddigere motorrom! Endret 3. august 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Mulig å få liv i deg? Sjekk Tsogn! Skal avtale Celica Meet! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Det var jaggu meg dårlig med kommentarer nå! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Utrolig bra arbeid du utfører her! Har fulgt med helt fra starten og har fått sansen for Celica. Tror du er den første jeg har sett som virkelig ER forelsket i bilen sin. Nydelig eksemplar! Har selv tenkt å kjøpe meg Toyota Celica snart, dog T18. Har du noe erfaringer med disse bilene? Rust, motor o.l? Ville vært kjekt med tilbakemelding Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Takk for ros! Har ikke mye erfaringer med T18 desverre, men de er mye billigere i innkjøp disse bilene. Får en med turbo til 40.000-60.000, noe som er meget akseptabelt! Og om du finner den med turbo, har du jo faktisk 3s-gte motoren som er MEGET kjent og MEGET bra. Rust er det vel sånn standard med, at man må passe på enkelte steder. Sjekk ut hjulbuer og dører(baksiden, på undersiden) samt under innstegslister. Greit å ta en kikk på kanalene også. Mer veit jeg rett og slett ikke ang denne bilen, men absolutt verdt å registrere seg på www.ts-ogn.no og finne ut hva du bør se etter! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Takk for rask respons! Jeg skal se etter den med turbo, men da blir vel forsikringen UHYRE dyr som en attenåring kan jeg tenke meg. Vi får se hva tiden bringer, keep up the good work! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Forsikringen baseres vel i bunn og grunn på hvor stor % av de bilene er utsatt for ulykker. Så, det er ikke sikkert den bilen vil være så dyr alikevel! Har ikke sett så mange av disse bilene hos høggere. Du får sjekke opp hos ditt favorittforsikringsfirma, du kan jo bare be om pris på den type bil. Tipper sånn rundt 7-8k i året jeg. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Drar imorgen Anaxyd til London for å hente en svart GT4 med 320hk, drømmebilen vår Er kompisen min som skal ha den denne gangen, men jeg får kjørt den endel da Endret 6. august 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ble litt inspirert av den sikringsboksen din, har vært inne på tanken om å bygge ny sikringsboks i metall istedet for kjip plast. Tenkte da evt å lage et litt større et, så bruker jeg orginalinnmaten, og bygger litt ekstra så jeg har plass til mer ekstrautstyr. Men siden jeg har batteriet i bagasjerommet så spørs det hvor mye annet enn anlegget jeg kan bruke det til. Imponerende arbeid, du er nøye, det skal du ha. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Takk for respons! Tenkte å ta turen til deg i morra Iceman, er det greit eller? Så til Brian: Anbefales absolutt ikke å lage en boks i metall ihvertfall! Greit at det er minst mulig sjanse for kortsluttning! Uansett, så er det ihvertfall skikkelig kjekt med en slik boks fremfor en haug av masse kabler slengene og samlet på EN pol på batteriet. Blir bare masse rot av det! Ellers er planen å hente noen nye frontdører i morra, MED elektriske vinduer, så det blir litt mekking av elektrisitet fremover tenker jeg! Lenke til kommentar
Bergvik91 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ellers er planen å hente noen nye frontdører i morra, MED elektriske vinduer, så det blir litt mekking av elektrisitet fremover tenker jeg! Skal du bytte dører, eller bare innerpanelet og vinduene++ ? Isåfall, hvis du får en venstre dør til overs må du bare si fra! Trenger ny dør til min celica, på grunn av rust. Btw, har fulgt med på worklog'en din lenge nå, og må si jeg er imponert. bra jobba! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Skal bytte hele døra ja, og skal si ifra om jeg får en til overs! Er litt rust på dørene mine(nedre list på innsida), men overkommelig med de rette produktene (Rustbullet er knall mot rust). Du får sende en PM med bud. Takk for ros også! Flott at folk følger med! Har forøvrig klint til med dette fra Fensport.com: Så da blir det shining av motor i tiden fremover! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Fensport.com er nå sponsor! De har gitt meg en god pris på pakken som kommer til meg om kort tid. Takk til dem! In English: Fensport have given me a great price on some parts, which will arrive at my place very soon. Thanks to them! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå