Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Takk for awesomt raskt svar! Jeg ser jo at bak så er den litt lavere enn foran:

 

mini-IMG_6016.jpg

 

mini-IMG_6017.jpg

 

mini-IMG_6015.jpg

 

Det er altså avstanden fra hjulbuekanten til felgen jeg er nøye på. Her skal det være KLESS lik mm omtrent, for det er da det ser best ut.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, jeg går ut i fra at demperene du kjøper er stivere enn de du har per dags dato og derfor vil vekt ha mindre innvikning da enn nå. Med tanke på at det er liten forskjell nå, tipper jeg at det ikke er nødvendig å kompansere for anlegget i det minste..

 

Forresten, er det veldig store hjulbuer på denne bilen eller kunne du hatt større dekk?

Lenke til kommentar

Okay, så du anbefaler å gå for 30mm (som ikke er kompensert)?

 

Hjulbuene er store ja, eller ihvertfall foran. Jeg vet ikke hva de har helt tenkt på jeg, men det passer ihvertfall perfekt å ha den lavere foran enn bak når det er slik!

 

Større dekk hadde subbet litt(mulig det hadde gått akkurat) tror jeg, så derfor ble det slik.

Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg er selvutnevnt expert på det meste (spesielt på internett) så ville jeg ikke gått så langt som å anbefale noe. Men jo, ser ikke noe behov for å kompansere.

 

Jeg googlet litt og ser noen andre har klart mindre avstand, men tviler på at noen av disse kommer seg over norske fasts dempere. Og subbing er jo bare de første 5 svingene til du har finslipt hjulbuene ;)

Lenke til kommentar

Jau gutar og jinter

Da har det seg slik at jeg vurderer å trille bilen min innover til by'n i morra og hente meg senkesett. Kanskje jeg til og med rekker å bytte om frontdemperne?

 

Bakdemperne er nemlig litt kinkige å få byttet, da man må benytte originaldemperen og kutte og herje litt. Så å bytte den MIDT i eksamenstida tror jeg at jeg står over! :whistle:

Lenke til kommentar

Ja, men det er en operasjon som er overkommelig! Må ta fra hverandre hele demperen bak, altså ta ut den gamle demperen av selve demperbeinet. Deretter må jeg foreta noen justeringer med min venn vinkelsliper, og deretter litt med en drill, og vips så kan den nye demperen skli nedi!

 

Jeg kommer til å vise dere fremgangsmåten i workloggen, selvsagt. :wee:

Lenke til kommentar

WOW!!!

 

Det er vel egentlig det jeg kan si etter at jeg har lest den 71 siden lange workloggen din!

 

jeg har egentlig ikke ord engang...

 

jeg kan faktisk si at jeg aldri har vært mer misunnelig i mitt litv!

du har stått på skikkelig og gjort alt ordentlig med en gang!

 

jeg elsker det du har gjort med T20'en din. setene, dashen, anlegget... ALT egentlig

Du har gjort alt skikkelig gjennomført! å det med 0 erfaring fra før av?! Jeg vil virkelig si at du har kommet langt å lært myyye...

 

jeg har en celica t20 selv. 1.8 seff... Ble jo da lurt kan en si og jeg har ikke en bil som er i nærheten av din engang. Noe er jo likt, men veldig mye er ulikt!

 

Jeg har da en gullfarget og svart celica t20 1.8 som jeg ikke har skilter på lengre og jeg har f*** meg ikke hatt den et år engang! BT ville ikke ha gjennom min :( Så i februar i år ble den skiltløs å jeg kjøpte bilen min ifjor sommer (juli).

 

Jeg har da gjort det mange gjør feil, å det er å bli bedratt av utseende... IKKE GJØR DEN FEILEN FOLKENS!!! da kommer jeg å klinker dere i den tomme pappen! Men asså jeg vet jo hvordan det er siden jeg har gått i den samme fella! Men du har fått en skikkelig STRØKEN t20 AnaXyd! Du gjorde det jeg vil gjøre nå: Å kjøpe en helt orginal bil og gjøre ting selv og ordentlig sånn at du vet hva du har gjort og må stå for eventuelle feil du har gjort, å det er ikke artig om det er mye jalla løsninger ute å går... Du har iallefall gjort alt ordentlig :)

Vil bare si Veldig bra jobbet og fortsett med det å du kommer til å få mye igjen for det ;)

 

jeg kjøpte da katta i sekken så det jomer etter å det svir skikkelig nå! Jeg kjører for tiden en opel corsa 91 mod 1.2l, noe som drar like bra som en søppelkasse, eller en søppelkasse drar faktisk bedre om jeg tenker meg om... Så det sier litt, men ekke mye du får ut av en 45hk pose med b**** da :p

 

Men du har faktisk gitt meg håp og inspirasjon til mitt endeløse prosjekt av en t20 :)

Har brukt ca 2 dager på å lese igjennom loggen og nesten fått en rakettmotor i r**** for å komme meg ut å få fikset min t20!

 

Har lyst på skinnseter, skinn ellers på feks girposen, brekket osv og de baklyktene er snaxy i tilegg til at frontlyktene er PORNO! De har jeg ønsket å hatt lenge, men ikke kjøpt dem pga prisen på streetdesign.no

 

Her et et bilde av min celica t20:

post-214638-1273477569,3458_thumb.jpg

 

I min T20 tok det ikke en uke engang før første reppen var på bordet!

Da kjørte jeg oppi nord norge for å besøke min daværende dame å da kjørte jeg plutselig på jernet... Det var artig midt oppi fjellene i ingenmannsland! Så det kom på 10k...

Det ble en stor service og nye skiver og klosser foran og bak å den forrige eieren sa at han nettopp hadde byttet dette.

Det værste er at den forrige eieren faktisk var en gammel kompis, å det sier jo litt hvor mye jeg ble tvinnet rundt hans lillefinger!

 

Den neste reppen var også på bordet få mnd etter dette.

Motoren begynte å bruke sinnsykt mye olje og jeg fylte jo på i håp om at det skulle stoppe da, men neida, den brukte bare mer å mer å de bak meg så ikke en dritt når jeg ga på xD ,så blårøyken sto ja og til slutt endte det med at de dro ned til 3 sylindre for da gadd ikke 2ern noe mer, å jeg måtte da ta opp et lån på en ny motor (var det billigste alternativet), så da fant jeg en fyr på et forum som kunne utføre dette.

Skaffet motor til 10k med flyfrakt fra japan rett før jul og han skiftet dette i julen og tok 5k for motorbyttet å det er ikke noen uppris spørru meg i og med at han tok ut den gamle, kastet den og satt inn den nye osv.

Den forrige eieren sa at han ikke visste noe om dette (standard...).

Det er jo nesten fysisk umulig å kjøre en bil så hardt at den ryker på et par mnd, å jeg kjørte faktisk veldig rolig med denne bilen pga at jeg ville ha den en god stund!

Det endte opp med at bilen min brukte mellom 200 og 250LITER OLJE...

Hadde ikke råd til å fikse det før det var for sent :/

Brukte 10L kanner fra fellerkjøpet til slutt sånn at det ikke ble så dyrt, men dyrt ble det jo uansett da!

Den nye motoren jeg satte inn hadde gått 110 000km og den gamle 205 000km. litt lite synes jeg da, men jeg har iallefall skiftet motoren ;)

 

Også greide jo jeg da vettu... Midt på vintern å komme utfor en ulykke...

Historien er som følger: 4 biler foran meg skiftet felt og jeg gasset på å det gjør jeg alltid om jeg har det litt travelt til jobb og plutselig kommer det en varebilidiot å kaster seg inn foran meg å jeg bråbremser, men det var skiftende veidekke med en blanding av tørt, vått og is så jeg dro jo sidelengst frem og tilbake et par ganger før jeg havnet i betongmidtdeleren og sto å sperret begge feltene på E6'en inn til oslo en tidlig morgen...

Det ble jo populært! Laget sikkert en del min mer kø den morgenen! Jeg ble så forbannet at jeg dro irundt å prøvde å ta tak i den varebilen, men den var jo borte for lenge siden seff...

Det er jo standard at de stikker av, men jeg hadde ant tapt den saken uansett så!

Så da sto jeg med en litt knekt front og en lykt med knekte fester, ikke så galt egentlig, kunne vært verre!

 

Men så var det da ca en mnd senere så var jeg på glattkjøringbanen på nesodden for å leke litt. vi hadde et par åpne dager der alle kunne herje litt å da klarte jo faen meg en idiot å rygge på meg med en land rover! Å i og med at celicaen min er såpass lav så dro han oppå panseret! så da var det knekte langlys og et bulkfullt panser som sto på lista, og en enda mer ødelagt front kan en si!

 

Og for å toppe det hele så var det innbrudd i t20'en min i januar å de tok med seg spillern til ca 10k, gpsen til ca 6k vognkortet å hele toyotamappa med servicebok å det hele +++ (hva f*** skal de med toyotamappa mi?!) så nå blir det vel lett å selge den etter at jeg har fått den 100% igjen. Men de tok ikke subben og forsterkerne baki.

Ble tydeligvis litt tungt. Men tilsammen så stakk de nok av med rundt +-20k...

Veldig motiverende til en såpass uheldig bil! De tok seg inn gjennom nøkkelhullet på passasjerdøren å det ser ut som de bare dytta hele dritten inn og vrengte så var de inne, så pass på at det kan være en svakhet t20'ene. sikkert et ganske vanlig problem uansett da men...

 

Så nå er jo bilen uten skilter da, så... Ja... Får vel bare drømme ennå vel. Den står også uten panser, front å forskjermer fordi de er til lakkering og oppretting og jeg skal omlakkere hele bilen tenkte jeg å jeg valgte en candy blue farge som jeg håper passer bra :)

 

Men for å toppe det hele så har jeg ikke jobb for tiden da! Så jeg er blakk til 1000... Jeg ble ferdig som elektrikkerlærling og besto fagprøven å da fikk jeg ikke forlenget kontrakten å måtte finne meg et nytt firma å jobbe for:/ Det er jo fint når alle skal ha skikkelig erfarne elektrikere... Jaja sånnt skjer, men håper å få en jobb snart sånn at jeg kan begynne med de oppgraderingene jeg har tenkt til å :)

Uff dette ble jo en laaang tråd. Håper at jeg ikke forstyrret for mye:P

 

Men nå skal ikke jeg ødelegge mer for oppmerksomheten deres! du har iallefall en sykt fet bil AnaXyd! Jeg kommer til å følge med fremover å være med på samtaler å kanskje komme med noe klokt en eller annen gang! Har jo skrudd mye på min bil å;) Så er det noe du ikke har vært borti så kanskje jeg har det eller omvendt!

 

Jaja ha en fortsatt fin dag alle sammen ;)

 

Legger inn noen bilder av hvordan bilen var før nedenfor ;)

post-214638-1273477556,0441_thumb.jpg

post-214638-1273477585,8612_thumb.jpg

 

 

Forresten så er min første post her på forumet for deg ^^

Visste ikke at det var sånne worklogger her, så det var fint jeg fant din ;)

Endret av xXxTRONDERNxXx
Lenke til kommentar

:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p = 34

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Unskyld, klarte ikke å dy meg

 

Kjedelig mye uflaks du skulle ha! Håper jobb og bil kommer i orden!

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Du, bare så det er sagt; Smiley er IKKE lik punktum. Hadde vært litt kjekt om du hadde endra innlegget med punktum og store bokstaver og fjernet 90% av smilyene. Fortsetter du slikt så kommer du nok til å bli snakket til av en moderator her.

 

Bare et tips altså... :)

Lenke til kommentar

@Trondern:

Først og fremst, takk for all skryt, veldig hyggelig med slike ord! Mye tid er lagt i denne bilen ja, så det er ikke veldig fristende å selge den! Det er heller ikke aktuelt, da jeg endelig begynner å få orden på utseendet nå.

 

Så til din(e) historier. Noe mer uflaks har jeg vel sjelden sett maken til! Det er synd at noen får så mye uflask dyttet i trynet, det må jeg si! Bra du ikke har møtt veggen, og flott at du har fått igjen inspirasjonen!

 

Du får ha lykke til videre med bilen og flaksen din, så er det bare å poste her! Her er alle bilentusiaster velkomne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da mener jeg at mesteparten av smileyene er borte ;) Så ikke at det var så mange før jeg så på den etterpå.

@Trondern:

Først og fremst, takk for all skryt, veldig hyggelig med slike ord! Mye tid er lagt i denne bilen ja, så det er ikke veldig fristende å selge den! Det er heller ikke aktuelt, da jeg endelig begynner å få orden på utseendet nå.

Det skulle bare mangle! Og du har fått et bra resultat

 

Så til din(e) historier. Noe mer uflaks har jeg vel sjelden sett maken til! Det er synd at noen får så mye uflask dyttet i trynet, det må jeg si! Bra du ikke har møtt veggen, og flott at du har fått igjen inspirasjonen!

Ja,man skal lete lenge etter en sånn ulykkesfugl! Men man lærer av sine feil og jeg har langt ifra gitt opp ennå ;)

 

Du får ha lykke til videre med bilen og flaksen din, så er det bare å poste her! Her er alle bilentusiaster velkomne. :)

Takk for det :)

Endret av xXxTRONDERNxXx
Lenke til kommentar

Hey AnaXyd, jeg har et sett coilovere fra XYZ til bilen min som jeg skal kaste fordi de ikke er godkjente å bilen min altforlav med de! De tar nedi på et par fartsdumper her, så min har et par skraper under kan en si. Jeg brukte dekk dim 205/40R17 på bilen å det var ikke noe problem det med tanke på klaring til hjulbuene, men vet ikke om 18" går men den det eneste som rører seg på celicaen min er jo gummien på dekka, så om det er sånn akkurat så har det ikke noe å si for jeg tviler på at det hadde subbet og får å si det sånn så ligger den syykt godt på veien, til og med med de billigste dekkene man får!

Kanskje ikke det mest komfortable, men det blir ikke så ille siden celicaer er en gode biler å sitte i generelt.

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hvordan statusen er på de coilovsene med tanke på justeringer fordi jeg ikke har prøvd dette selv, og de ser jo forsåvidt ikke helt nye ut.

De er et par år gamle, men det er ikke noe galt med dem, men det er mulig at det kan være vanskelig å justere dem i og med at det ikke har blitt gjort siden verkstedet gjorde det sist for et par år siden.

Så om du vil så kan du få de, eller så kaster jeg dem eller legger dem på hylla en stund ;).

Skal få tak i TUV godkjente ting fra nå av...

Hater at BT ikke slipper igjennom bilene mine :p

Endret av xXxTRONDERNxXx
Lenke til kommentar

Om du har noen bilder av disse, hadde det vært knæsjt! Men tror uansett jeg kommer til å holde meg på Koni og Lesjafors komboen som jeg kan få godkjent.

 

Og, hvem er up for en update?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...