WheelMan Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Jeg lukter høyfrekvent feedback. Endret 13. april 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Jeg lukter noe av det samme. Hva får jeg gjort med dette? Spilleren har feedback-reduserer(dårlig ord) veit jeg, men mener denne står på allerede. Men det er rart det kun oppstår når bilen står og går? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Vet ikke jeg men går det ikke an å surre noe spesiell teip eller noe rundt mic'en som hindrer støy? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Sett på sånn ulldott på den. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Planlegging av sikrings/koblingsboks Det begynner å bli grådig mye kabler og sånt nedi motorrommet nå, så jeg har begynt å fundere på tanken om en custom sikrings/koblingsboks. Tanken er rett og slett å kvitte meg med de plastikksikringsholderne som flyter overalt, og få samlet alt på ett sted. Jeg kan også legge til flere sikringer om jeg får behov for dette. Grovskisse over hvordan den skal fungere og se ut. OBS: Antall sikringer er random. Planen er å plassere denne boksen på siden av batteriet, slik at den ikke er i veien for noe. Det kan hende det finnes en bedre plassering, men dette skal jeg tenke nøye på før jeg gjør noen endelige valg. Tenkte å få inn noen automatsikringer også, om jeg får behov for dette. Sikringene som er tegnet opp, er vanlige ANL sikringer, altså den flate versjonen: Men jeg vil også få inn vanlige sikringer, som ser slik ut: Og disse kan lett festes med en slik(takk crea): Samt ordne noe som gjør det enkelt å koble til laderen min. F.eks en kontakt, istedet for å knote med klemmer og greier når jeg skal lade. Om noen har noen gode forslag slik at jeg kan videreutvikle på denne planen, så kom med de! Bilder, kommentarer, tips osv er jeg veldig mottakelig for nå! Endret 17. april 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
crea Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Til flatsikringene kan du vel bare bruke en sånn en. Og eventuelt modifisere den litt om du trenger det. Da har du iallefall holdere til dem, så de står stødig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Genialt! En slik en skal jeg nok klare å modifisere til å passe i boksen. Takk! Noen som har innvendinger, tips, inspirasjon osv? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Koblingsboks -skisse! Da har jeg lekt meg litt med SketchUp, og laget en grovskisse over boksen. Slik blir layouten ca. Utrolig lett det er å lage en ting etter at den er skisset opp i SketchUp, da er man faktisk sikker på at alt passer. - Om man sager til riktig da! Det som mangler er da de små sikringene, men tenkte at jeg kunne plassere de det første og beste "ledige" stedet. Plass skal vi nok klare å få til, de er jo ikke så store. Kom gjerne med innvendinger! Og ikke minst, SI IFRA OM JEG GJØR NOE FEIL! Det er nemlig dumt når jeg står der den dagen jeg kobler alt via denne, og at noe galt skjer fordi jeg har sendt strøm feil sted osv. Endret 16. april 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hvordan ble egentlig ryggekameraet seendes ut fra utsiden? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Man ser det ikke! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jasså... Hvordan er den plassert da? Btw; det var vel ikke mye stress med strøm til den? Er ikke det bare å koble til den ledningen som går til ryggelyset? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Plassert det godt gjemt, sier ikke hvor av sikkerhetsmessige årsaker! Eneste jeg kan si er at man ikke ser det! Så, strøm fra ryggelyset. Jo, i teorien kan man "bare" gjøre det. Men jeg vil ha muligheten til å sette på kameraet utenom å sette bilen i revers(man kan gjøre det på spilleren), så jeg måtte finne en kilde som gav strøm under ACC. Altså når du vrir om nøkkelen. Så må man gi strøm input til spilleren fra ryggelyset, slik at den skjønner at "hey, nå skal vi rygge litt ja". Da må man frem med multimeter og lete etter strøm foran. Så det er ikke "bare-bare" dette gitt! For at alt skal funke skikkelig så må det gjøres nøye. Samt hull i karosseri, men dette slapp jeg heldigvis da det allerede var hull der for meg. Endret 17. april 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Når du skal ha det til å funke uten å rygge så blir det fort litt mer komplisert ja... Lenke til kommentar
Romy Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Er meget fornøyd med prosjektet ditt Jeg er på utkikk etter en ryggekamera, er sånn jeg fant tråden din, hehe. Hvilken ryggekamera er dette? navn/modell? lykke til videre Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Tips; Bilextra har et som er integrert i skiltholder. Praktisk og fint. Hvor bra vet jeg ikke. Koster ca 1000,- . Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Den er helt grei tror jeg! Og det blir også vanskelig å stjele den, da den er en del av skiltholderen. Jeg skal komme tilbake med modellopplysningene om ryggekameraet jeg har, Romy! Har også skisset opp litt til med koblingsboksen: Redusert litt på kobberbanene, slik at de ser mer "slick" og mindre ut. Har også fikset en feil, nemlig at den delen som tar imot sikringene, var jo samme metallstykke. Hva hadde skjedd da, om jeg hadde prøvd med det? Jo, Da blir det jo bare en kurs, og ikke 5 som jeg har planlagt. Trenger også litt tips ang: - Kabelstørrelse fra batteri og inn til koblingsboksen. Bør denne være grovest mulig? Batteriterminalene jeg har kan ikke ta imot større enn 1GA (Tror den er ca 35kvmm). Om jeg kjører 35kvmm fra batteri til koblingsboks, blir det mindre strøm fordelt på hver kurs da? Ene forsterkeren min har jo en 35kvmm kabel som går rett til batteripol i dag. - Sikring mellom koblingsboks og batteri. Er dette noe vits? Eller er det smør på flesk? - Sikring mellom dynamo og sikringsboks(Har dratt en egen mellom batteri og dynamo). Er dette noe vits, eller smør på flesk dette og? Skal nemlig ut å handle litt kabler og ymse etterpå, så greit å vite hva jeg trenger! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 35kvmm holder lenge. Om det blir snaut er det jo en smal sak å bytte ut det lille kabelstykket mellom batteriet og boksen. Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Tips; Bilextra har et som er integrert i skiltholder. Praktisk og fint. Hvor bra vet jeg ikke. Koster ca 1000,- . CCD kamera er bedre en CMOS Her et alternativ: http://www.dhgate.com/1-3-inch-sharp-color-ccd-new-hot-car-rear/p-ff80808127845e21012788c630ad1193.html Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvordan var det med montering av sentrallås? Pumper <--> hovedenhet <--> pluss/minus ? | Fjernkontroll Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Ja så og si. Noen sentrallåser er litt mer tuklete og koble til, men det løser man med litt tenking. (Min siste sentrallås var betydelig mye værre enn den første) Men i all sin enkleste form, er det slik du skisset opp ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå