Fredrik Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Dårlig kontakt inni forsterker da? Kan jo være der og. Men dårlig jord gjør at forsterker går i safe mode blant annet. De gangene jeg har vært borti slikt er det jordingen som har vært problemet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Trodde ikke Hertz var noe dårlige greier? Mulig jeg skal prøve å trøkke jordingskabelen godt inn i terminalen i forsterkeren igjen? Anbefales det å klemme på noen spader? (mye spm gitt! :O) Endret 19. november 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ingen som vet? Har forresten bestilt opp ny sentrallås nøkler og enhet! Nøklene her virker som de er av skikkelig kvalitet, og kan ligne på VAG sine. Jeg er spent på hvordan de er! Er jo billig å handle i pund nå for tida, så jeg slo til! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Update - Nytt anlegg, nye muligheter! Ja, så får jeg jo skrive en liten innledning da, som jeg pleier å gjøre. I lengre tid har jeg siklet på et litt bedre anlegg i front, som kan spille heavy musikk penere enn de jeg hadde tidligere. De var i tillegg sprengt på grunn av dårlig forsterker i spilleren, så jeg kunne jo ikke ha det sånn! I tillegg ville jeg også ha diskanter i retning mot førerposisjon. Jeg var også ute etter et nytt batteri, da mitt gamle holdt VELDIG dårlig da jeg har lada det ut x antall ganger... Så, da var det bare å lete. Det ballet på seg, og jeg endte opp med å kjøpe: - Odyssey PC1700 batteri - SEAS Reference frontsett - Hertz EP-4 forsterker til frontsettet - Powermaster 10/12 batterilader - Batteriterminaler - Kabler, og ymse Så var det bare å begynne med arbeidet, dere har jo sett komponentene allerede så! Av en eller annen grunn fant jeg noen akustiske dempematter jeg hadde glemt å montere inn i bilen. Da var det bare å lempe de inn! Desverre hadde jeg ikke nok til å ta hele bagasjen, men det kan vi ta senere. Slik, da var det å aligne opp forsterkerne. Hertzen er det nemlig akkurat plass til her! Stemning... Mer stemning... Så var det å lure på plass delefilterne. Det var to svære klumper til hver dør som jeg måtte lure på plass HELST uten å skru i dørene. Jeg fant ut en løsning med å feste de på innersiden av dørtrekkene! Denne hvite klumpen er en slags støtdemper på innersida av dørtrekket, og passet utmerket å skru de fast i den! Så var det å feste forsterker, og kable opp kablene til den.. Ordne jordingspunkt... Så var det diskanthusene! Slik ser de ut originalt. Disse har jeg bestilt fra Japan, da min ikke har diskanter der originalt. Så var det å fikse diskantene mine inn i disse da... Først lager vi et fundament av dorull og teip... Limer den fast i diskanthusene som jeg har klippet hull i, i riktig vinkel Slik! Så var det å få begge HELT like da! For å møtes på midten. Slik er da døra, dempet med vibroplast over alt. Grunnet hensynsløs rasling i vindussveivemekanismen, måtte jeg dempe den med et sitteunderlag.. Det hjalp kanskje 3% på skranglinga, så her må vi over på EL vinduer dere! Diskanthusene i montert posisjon Og den andre Så var det å støpe de da! En digressjon, slik ser da bilen ut om vinteren! Lakkerte om felgene, slik at de ikke ser så jævlige ut som de gjorde i fjor. Så var det støpinga igjen.. Så fikk jeg trekt de om! Skal ta bilder av de i bilen senere, men syntes jeg måtte launche updaten for dere! Så istedet for å lese til eksamen mekker jeg dette! Hva syntes dere? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Many hours well spent Ser knall ut! Støpinga, med trekk, ser plettfri ut. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Dårlig fart her nå! :O Vil oppdatere med følgende: I går så jeg på at bilen min ble rygget på. Det var (seff:innocent:) en jente som klarte å rygge rett på bakfangeren. Ja, jeg var faktisk på vei mot bilen, og så jo hele showet. Bakfangeren ble skadet, og må lakkeres opp igjen. Heldigvis er det ikke noe plastikk som sprakk tror jeg, så da blir det ikke så mye dull! Ene JDM lykta fikk noen skrammer også. Forhåpentligvis blir det omlakkering av bakfanger og kanskje ny lykt om den ikke kan poleres opp igjen! Noe som er DIGG da bakfangeren min har en del skrammer fra forrige eier! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Alltid gøy å få en gratis omlakkering. Grats! =) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Takk! Ja det gjør seg jo det! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du får passe på at å rygge inn neste gang, kanskje du får fixa fronten også (hvis den trenger det da...) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Ja, men jeg tør ikke å ta sjansen på det! :O Med tanke på frontlyktene mine. Det tar jo så helvettes lang tid å mekke et par nye med tanke på å få tak i de fra Japan, og modde de. Da må det være en liiten bulk bare! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du får lage et kuhorn som gjør at de kun treffer skjermen uten å ødlegge lyktene da! (evt ta dem ut hver gang du går fra bilen ) Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ikke ferdig med bilen enda? Har ikke vært innom dene på i hvertfall 2 måneder +++ hadde egentlig glemt hele greia Men det har jo blitt gjort noe å det ser veldig bra ut Har du noen tanker om hvor mange timer du har igjen på prosjektet? Gleder meg til å se den ferdig Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Etter å ha ligget bak en nesten original T20 i går fant jeg ut at jeg aldri skal ha en sånn en.. Tanken på at nesten uansett hvor mye jeg gjør, så vil jeg fortsatt tenke på din hver gang jeg ser en sånn en! Så med mindre du skulle solgt din en gang i verden så er T20 uaktuelt for min del! Goodall: Bare for å gi deg et hint, så er det et latterlig antall timer han har putta i bilen (se bare på "bagatellene" av noen diskanthus og hvor forseggjorte de er, og tenk på at alt er like gjennomført!) Hva gjelder tid og penger når det kommer til hobby, så er det et ikke-tema hvertfall for meg Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jada...vet han har brukt mye tid å penger Og det var for lenge siden hehe. Så det har vel neppe blitt mindre tid og penger nå. Derfor det hadde vært fint å få en liten tanke på hvor mye arbeid som gjenstår. Hva er målet? Påsken? Sommerferien? Eller i mars? Ser jo at tråden ble opprettet mars 2008, mars 2010 hadde jo passa bra Og som jeg sa en gang for x antall måneder siden i denne tråden AnaXyd du imponerer helt rått. Håper sluttresultatet blir som du har sett for deg Stå på, og nok en gang jeg gleder meg til å se resulatet 100% DONE Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det er vel slik at man aldri blir ferdig? Finner alltid noe nytt som kan gjøres bedre og ved langtids prosjekter kan stilen/smaken ha forandret seg slikt at man endrer ting som allerede har blitt endret... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Takk for ros og varme ord! Hvorfor ville du aldri hatt en T20 Pluggen? Goodall: Jeg har vel ikke satt meg noe særlig mål, da jeg tar ting som det kommer! Men store forandringer jeg ser for meg i tiden fremover er: - Senkesett (Justerbart) - Soting - Skikkelig eksosanlegg - Elektriske vinduer Men mellom disse, kommer det jo alltid nye ting! Og derfor kommer dette prosjektet sikkert til å vare til jeg eventuelt selger bilen! Men jeg ser for meg at jeg får gjort en del til sommeren, slik som sot og senk. Da blir den egentlig perfekt utseendemessig! Update på kollisjonsskaden: Bilen min står nå hos en oppretter som er i ferd med å fikse skaden. Bilen skal visst være ferdig og klar til onsdag! Gleder meg til å få en flawless bakfanger! (Bare å håpe jeg ikke blir rygga på IGJEN da, man veit jo aldri på offentlige parkinger) Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Bare for å spørre; Hva vil den realistiske drømmebilen være etter denne? Endret 30. november 2009 av mx1000 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Tja, det må være den nye sportsbilen fra Toyota tror jeg! Den har et helrått interiør som er futurisk og pent, den har en vanvittig rå front og karosseri, den har BAKhjulstrekk(<3), og den vekker garantert oppmerksomhet i gata! Andre biler jeg liker er VW Scirocco (den nye altså), VW Bluesport (Den som kommer snart). Jeg skal ihvertfall ha Coupe/hatchback noen år til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå